Wat is het werkelijke effect van gewichtsbesparing op motor?

Geloof er helemaal niks van! Ik heb een kilo water nog nooit op een kilo veren zien drijven! Heb het wel andersom gezien :Y
:+
 
Geloof er helemaal niks van! Ik heb een kilo water nog nooit op een kilo veren zien drijven! Heb het wel andersom gezien :Y
:+

Dichtheid en cohesiekrachten zijn de woorden die je zoekt :D

@ TS: Wel om gewicht te besparen heb ik enkele tips voor je:

- Je wilt je zoon achterop nemen? Goed, maar doe dit zonder die veel te grote helm en pamper (die pamper weegt makkelijk 1kg in beladen toestand
- Je vrouw wilt mee. Neen een zaag is ook niet veilig en sla dit uit je hoofd. Ze blijft thuis!
- Ook het vervoeren van andere huishoudapparaten is uit den boze.
- Je wilt je schoonmoeder op een ritje trakteren? Laat ze bij je vrouw en neem ze niet mee
- Knip je teennagels elke avond tot op het randje af.
- Ook de nagels aan je handen
- Kort haar is aerodynamischer, dus scheren die knikkers
- Leder weegt makkelijk 10 kg. trek een supermanpak aan, je vliegt!
- Net voor het ritje de wc-pot goed vullen. Ont-lasting ... het woord spreekt voor zich. Braken is ook aangeraden.

Ik heb hier een handboekje, je mag dat eens lenen als je wilt.
 
Dichtheid en cohesiekrachten zijn de woorden die je zoekt :D

@ TS: Wel om gewicht te besparen heb ik enkele tips voor je:

- Je wilt je zoon achterop nemen? Goed, maar doe dit zonder die veel te grote helm en pamper (die pamper weegt makkelijk 1kg in beladen toestand
- Je vrouw wilt mee. Neen een zaag is ook niet veilig en sla dit uit je hoofd. Ze blijft thuis!
- Ook het vervoeren van andere huishoudapparaten is uit den boze.
- Je wilt je schoonmoeder op een ritje trakteren? Laat ze bij je vrouw en neem ze niet mee
- Knip je teennagels elke avond tot op het randje af.
- Ook de nagels aan je handen
- Kort haar is aerodynamischer, dus scheren die knikkers
- Leder weegt makkelijk 10 kg. trek een supermanpak aan, je vliegt!
- Net voor het ritje de wc-pot goed vullen. Ont-lasting ... het woord spreekt voor zich. Braken is ook aangeraden.

Ik heb hier een handboekje, je mag dat eens lenen als je wilt.

Een handboekje? Prima, het toiletpapier is toch net op.
 
Je moet overal de Higgs Bosons uithalen.

Moet je eens kijken wat dat gaat schelen :Y
 
Er waren verschillende kandidaten voor de Higgs Boson maar de beste is nu bekend na de laatste uitzending van de Higgs Factor.
 
Goed idee! Weet iemand een goedkope vlucht naar Zwitserland?


Trouwens wel jammer dat ze die tunnel vol hebben gegooid met vanalles en nog wat.....

Was mooie plek geweest om je topsnelheid te testen.......27km aan tunnel.

Moet je wel tegen een muur op durfen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft wel verschil waar de extra massa dan zit. Als de extra massa uniform wordt verdeelt, zodat het massamiddelpunt op dezelfde plek blijft dan is je remafstand precies gelijk. Maar als de massa verder van het voorwiel afzit, dan heb je dus minder druk op je voorwiel en rem je minder hard dus is je remafstand langer.
verdeel jij dan maar eens een paar 100 kilo op je motor (er voor zorgen dat da het massamiddelpunt op dezelfde plek zit natuurlijk)
en kijk dan eens of je nog op dezelfde afstand stil staat.
totale massa heeft wel degelijk invloed aangezien je een verschil hebt in potentiële energie.
 
Mijn stuur kan ook roteren. Ik zal kijken of ik een stuur uit balsahout kan maken.

Hoppa:

officine-milani-firenze-wooden-handlebars-made-in-italy-gessato-1.jpg
 
En altijd maar maximaal 5 liter benzine in je tank hebben.

Moet je wat vaker tanken, maar je wil wat dus moet je er ook moeite voor doen.
 
verdeel jij dan maar eens een paar 100 kilo op je motor (er voor zorgen dat da het massamiddelpunt op dezelfde plek zit natuurlijk)
en kijk dan eens of je nog op dezelfde afstand stil staat.
totale massa heeft wel degelijk invloed aangezien je een verschil hebt in potentiële energie.

In de praktijk is dat onmogelijk, of in ieder geval niet handig. Maar wat heeft die potentiële energie met het remmen te maken? Alleen je kinetische energie is relevant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan