Wat is het probleem met een geïmporteerde motor?

Het ging om een GSX- F met tidy tail ombouw. In Duitsland door de TUV keuring, bij de RDW afgekeurd. Geen reflector achter, wie denkt daar aan. Was ook geen plaats om deze te bevestigen, strakke achterkant. Motor was in DE net voor de keuring geweest en hier toch afgewezen. Conclusie; achterzijde moest eerst worden omgebouwd naar origineel of een degelijke positie voor een reflector.
Is wat voor te zeggen maar dan koop je al een motor die niet meer orgineel is
Ik heb verschillende ktm,s bekeken in Nederland,die zo gezegt orgineel waren,nou geloof het maar alibaba hendels en nog veel meer
 
Import? Ik heb een stuk of 14 motoren maar er is er niet één in Nederland gemaakt
Dat lijkt me duidelijk. Het gaat hier om datum eerste afgifte, dus of de fiets altijd is NL is geweest of later is geïmporteerd als gebruikte motor. Juist daarover zijn de meningen nogal verdeeld.
 
Het argument "eerlijke Nederlandse motor, geen import" is een nietszeggend argument. 20-30 Jaar geleden toen de import een vlucht nam werd dat veel gebruikt door officiële dealers omdat de parallel import ze pijn deed. Ze wilden daarmee suggereren dat er veel schadevoertuigen werden ingevoerd (ivm BPM op basis van taxatie). Tegenwoordig voeren de merkdealers zelf behoorlijk wat voertuigen in.
Import betekent niet per definitie schade en niet eerlijk. Nogmaals: nietszeggend argument.
Bij motoren geef ik zelfs de voorkeur aan "Duitsers". Die hebben keuringen en bij verkoop kun je ze aansprakelijk stellen als een mankement niet gemeld werd. Ik heb al motoren en auto's ingevoerd, gereden en vervolgens particulier verkocht. Nooit iemand die hem liet staan omdat het import zou zijn....
 
Het argument "eerlijke motor, geen import" is een nietszeggend argument. 20-30 Jaar geleden toen de import een vlucht nam werd dat veel gebruikt door officiële dealers omdat de parallel import ze pijn deed. Ze wilden daarmee suggereren dat er veel schadevoertuigen werden ingevoerd (ivm BPM op basis van taxatie). Tegenwoordig voeren de merkdealers zelf behoorlijk wat voertuigen in.
Import betekent niet per definitie schade en niet eerlijk. Nogmaals: nietszeggend argument.
Bij motoren geef ik zelfs de voorkeur aan "Duitsers". Die hebben keuringen en bij verkoop kun je ze aansprakelijk stellen als een mankement niet gemeld werd. Ik heb al motoren en auto's ingevoerd, gereden en vervolgens particulier verkocht. Nooit iemand die hem liet staan omdat het import zou zijn....
Helemaal mee eens
 
Import, tot nu toe niks anders en nooit problemen gehad.
Aangezien er om de zoveel tijd wel een topic gestart word moet ik misschien een aantal kant en klaar antwoorden in een mapje zetten waaruit ik kan knippen en plakken.
En om niet ondergesneeuwd te raken door de negatieve menigte, zonder verzoek, opnieuw geplaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan