beyond cool
MF veteraan
Erg vaak zie ik motoren rondrijden met namaak carbon onderdelen op hun motor. Deze zijn echter niet noodzakelijk lichter. De carbon-look demper van Bos voor mijn motor is bijvoorbeeld meer dan een kilo zwaarder dan de aluminium versie van, uiteraard, dezelfde demper.
Maar daar gaat dit topic niet over. Mijn motor is onlangs zwaar beschadigd tijdens een val. Aangezien deze nu hersteld moet worden overweeg ik om bepaalde onderdelen te vervangen door third-party onderdelen.
Ik vroeg me af of het nu werkelijk zoveel uitmaakt om delen van je motor te vervangen door lichtgewicht onderdelen, c.q. wat het prestatieverlies is als je je motor extra gaat belasten met extra onderdelen zoals een navigatiesysteem, valbeugels, duoseatcovers en meer van dat.
Kan iemand cijfermatig uitleggen wat het verschil in prestaties is bij een bepaalde gewichtstoename of gewichtsverlies. Ik overweeg namelijk om carbon onderdelen te plaatsen ter compensatie van mijn toegenomen lichaamsgewicht.
Maar daar gaat dit topic niet over. Mijn motor is onlangs zwaar beschadigd tijdens een val. Aangezien deze nu hersteld moet worden overweeg ik om bepaalde onderdelen te vervangen door third-party onderdelen.
Ik vroeg me af of het nu werkelijk zoveel uitmaakt om delen van je motor te vervangen door lichtgewicht onderdelen, c.q. wat het prestatieverlies is als je je motor extra gaat belasten met extra onderdelen zoals een navigatiesysteem, valbeugels, duoseatcovers en meer van dat.
Kan iemand cijfermatig uitleggen wat het verschil in prestaties is bij een bepaalde gewichtstoename of gewichtsverlies. Ik overweeg namelijk om carbon onderdelen te plaatsen ter compensatie van mijn toegenomen lichaamsgewicht.
Laatst bewerkt: