Wat is je favoriete stukje asfalt?

Heb er een keer gereden, was super, maar was achter een kameraad aan.
Zou je de naam van die weg willen geven? Of ben ik nu een :+ doordat de naam Kamperzeedijk heet? Zo ja, zou je kunnen vertellen hoe je op die dijk komt?
Dat heet de Kamperzeedijk ;)

Vertrek vanaf het station in Kampen, neem bij het verkeerslicht rechtsaf de Frieseweg ri Kampereiland (rechtdoor is de brug over de stad in, linksaf is richting 's Heerenbroek, die neem je dus allebei niet). De weg maakt een mooi bochtje naar rechts, dan een bocht naar links en daarna is er rechtsaf een afslag naar Genemuiden. Deze weg blijven volgen, hij heet eerst Grafhorsterweg maar wordt later Kamperzeedijk.

Edit: nog even mijn favoriete stukjes toevoegen, gaan we dit weekend weer even berijden *O* : van Faid naar Cochem (B259) en de Ring
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij schijt je daar de eerst paar keer eerst je overall vol....... lekkere blinde corkscrew ;)

Maar als je nog eens gaat, laat het effe weten, ik zou er ook graag een keer rijden :)

Ach, keb hem al zo vaak op de playstation gereden. Daar gas ik met 2 vingers in de neus doorheen ;)

Volgende week zaterdag wat te doen?
 
Hier net over de grens zijn al heel veel wegen waar je lekker kunt rijden.


Kom je NL weer binnen en nog kilometer na de grens overgang, tis toch behelpen hier... met alle maatregelen....
 
ik rij elke dag op de A15 vanuit Arnhem naar Utrecht.
en neem dan de afslag naar de A50 richting s'hertogenbosch
eerst een lange bocht naar rechts en dan een lange bocht naar links
heerlijk gooien, hoogtepunt van me woon werk verkeer
kan me na die bochten ook niet meer normaal gedragen en scheur dan verder als een debiel. :]
voor die bochten is er niks aan de hand :?
 
ik rij elke dag op de A15 vanuit Arnhem naar Utrecht.
en neem dan de afslag naar de A50 richting s'hertogenbosch
eerst een lange bocht naar rechts en dan een lange bocht naar links
heerlijk gooien, hoogtepunt van me woon werk verkeer
kan me na die bochten ook niet meer normaal gedragen en scheur dan verder als een debiel. :]
voor die bochten is er niks aan de hand :?
Wat rij je? Ik rij elke dag naar Nijmegen namelijk, rode R6.

Die bocht is wel aardig, iets te flauw vind ik, bijna altijd wel auto's of erger: vrachtwagens.
En ze denken allemaal dat je maar 80 mag B| grrrrrrrrr.
Gelukkig een ziek lange invoegstrook om het meeste blik voorbij te gaan :)

Mijn favo stukje: Wijk bij duurstede langs het kanaal, daar is een brug overheen maar het weggetje ervoor (als je vanuit het oosten de rivier gevolgd hebt) is ook lekker, dan rotonde en dan die brug met daarna een zalige rechter flauwe bocht, wel onoverzichtelijk, daarna de lekdijk die ook een rechter en linker flauwe bocht heeft.
Dan kom je uiteindelijk in Houten uit en daar heb je ook wel een racy rondweg!

Maar ik rij nog maar paar maanden dus ik ben weinig gewend :P
 
Laatst bewerkt:
mijn favoriet is de weg naar huis ,en de omgeving van Dussac (france 1170 km verderop) vlakbij Bordaux, in ned de A1 /A28 omgeving apeldoorn heide gebied
 
Laatst bewerkt:
Mijn favoriet is tot nu toe de N206.
Is een provinciale weg door Zuid - en Noord Holland.
Hoewel het grotendeels slechts een 80KM/u weg is, is ie toch aantrekkelijk.
Geeft je soms zelfs een heel klein beetje 't Route66 gevoel.
Zo tussen Noordwijk en Hillegom.
Het betere cruise-highway-werk! *O*

heb m vandaag ff uitgetest, inderdaad erg leuk stukje. Maar het stukje ervoor, van haarlem naar hillegom, is ook zeer het berijden waard! Helaas waren er naast vele collegae motorrijders ook een hoop koekblikkers die voor het nodige oponthoud in de bochten zorgden B|, waarom moeten ze ook alles verpesten? -O-
 
Onder langs de dijk langs het ijsselmeer, vanaf Amsterdam Noord, via Monnickendam door naar Hoorn. Owja en vanaf Bergen naar Bergen aan Zee, jammer dat het maar zo'n klein stukje is

oew ja! ook wellens van egmond binnen naar bergen gereden? das net wat langer en minstens zo leuk :]
 
Ik woon in bergen op zoom, dus de phillip morris bocht ligt praktisch in mijn achtertuin. Idd leuk, maar wel een linke bocht. Leuker zijn de bochten voor je de ventweg opgaat naast de snelweg daar. Het makkelijkst uit te leggen: Je komt op de snelweg vanuit middelburg, gaat bij B.o.Z. niet met de bocht naar rechts richting roosendaal/breda, maar richting randweg van B.o.Z. Die ga je dan dus vanzelf op, dan neem je de afslag dat je de 50km weg voorlangs de phillip morris opgaat. Dan heb je phillip morris dus aan je linkerkant. Net na de phillip moriis ga je bij de stoplichten linksaf, dan kunt je dus de snelweg op, maar dat doe je niet, dus je blijft de normale weg volgen, eerst bochtje links, meteen rechts, dan wordt het 80km weg onder het viaduct door. Klein stukje rectdoor, dan komt de afrit van de snelweg van links, maar is goed te overzien. Dan krijg je een heerlijke bocht rechts, behoorlijk scherp dat wel. En dan meteen DE prefecte bocht linksaf. Hoe mijn circuit dan verder gaat? Dan ga je een lang recht stuk 80 km weg op, je ziet een viaduct in de verte, net daarna ga je links het bos in. Dan kom je vanzelf na een haarspelbocht op een viaduct over de snelweg, kom je op een T-splitsing en daar ga je rechtsaf. dan wijst het zich vanzelf, gewoon de weg blijven volgen, krijg je na de begraafplaats nog een heerlijke haarspeldbocht. Etc Etc. Dingen waarvoor je op moet passen: Zoals ik al vertelde, je gaat bij de stoplichten na de phillip morris linsaf, dan krijg je bocht links en bocht rechts, die bocht rechts zitten wat richels in het asfalt, niets van bijzonders, maar laat je er niet door verassen. En als je na die bochten het lange rechte stuk heb gehad, en onder het viaduct door meteen links bent gegaan krijg je een haarspeldbocht, deze is van slecht asfalt, de 2de haarspeldbocht (na de begraafplaats) is wel heel mooi en schoon. Veel plezier en stuurse.

Wat er word gezegd over A58 richting middelburg en dan afslag woensdrecht/hoogerheide, is inderdaad een mooie bocht, mooi schoon en geen paaltjes of iets aan de buitenkant. Maar er wordt gezegd rotonde links en volgende rotonde weer links en dan heerlijk knallen. NIET DOEN. is mooi asfalt lekkere maar flauwe bochten. HIER WORDT ACHTERLIJK GECONTROLEERD. superveel onopvallende surveillance-auto's flitsauto's, mobiele flitsers, laserguns alles.

Mooie weg in deze buurt is ook als je weer A58 vanuit middelburg komt, weer randweg B.o.Z. op ipv roosendaal/breda aanhouden. en dan bij een van de stoplichten rechts, dat is naar de G.G.Z.W.N.B. (geestelijke gezondheidszorg westelijk noord brabant) het vroegere vrederust. Je gaat het terrein van vrederust niet op maar blijft de weg volgen, lekkere bocht naar rechts, haarspeldbocht naar links, en dan een heerlijke weg met heerlijke bochten. De moerstraatsebaan heet het. Uiteindelijk kom je op een T-splitsing, PAS OP, hier ligt altijd grind. Je kunt linksaf door moerstraten en uiteindelijk kom je dan op een mooie weg, ligt soms wat grond van trekkers, maar geen scherpe bochten waar de grond ligt, dus geen probleem, vervolgens krijg je een prachtchicane, adviessnelheid 40km/u maar goed overzicht dus kun je ideale lijn rijden en dan redt je veel meer. Mooie is, precies in de chicane hebben ze perfect asfalt gelegd. dan kom je uiteindelijk bij een bijna haarspeldbocht naar links, deze is niet zo heel mooi vind ik zelf. dan kun je rechts en kom je op een rotonde. Hier kun je rechtdoor gaan richting steenbergen en uiteindelijk zeeland. Maar beter kun je rechts gaan, hele mooie weg om te knallen maar kijk uit, vaak staan er flitsauto's en op het einde is er een rotonde, met een bushokje waarachter ze heel vaak met laserguns staan. Zij zien je dus al heel lang en jij hun nog niet, maar tot je over de heuvel bent kun je dus knallen als er geen flitsauto langs de kant staat. als je dan bij de rotonde komt rechts en dan krijg je superlekkere dijkjes om te knallen, wel oppassen voor de vervelende drempels, kun je ong met 70 nemen zonder gelanceerd te worden. Zo ga je uiteindelijk richting kruisland en roosendaal.

Zo, hier hou ik het even bij, deze wegen kan ik echt dromen, elk zijstraatje, hobbeltje, vuiltje op het wegdek, kuiltje, plekken waar ze controleren, alles ken ik hier. Damn wat woon ik in een mooie buurt, phillip morris in de buurt, de brabantje bossen met bochtige wegen rechts van me, zeeland links van me.
 
zie net mijn stuk tekst staan. Wel lekker gedetailleerd met de gevaren enzo, maar zo lang dat denk ik niemand het gaat lezen.

So true :W

Eén woord: Gixxerbocht

Men komt uit heel Nederland naar Assen om door de Gixxerbocht te kunnen rijden :] :9~
 
Ik heb t wel gelezen hoor :P, heb vroeger in bergen op zoom gewoond dus je had gelijk mn aandacht :) misschien ga ik er wel een keertje heentouren, ff de oude buurt weer bekijken en zo te horen zijn er leuke stukjes asfalt neergelegd :]
 
als je dan bij de rotonde komt rechts en dan krijg je superlekkere dijkjes om te knallen, wel oppassen voor de vervelende drempels, kun je ong met 70 nemen zonder gelanceerd te worden. Zo ga je uiteindelijk richting kruisland en roosendaal.

De TT van Kruisland wordt het stuk tussen Kruisland en Roosendaal (Vroenhoutseweg) ook wel genoemd.........
De bochtjes bij Philip Morris en bij de begraafplaats zijn mooi om je voetsteunen aan de grond te rijden. Al deze stukjes behoren ook tot mijn favoriete stukje asfalt.
Ook mooi: Binnendoor vanaf De Schansbaan richting Moerstraten. Jammer dat de eerste twee bochten nu verdwenen zijn door de aanleg van de A4
 
De TT van Kruisland wordt het stuk tussen Kruisland en Roosendaal (Vroenhoutseweg) ook wel genoemd.........
De bochtjes bij Philip Morris en bij de begraafplaats zijn mooi om je voetsteunen aan de grond te rijden. Al deze stukjes behoren ook tot mijn favoriete stukje asfalt.
Ook mooi: Binnendoor vanaf De Schansbaan richting Moerstraten. Jammer dat de eerste twee bochten nu verdwenen zijn door de aanleg van de A4

Dat is precies de reden waarom ik de schansbaan niet meer heb genoemd, tenmiste, dat en het feit dat het nu met die woonwijk wat moeilijker uit te leggen is hoe je er moet komen. Tsja, en dan heb je de hele wouwse plantage nog. Die moet je eigenlijk helemaal verkennen, ene lekkere bocht na de andere.
 
Wat rij je? Ik rij elke dag naar Nijmegen namelijk, rode R6.

Die bocht is wel aardig, iets te flauw vind ik, bijna altijd wel auto's of erger: vrachtwagens.
En ze denken allemaal dat je maar 80 mag B| grrrrrrrrr.
Gelukkig een ziek lange invoegstrook om het meeste blik voorbij te gaan :)

Mijn favo stukje: Wijk bij duurstede langs het kanaal, daar is een brug overheen maar het weggetje ervoor (als je vanuit het oosten de rivier gevolgd hebt) is ook lekker, dan rotonde en dan die brug met daarna een zalige rechter flauwe bocht, wel onoverzichtelijk, daarna de lekdijk die ook een rechter en linker flauwe bocht heeft.
Dan kom je uiteindelijk in Houten uit en daar heb je ook wel een racy rondweg!

Maar ik rij nog maar paar maanden dus ik ben weinig gewend :P

ik rij op een groene TDM met een grote beatycase achterop :P
het is af en toe wel benauwend als je naar die grote wielen van een vrachtwagen kijkt.
je moet echt geluk hebben als er niks rijd, dan kan je er echt plat door de bocht.
ik rij er meestal rond 11:00 uur.
ik denk dat ik je wel een tegen ben gekomen (iig een rode r6)
 
Heb er een keer gereden, was super, maar was achter een kameraad aan.
Zou je de naam van die weg willen geven? Of ben ik nu een :+ doordat de naam Kamperzeedijk heet? Zo ja, zou je kunnen vertellen hoe je op die dijk komt?

Zo, op uw wenken bediend door:

Dat heet de Kamperzeedijk ;)

Vertrek vanaf het station in Kampen, neem bij het verkeerslicht rechtsaf de Frieseweg ri Kampereiland (rechtdoor is de brug over de stad in, linksaf is richting 's Heerenbroek, die neem je dus allebei niet). De weg maakt een mooi bochtje naar rechts, dan een bocht naar links en daarna is er rechtsaf een afslag naar Genemuiden. Deze weg blijven volgen, hij heet eerst Grafhorsterweg maar wordt later Kamperzeedijk.

And that's the kamperzeedijk! Kijk wel uit, ze staan er nogal eens te controleren, vooral in de km gebieden is dat link... tip: rij hem 2 keer ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan