Wat is je hoogste snelheid op de motor?

Ik wil de 300 km/h grens nog eens breken, welke fiets loopt nu echt harder dan 300 (dus niet op teller maar echt)?
 
Ik wil de 300 km/h grens nog eens breken, welke fiets loopt nu echt harder dan 300 (dus niet op teller maar echt)?

Op dit moment gaan de Suzuki Hayabusa en de Kawa ZX12R meer dan 300 echte kilometers per uur. Dit zijn de snelste productie motoren op dit moment.
De ZX12R is iets sneller. Deze heeft 8 pk meer dan de Hayabusa.
Honda is bezig met een nieuwe Blackbird van 1300 CC. Deze zou dus misschien nog harder kunnen. Maar de top merken hebben afspraken met elkaar gemaakt dat 300 de grens moet zijn van nieuwe motoren. Geef ze eens ongelijk..... Mooi zat toch?
 
er zijn er ook maar weinig die de 300 hebben gehaald, laat staan eroverheen zijn gegaan. Volgens mij is dit ook een snelheid waar je niet gemakkelijk mee omgaat. Tot de 220 voel ik me nog koning, maar daarboven gaat alles wel erg snel aan me voorbij en veel koekblikken of erger nog kinderen zijn niet echt voorbereid op zo\'n snelheid.

Tevens ben je in Nederland ook al 3 keer je rijbewijs en motor kwijt met zulke snelheden, dus ik doe het nog maar even rustig aan.

Ik vind het optrekken gewoon het mooiste. Lekker doortrekken in de 1,2 en 3 en dan maar weer laten terugzakken van de 180 naar de 140 om in te kunnen voegen of andere gekke dingen te doen.
 
Ik zat nog te twijfelen of ik er wel iets bij zou gaan zetten, maar ik zie mensen die nog een graadje erger zijn dan ikke, dus here goes nothing:

260+ op mijn Fireblade, A4 D\'haag-A\'dam
210 in mijn Golfje (in 2,5 uur heen EN weer naar Groningen centrum via Zaandam-afsluitdijk-etcetera)

Pfiew...ik dacht dat ik de enige was...ach...er zijn er wel meer...alleen het moet stiekem, want het is niet algemeen aanvaard :j Ik heb nix te verbergen
 
Op dit moment gaan de Suzuki Hayabusa en de Kawa ZX12R meer dan 300 echte kilometers per uur. Dit zijn de snelste productie motoren op dit moment.
De ZX12R is iets sneller. Deze heeft 8 pk meer dan de Hayabusa.
Honda is bezig met een nieuwe Blackbird van 1300 CC. Deze zou dus misschien nog harder kunnen. Maar de top merken hebben afspraken met elkaar gemaakt dat 300 de grens moet zijn van nieuwe motoren. Geef ze eens ongelijk..... Mooi zat toch?
Mooi, dan moet ik nog eens een stukje op een ZX-12R of Busa rijden. :) ;)
 
ik wil wel eens 350 rijden ofzo....
300 grens is leuk...maar dat heb ik nu oog gedaan :P he landsaru?

dus een stapje naar 350...mwhoa....ik zou het zo doen.... :)

Op dit moment gaan de Suzuki Hayabusa en de Kawa ZX12R meer dan 300 echte kilometers per uur. Dit zijn de snelste productie motoren op dit moment.
De ZX12R is iets sneller. Deze heeft 8 pk meer dan de Hayabusa.
Honda is bezig met een nieuwe Blackbird van 1300 CC. Deze zou dus misschien nog harder kunnen. Maar de top merken hebben afspraken met elkaar gemaakt dat 300 de grens moet zijn van nieuwe motoren. Geef ze eens ongelijk..... Mooi zat toch?
 
300 op ZZR1100
310 op Hayabusa

Echt comfortable is het niet, wel kicken om de Grens een keer doorbroken te hebben. Meeste lol tussen 100 en 200.

O ja, 260 op de ZZR met iemand achterop
 
Laatst bewerkt:
:? En dat met brulpijp? Misschien een keertje afstellen? lijkt me nl. wat langzaam...
Loopt ie ook niet langzaam nog op vanaf de 230?

Ach, wat klaag ik eignlijk... Waar kun je hier nog rustig >230 rijden? :)

Het was maar een paar km dat ik 230 reed (samen met Scarface op de terugweg van het mf onderonsje :) ) Ik ga wel eens in Duitsland helemaal plat op de tank liggen en kijken hoe hard hij daadwerkelijk gaat.
 
Een keer bij 250 (was nog aan het doortrekken) komt Renault Espace naar links (leek zo ver weg): remmen als een gek, rem lossen en voorbij sturen bij ca. 200 km/h links er van, rechts kon niet. Niets geraakt maar het scheelde gewoon helemaal niets. Die Espace had helemaal niet naar links hoeven komen want hij had nog ruimte voor zich genoeg. Het was erg rustig, geen spits o.i.d.. Realiseerde me achteraf hoe weinig ruimte er voor fouten is op die snelheid (met name van andere weggebruikers) en wat de gevolgen dan zijn. Kreeg het toen alsnog weer erg warm.
Op circuit no sweat, op openbare weg doe ik dit niet meer, heb mijn leermomenten gehad.
Je kunt leermomenten opzoeken (hoop dat je dan goed reageert), je kunt ook van me aannemen dat het flink fout kan gaan. Like it or not, ff wat tegenwicht in dit door testosteron gedreven verhaal over topspeed. :P
Geluk er mee.... :]
 
openbare weg = geen speeltuin

Maar een afgesloten stuk weg, een industrieterrein, een parkeerplaats of een mooi rustig klaverblad vragen erom om gebruikt te worden. Asfalt is asfalt, maar denk idd goed aan de andere minder ingespeelde, onervaren, slapende weggebruikers.
 
Zo is het, don\'t get me wrong, ik rij graag goed door en glimrandjes ken ik niet meer *D . Maar weten waar je mee bezig bent is nooit weg zonder kreukelzone....
 
of airbag, hoewel ik laatst wel zag dat je jassen kon kopen met een dodemanskoord. Als dat losging van je motor blies/blaasde je jas zich helemaal op.

Lijkt me leuk als je net die jas hebt gekocht (2000 piek) en je komt er stoer maar nerveus mee bij een terras aanrijden. Je stapt af en loopt richting vrienden en in een keer blaast die jas vol, omdat je vergeten bent de dodemanskoord los te maken!! :) :)
Kun je lekker wegstuiteren.

Sorry trouwens voor dit totaal off topic geouwehoer van me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan