Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tja als er verder niks mis is aan een motor, kun je nog het argument “ja maar import” gebruiken om wat van de prijs proberen af te lullen, we blijven wel Nederlander hè
Het is niet alleen België ook Duitsland heeft een periode gehad waar motoren maar met max 100pk zijn geleverd.motoren uit Belgie hebben vaak pk begrenzing.
staan dan ook met 78kw op papier.
helaas zal de verkoper bijna altijd zeggen dat ie op full power staat, aan u om te kijken of dat ook zo is.
de begrenzing zit hoger in de toeren en daarmee bij sommige modellen merk je het ook niet snel bij een testrit.
andere ecu of laten flashen is een makkelijke en relatief goedkope oplossing voor dit probleem.
heel veel van de nieuwere Gsxr1000, R1, diavel, Vmax,... worden gewoon op 78kw verkocht en staan voor 250 a 500 euro op full power.
oudere motoren is dat niet altijd zo, mijn tl1000s destijds heb ik de rubbers van de gasklephuis moeten vervangen en een andere ecu geplaatst.
geen idee of het ook een hoop geld scheelt ( verzekering ect ) voor Nederlanders om zo een model te kopen en em in NL in te schrijven als 100pk (papieren) terwijl ie na een flash/afstellen 200pk heeft?
ik ga ook altijd naar dezelfde dealer en hou het onderhoud geschiedenis MET de facturen netjes bij.
Betekent dus dat je bij aankoop heel goed moet kijken!maar 99% rijden dus wel degelijk op vol vermogen rond.
Het is niet alleen België ook Duitsland heeft een periode gehad waar motoren maar met max 100pk zijn geleverd.
Toen ikzelf op zoek was naar een Blackbird, kwam ik bij een dealer die een 100pk-versie had staan.
Die had wel een heel mooi verkoop-argument!
Hij gaf aan dat je dan zeker weet dat de motor nooit 'vol-belast' is geweest! Zo maak je van ieder nadeel toch weer een voordeel.
Overigens is een Blackbird wel weer op vol vermogen te krijgen. Nee, dat is NIET goedkoop!.
Ik heb dat toendertijd nagezocht. Het bleek dat je toch wel op €1000 moet rekenen voor de techniek.
En als je het dan netjes wilt doen, dan moet je ook nog naar de RDW.
Wanneer bij een zwaar ongeval blijkt dat jouw motor 'beperkt' is. is er een flinke kans dat de verzekeraar wel een check gaat doen. Want die zien ook dat jouw motor maar beperkt vermogen heeft. Die weten best dat daar dan vaak aan wordt geknutseld om 'm weer 'normaal' te maken. Zelfde als bij een 35KW wordt gekeken of de motor technisch is zoals ie op papier staat. Bij grote schade-bedragen wordt de techniek wel even nader bekeken. (zelf geconstateerd bij een schade-bergings-bedrijf)
Maar al met al was het voor mij duidelijk dat ik een gewone NL-machine wilde.
Niks import, tellerstanden, opgeknapt 'wrak van de weg'.
Die mag wat mij betreft door een ECHTE liefhebber worden bereden.
En Willem Kroonsteen is zo'n liefhebber. Ik wens 'm veel succes met zijn aanwinst!!
Dus nu rij je met meer vermogen dan op het kenteken staat?Mij XRV750 bleek een Duitser te zijn. En wel een 50pk versie.
Maar een andere set inlaatrubbers en hij had voor het eerst van z'n leven zijn volle potentie
Ik zie hier veel mensen zeggen; mijn motor bleek een import te zijn...
Trekken jullie dan niet even het kenteken na voor je een motor koopt? Kijken of het een import is, hoeveel eigenaren hij gehad heeft etc?
Is letterlijk een minuut werk, en je kunt er toch best belangrijke info mee checken.
Of gaat het bij jullie zo van; doe maar een motortje?
Bekijk bijlage 1537760
Ik vind de staat waarin hij is veel belangrijker.
Speling op het balhoofd is relevanter dan 4 of 5 eigenaren. Duitse banden rolt ie ook wel op. Goede olie mag er ook in België in gegoten worden.
Het gaat ook om de restwaarde.
Een motor die 2 of 3 eigenaren heeft gehad is makkelijker te verkopen dan eentje die er 8 heeft gehad.
Als er 2 te koop staan, die er zowel technisch als optisch allebei gelijkwaardig eruit zien, maar de ene is import met 8 eigenaren, en de andere Nederlands met 2 eigenaren, ben je dom als je de import koopt.
Vandaar dat kenteken checken altijd slim is. Gratis, en binnen een minuutje klaar.
Heb je zo je vrouw ook uitgezocht, met in het achterhoofd wat de volgende er voor geeft
Ik doe over t algemeen ,doe maar een motortje,ik ga van m n boerenverstand uit en betaal nooit teveel ,handel is baasIk zie hier veel mensen zeggen; mijn motor bleek een import te zijn...
Trekken jullie dan niet even het kenteken na voor je een motor koopt? Kijken of het een import is, hoeveel eigenaren hij gehad heeft etc?
Is letterlijk een minuut werk, en je kunt er toch best belangrijke info mee checken.
Of gaat het bij jullie zo van; doe maar een motortje?
Bekijk bijlage 1537760
Ik denk dat die bpm van €200 van geen kant kloptMijn CBR was een import en mijn Pan ook.
Gewoon even kijken naar de BPM die is afgedragen en dan kun je al snel zien of het schade is geweest of niet.
Collega heeft een dikke KTM 2016 import gekocht, schadevrij. BPM zit volgens mij op nog geen 200,-
Toch het advies gegeven om even verder te kijken naar de historie van de motor.
Bij auto's zie je gewoon dat een wagen uit Duitsland vaak veel meer opties heeft dan de wagens in Nederland.
Minder kosten bij aanschaf zorgt vaak dat er meer ruimte is voor luxe.
Nee dat heb ik hem ook al verteld. Dan is het waarschijnlijk een schademotor geweest...Ik denk dat die bpm van €200 van geen kant klopt
Nee met meer potentieDus nu rij je met meer vermogen dan op het kenteken staat?
Hij zal ook is niet langskomen ,de man hijgt w.s tegen een burn out aanAch er is altijd nog Erik van Lent mocht je twijfelen over de staat van een import of NL motor.