Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In een 0-100-0 race met een vriend die dezelfde motor rijdt ben ik zo'n 6 seconden sneller.
Ik weeg 77 kg.
Hij weegt 100 kg.
Gewicht maakt wel iets uit
Wat ist brokken piloot
herp derp brainfart,
moest natuurlijk kinetische energie zijn.
Aangezien je zei dat je massa niets uit maakt, maar enkel je massamiddelpunt.
wat totaal niet waar is
verdeel jij dan maar eens een paar 100 kilo op je motor (er voor zorgen dat da het massamiddelpunt op dezelfde plek zit natuurlijk)
en kijk dan eens of je nog op dezelfde afstand stil staat.
totale massa heeft wel degelijk invloed aangezien je een verschil hebt in potentiële energie.
ok, dus...Jawel hoor, de rolweerstand is c*Normaalkracht. c is de wrijvingscoëfficient die iets zegt over hoe goed het ene materiaal op het andere materiaal 'plakt'. Onder beide omstandigheden kunnen je remmen hetzelfde aan toch?
Maar op de maan heb je wel weer lucht nodigGa maar op de maan wonen, heb je geen carbon speelgoed nodig.
Waar zijn die luttele fracties van tijdswinst nou eigenlijk zóóóóóóó belangrijk voor
OK, duidelijk.Volgens de laatste editie van performance bikes magazine (die hadden hier toevallig een artikel over):
2 scenario's:
1: lichte of zware rijder op dezelfde motor (zelfde rijder maar met 60kg bepakking)
2: standaard gsxr 1000, gsxr 1000 met lichtgewicht wielen, einddemper, accu, remmerij al met al 11 kg lichter)
uitkomst:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
Foto's zijn niet al te best, maar resultaat lijkt me duidelijk, minder gewicht scheelt veel!
gewicht maakt zeker wel uit
mijn xjr 1300 is standaard 235kg op kenteken
en nu net aan 201 kg , heb er dan ook wel wat vermogen bij door andere uitlaten en dyno kit en filter, maar rij toch gemiddeld 15 tot 20 km meer op een tank
alle beetjes helpen en zeker als je 8 kilo lichter word ga je dat zeker merken