wat is het voordeel van een crosshelm

Een van de grote voordelen is dat er een crossbril in past.
Je hebt ook wat meer ruimte bij je kin waardoor je wat meer lucht krijgt.
 
Zonneklep (grootvoordeel) hoewel ik nog nooit een ander soort helm heb gedragen
(ben bijna met de crosshelm op geboren) :9
 
Ja dat klepje wat altijd zo lekker in het zand hapt al je een stuiter maakt.
Vraag me wel eens af of er iemand op die manier z'n nek gebroken heeft. _O-
 
meer frisse lucht door het grotere kinstuk
kunt er een crossbril in kwijt
de klep heeft als voordeel dat het rondvliegende bagger kan tegenhouden van je voorligger
ook houd de klep de zon en regen uit je gezicht
 
het ligt er gewoon aan wat je rijd rij je sm of enduro/cross etc is het dus gewoon crosshelm rij je wat anders dan is intergraal het beste denk k he O-) :X
 
dan zie ik eigenlijk geen voordeel want de zon en regen wordt ook weggehouden door een fatsoenlijke integraalhelm met visier... waardoor je dus ook geen bril meer nodig hebt

bedankt voor de info!
 
dan zie ik eigenlijk geen voordeel want de zon en regen wordt ook weggehouden door een fatsoenlijke integraalhelm met visier... waardoor je dus ook geen bril meer nodig hebt

bedankt voor de info!

Een integraal helm beslaat snel als je het vizier dicht hebt.
En de troep die je opvangt als je achter iemand anders rijd (totdat je er langs kunt natuurlijk }) ) vind dat systeem aan de zijkant van het vizier denk ik niet fijn
 
@all
FF wat anders , met welke Crosshelm ,kan ik met 140 nog rechtopblijven zitten zonder dat ik Arnold Z. zijn nek nodig heb.

Ik wil al langer een nieuwe helm gaan halen,
maar ben echt in de veronderstelling dat ik vele miskopen zal doen ,
eerdat ik de juiste gevonden heb.

Nu we toch over de voordelen van de crosshelm bezig zijn,
is er vast wel iemand bij die zijn miskoop met ons wil delen.

Dick
 
@all
FF wat anders , met welke Crosshelm ,kan ik met 140 nog rechtopblijven zitten zonder dat ik Arnold Z. zijn nek nodig heb.

Ik wil al langer een nieuwe helm gaan halen,
maar ben echt in de veronderstelling dat ik vele miskopen zal doen ,
eerdat ik de juiste gevonden heb.

Nu we toch over de voordelen van de crosshelm bezig zijn,
is er vast wel iemand bij die zijn miskoop met ons wil delen.

Dick

ik rijd met 110 km/u met crosshelm op mijn brommer en heb nergens last van.. dan zal het bij 140 wel niet echt veel anders worden lijkt mij :?
(en nee, ik heb geen arnold z. nek :9 )
 
Ja dat klepje wat altijd zo lekker in het zand hapt al je een stuiter maakt.
Vraag me wel eens af of er iemand op die manier z'n nek gebroken heeft. _O-

dat klepje breekt eerder dan je nek hoor , en dat klepje zijn bij die recentere helmen uit buigbaar plastiek...

ik heb nooit een andere helm gehad, een crosshelm is zeer leuk om te rijden (alleen als het regent doen die druppels pijn als je met hogere snelheid rij -O-
ook als je achter een vrachtwagen met zand rijdt , ook niet leuk

voordeel van cross is dat het lekker luchtig is :9
en het ziet er stoerder uit :9 :9 :9

het kan wel beslaan, maar dat gebeurt zelden (als het koud is en je staat aan het stoplicht ofzo, dan beslaat het van je adem, maar na 10 meter rijden is dit weer weg door de rijwind)

cross/sm is gewoon leuk, lekker raggen :9 :9
ik heb nooit problemen dat me hoofd achterover slaat bij hogere snelheden, zo erg is dat nu niet... ja als je boven de 200 gaat wordt al moeilijker, maar welke sm haalt meer dan 200?
 
Het ziet er idd wat beter uit dan zo'n badmuts,maar ik heb een leuk model gezien van Arai wat mij wel blitz lijk,pcies ertussen in :Y
full

ook met een zwart vizier te leveren :9~
 
Ik heb niet gezegd dat ik het zelf gedaan heb O-) O-) O-)
De vorige eigenaar van de motor van een maat van mij heeft met zijn 2003 660 201 km/h gehaald. Met de vertanding van 16:38. Dus moet die van mij het ook halen, toch? Maar het snelste wat ik met de KTM heb gereden was 174 km/h. Met crosshelm :Y

In een tunnel. *D







waar 70 km/h was toegestaan, hahahahaha :+ :+ :+
 
Maar het snelste wat ik met de KTM heb gereden was 174 km/h. Met crosshelm :Y

In een tunnel. *D
waar 70 km/h was toegestaan, hahahahaha :+ :+ :+
Ze gaan geloof ik een wet aannemen dat je met terugwerkende kracht mag gaan klikken,dus bij deze :+

ik heb heb zelf ook wel tegen de 160 aan geduwd,maar erg lekker vond ik het niet,kop naar beneden en ff snel kijken wat er op het display stond,inhalen is sowiezo een suicide aktie en dan doel ik op het achterom kijken :]
 
Ze gaan geloof ik een wet aannemen dat je met terugwerkende kracht mag gaan klikken,dus bij deze :+

ik heb heb zelf ook wel tegen de 160 aan geduwd,maar erg lekker vond ik het niet,kop naar beneden en ff snel kijken wat er op het display stond,inhalen is sowiezo een suicide aktie en dan doel ik op het achterom kijken :]

Dan is die van jou eigenlijk niet zo geschikt voor de SM??
Die moeten we dus niet gaan aanschaffen.
Welke nu wel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan