Wat is 'ie nog waard: ZZR 600 in matige staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolve

MF veteraan
16 feb 2005
6.579
0
Kingston upon Hull
Er zijn steeds meer probleempjes met m'n motor, waardoor ik ondertussen al aan het rondneuzen ben naar een nieuwe. Nu ga ik 'm natuurlijk niet als "zo goed als nieuw" proberen te verkopen, want dat is 'ie niet.

Huidige staat:
Motorisch: in orde, loopt netjes, verbruikt weinig benzine, verbruikt geen olie
Kilometerstand: 96.500 (and counting...)
Accu: niet helemaal in orde, maar krijgt de motor nog prima gestart
Uitlaatbochten: helemaal bruingeroest, maar niet doorgeroest
Voorvork: krom én beschadigd
Topkuip: paar krasjes rechts, twee keer ( |( ) om laten vallen
Onderkuip: doorgebroken door te hoge stoeprand (onderste bevestiging verbogen)
Kuipdeel linksachter: volledig doorgebroken, geïntegreerd knipperlicht ook kapot
Stekker spanningsregelaar: doorgebrand, zit nu met (tijdelijke) anwb stekkertjes vast
Stadslicht: werkt niet (dim en grootlicht wel)
Kentekenplaatverlichting: stuk (waarschijnlijk alleen lampje)
Achterlicht: gaat niet altijd goed aan bij contact, wel na wat wiebelen met de sleutel (?)
Remlichtschakelaar voetpedaal: verroest, blijft hangen, dus stekkertje maar losgekoppeld
Jiffy-schakelaar: blijft soms hangen, waarschijnlijk door vuil of roest
Banden: opperdepop...

Kortom: klinkt allemaal niet al te rooskleurig. Dus wat is wijsheid? Wat kan ik er voor vragen?
 
Er zijn steeds meer probleempjes met m'n motor, waardoor ik ondertussen al aan het rondneuzen ben naar een nieuwe. Nu ga ik 'm natuurlijk niet als "zo goed als nieuw" proberen te verkopen, want dat is 'ie niet.

Huidige staat:
Motorisch: in orde, loopt netjes, verbruikt weinig benzine, verbruikt geen olie
Kilometerstand: 96.500 (and counting...)
Accu: niet helemaal in orde, maar krijgt de motor nog prima gestart
Uitlaatbochten: helemaal bruingeroest, maar niet doorgeroest
Voorvork: krom én beschadigd
Topkuip: paar krasjes rechts, twee keer ( |( ) om laten vallen
Onderkuip: doorgebroken door te hoge stoeprand (onderste bevestiging verbogen)
Kuipdeel linksachter: volledig doorgebroken, geïntegreerd knipperlicht ook kapot
Stekker spanningsregelaar: doorgebrand, zit nu met (tijdelijke) anwb stekkertjes vast
Stadslicht: werkt niet (dim en grootlicht wel)
Kentekenplaatverlichting: stuk (waarschijnlijk alleen lampje)
Achterlicht: gaat niet altijd goed aan bij contact, wel na wat wiebelen met de sleutel (?)
Remlichtschakelaar voetpedaal: verroest, blijft hangen, dus stekkertje maar losgekoppeld
Jiffy-schakelaar: blijft soms hangen, waarschijnlijk door vuil of roest
Banden: opperdepop...

Kortom: klinkt allemaal niet al te rooskleurig. Dus wat is wijsheid? Wat kan ik er voor vragen?
Je bent het bouwjaar vergeten te vermelden ;)
 
Je bent het bouwjaar vergeten te vermelden ;)

Oja...

Op het kenteken staat 1996, maar het is een overjarig D-model (ZX600D, 1993-1995).

Én het is import uit Duitsland bij mijn aankoop bijna 3 jaar geleden, zonder geschiedenis via een handelaar... :o
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet meer dan €850 vragen , maar ik ben dan ook geen kenner
 
Ruilen tegen een niet rijdende Freewind ? O-) :P

Wat gaat er terug komen Wolve ? Daar al een ideetje van ?

Die van mij rijdt dan nog wel, dus laten we dat maar eens niet doen. ;)
Maar wat heb je er mee gedaan dat 'ie stuk is?

Ik ben nu wat aan het rondneuzen naar van alles. Heb net wat informerende berichten naar een Yammie XJ900 en een Kawa GTR1000 gestuurd. Iets meer toer dus. Maar het kan ook nog een Honda CBR-F worden of iets dergelijks. Ben er dus nog niet helemaal uit. :)
 
Die van mij rijdt dan nog wel, dus laten we dat maar eens niet doen. ;)
Maar wat heb je er mee gedaan dat 'ie stuk is?
Nah, was ook maar een geintje. ;)

Startrelais moet vervangen worden. Klein mankementje dus maar. EN ik denk dat er dan ook gelijk een nieuwe accu in moet, want die staat al een behoorlijke tijd stil en had op het laatst van vorig voorjaar al wat moeite met de boel aan de praat krijgen. Komt wel goed, moet er alleen een keer aan knutselen.
Ik ben nu wat aan het rondneuzen naar van alles. Heb net wat informerende berichten naar een Yammie XJ900 en een Kawa GTR1000 gestuurd. Iets meer toer dus. Maar het kan ook nog een Honda CBR-F worden of iets dergelijks. Ben er dus nog niet helemaal uit. :)
Mja, jij gebruikt 'm inderdaad als hoofdvervoersmiddel ;) Ben benieuwd waar je mee op de proppen komt uiteindelijk. Succes in ieder geval
 
Altijd wat proberen. iemand die een "startertje" zoekt?? gewoon € 1.250,- vragen! Ik kreeg inruil voor mijn ZX7R van 1996 nog 3.000,-!! Vind ik heel netjes.
Deze was verder wel in redelijke staat..

Nu een mooie Aprilia 1000 Falco :9~
 
Altijd wat proberen. iemand die een "startertje" zoekt?? gewoon € 1.250,- vragen! Ik kreeg inruil voor mijn ZX7R van 1996 nog 3.000,-!! Vind ik heel netjes.
Nu een mooie Aprilia 1000 Falco :9~~

Als hij uiterlijk nou nog een beetje netjes was, dan kon dat wel. Maar €1250 lijkt me toch echt wat te hoog. Het vervelend is dat hij vooral uiterlijk duidelijk geleden heeft. Ik zal eens kijken of ik morgen bij daglicht een fotootje kan maken...
 
Als hij uiterlijk nou nog een beetje netjes was, dan kon dat wel. Maar €1250 lijkt me toch echt wat te hoog. Het vervelend is dat hij vooral uiterlijk duidelijk geleden heeft. Ik zal eens kijken of ik morgen bij daglicht een fotootje kan maken...


Ben benieuwd.. :X
 
hij is nog niet weg :)

er is wel al een nieuwe motor, maar de ZZR moet nog in de verkoop, binnenkort eens foto's maken geloof ik :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan