Wat is je kruissnelheid

met de motor rij ik nu juist eigenlijk nooit constante snelheden, dat doe ik alleen in blik eigenlijk.
soms rij ik gewoon 80 waar je 120 mag, soms iets meer dan 120...
juist wanneer ik kruissnelheden zou aanhouden, is voor mij de lol van motorrijder eraf en kan ik net zo goed gaan hokrijden.
 
Binnen de bebouwde kom gewoon 50 of 30: is niets voor niets zo en ik wil voor geen goud een spelend kind onder de motor.

Buiten de bebouwde kom meestal Max V +20. Hangt van het toerental af, die van mij trilt nogal tussen 4k en 4,5k rpm
Snelweg +- 140-150km/h. Maar soms ook heel relaxed 120km/h
 
op snelweg waar je 120 mag: tussen de 120 en de 140, in belgie flitsen ze pas vanaf 132km/u (denk ik :+ ) op de snelweg en mn teller wijkt wel 8km/u af ;)

136 als ik me niet vergis :)
Komt ongeveer overeen met 10 te hard + de correctie er bovenop

Ben wel niet helemaal zeker van de reden. Maar van die 136 quasi zeker :)
 
Ik rijd altijd de maximumsnelheid + 40. Dan is de boete betaalbaar en hou je mooi je rijbewijs. Wél alert blijven natuurlijk! De keren dat ik geflitst ben ging het steeds om <10 kmh boetes..... (knock on wood)


MAzzel,

Roland
 
Zo tegen de 160 als het 120 mag, en zo'n 140 als het 100 moet zijn. Ik kan er niets aan doen, de Mille dwingt me tot dit crimineel gedrag 8-)

En steeds met 1 oog op de berm gericht en 2 vingers op de rem :]
 
Zo tegen de 160 als het 120 mag, en zo'n 140 als het 100 moet zijn. Ik kan er niets aan doen, de Mille dwingt me tot dit crimineel gedrag 8-)

En steeds met 1 oog op de berm gericht en 2 vingers op de rem :]
:^

Maar dan niet de Mille maar de CBR.
 
ik rij op de snelweg meest 50km te hard, zal dan ook niet lopen zeiken als ik m'n rijbewijs kwijt raak |( ik krijg gemiddeld elke maand een bekeuring :(
full
 
kruissnelheid is totaal afhankelijk van de situatie. hoe druk is het, hoe snel rijdt het andere verkeer, ken ik de weg, hoe hard is de wind en van welke kant et cetera.

eerlijk gezegd kijk ik nauwelijk op mijn snelheidsmeter. ik rij echt op gevoel, zo snel als ik verantwoord (en ik ben zo'n safety first type) en comfortabel vind.

meestal rij ik iets sneller dan de rest. dat vind ik gewoon lekker rijden. maar soms zit/kom je opeens in een groepje dat ook jouw rijstijl heeft (zelfde snelheid, op die momenten inhalen dat jij dat ook zou doen enz) en dan kan ik een hele tijd met zo'n groepje oprijden.

meestal rijd ik op 100km wegen 120/130.
 
Terug
Bovenaan Onderaan