Wat is jou grootste ergenis..

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
37
Wat is jou grootste ergenis als je een motorzaak binnenstapt?
Die van mij is als ik geholpen word en het gesprek wordt elke keer onderbroken omdat de telefoon moet worden aangenomen.Je moet oor voor de klant hebben als je in gesprek bent en je niet laten afleiden of onderbreken.Bij Safe waren ze daar zeeeeeer goed in!!!Laat dit les 1 zijn als ze doorstarten.Ik wou een keer een paar banden bestellen in Apeldoorn bij safe en die knul heeft me tijdens het gesprek tot drie keer verzocht om even te wachten omdat die C*T telefoon moest worden aangenomen!Wil je nou wat verkopen of niet!Ik ben toen maar gewoon weggelopen en heb ze inmiddels ergens anders besteld met 35% korting.Safe :j
 
Ik heb een hekel aan verkoopers die denken dat ze mij een dienst bewijzen om me te helpen !!
 
Van die verkopers (ja, zoals vaak bij Safe ja) die op je neerkijken en amper tijd en aandacht aan je besteden. Misschien heb ik wel interesse in een nieuwe motor, zij kunnen van de buitenkant niet zien hoe goedgevuld mijn bankrekening is dus ze moeten iedereen gelijk behandelen vind ik. :j
 
Als ze je laten merken dat je niet interessant voor ze bent als je een motor van minder dan HFL 10.000,- zoekt. |(
 
Ik voel me niet aangesproken..
Kreeg een keer een waarschuwing dat ik teveel met klanten stond te kletsen en teveel tijd aan de klant besteed..(Vind het altijd leuk met klanten te praten en hun ervaringen te horen over hun motor. Als ze al hebben betaald of iets hebben besteld en het is rustig blijf vaak nog ff een tijdje kletsen) *D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik voel me niet aangesproken..
Kreeg een keer een waarschuwing dat ik teveel met klanten stond te kletsen en teveel tijd aan de klant besteed..(Vind het altijd leuk met klanten te praten en hun ervaringen te horen over hun motor. Als ze al hebben betaald of iets hebben besteld en het is rustig blijf vaak nog ff een tijdje kletsen) *D

Dat zegt genoeg he\',als je een waarshuwing krijgt dat je met klanten staat te kletsen :(
 
Ik voel me niet aangesproken..
Kreeg een keer een waarschuwing dat ik teveel met klanten stond te kletsen en teveel tijd aan de klant besteed..(Vind het altijd leuk met klanten te praten en hun ervaringen te horen over hun motor. Als ze al hebben betaald of iets hebben besteld en het is rustig blijf vaak nog ff een tijdje kletsen) *D
Kijk dat bedoel ik nou.Heb je oor voor de klant en je praat nog effe lekker na over motoren, dan wordt je op je vingers getikt.De klojo die dit bedacht heeft moet er als eerste uit.Van mij mogen er overal bij safe types zoals jou rondlopen.Je komt niet altijd om wat te kopen toch?Of denken de hoge heren van safe daar anders over.Laat ze maar beginnen om HUN eigen instelling maar eens te veranderen anders zijn ze in no time weer failliet.
:} voor jou en :j |( voor de direktie
 
Had een tijd dat ik vaker bij de dealer (Motoport Uithoorn) kwam om een babbeltje te maken dan dat het ook echt belangrijk was ;)

Wat ik wel merkte bij Safe (A\'Dam) is dat als je er niet rijk genoeg uitzag of zo handelde dat je dan in de stront kon zakken. Als ze doorstarten mogen ze hier wel iets aan doen. Want het lijkt mij niet dat Safe landelijk eisen stelt aan het personeel dat je je klanten af moet zeiken, of wel soms ?
 
Ze moeten een kijkje nemen van Motoport, laats was ik daar om een motorjas te kopen, kwam ik naar buiten met een mooie jas en gratis 2 bekertjes en een agenda. Ging ik voor de grap ff op een R 1 zitten, kwam een verkopen naar me toe zegt ie: Wil je een 25 KW setje erop en een testritje maken ? Heb toen ff gezellig met hem gelult. Dat vindik nou een goede sfeer creeren en goede klantbinding. Als ze dat bij Safe niet begrijpen vrees ik dat het nooit goed komt.
 
Ik liep 2 jaar geleden bij Safe R\'dam binnen,net van mijn werk,kleren vol met lijm om te informeren naar de nwe R1.
Ik werd niet eens geholpen!!!
Ding koste toen toch 30 mille en ik betaal cash.
Toen naar Motoport R\'dam gegaan,baas is oude bekende van mij,en kreeg hem voor 26.500,= als ik de kleding erbij kocht!
Deal!
Ze gaan nu uitbreiden,hebben het Nissan pand ernaast bijgekocht.EN DAT IS GROOOOT! :}
 
Ging ik voor de grap ff op een R 1 zitten, kwam een verkopen naar me toe zegt ie: Wil je een 25 KW setje erop en een testritje maken ? Heb toen ff gezellig met hem gelult. Dat vindik nou een goede sfeer creeren en goede klantbinding.

Haha, dat is wel een goeie.
 
Bij ....(noem de naam niet) gaat het niet altijd goed ,want ik ben dan wel vrij jong maar spaar al een tijd voor een bike (de bedoeling was een 748) en die wil ik rond April aanschaffen toen ik dus laatst bij die motorzaak kwam op mijn vrije dag en zei dat ik interrese had in een 748s (die antraciet met rode velgen :} )stonden ze me vrijwel uittelachen. Ik stond toen binnen 5min weer buiten :( en dan ken je ze nog goed ook, had er toen best de pest in.

Dat is dus ook niet echt goed. Aan de leeftijd kan je ook niet alles zien. Leg al geld apart sinds mijn 15e.. en dan heb je het bijna bijmekaar en staan ze je uittelachen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grootste ergernissen:

- Opdringerige verkoper als je niet geholpen wil worden.
- Dood genegeerd worden als je wel geholpen wil worden.
- Telefoon
- Niet eerlijk zijn (jas met mouwen tot op je knieën en dan beweren dat de maat goed is).
 
Of zeggen dat een R1 toch echt een perfecte beginnersfiets is en dat ze een mooi \'plan\' hebben wat je niets extra\'s zou kosten :)
 
Ging ik voor de grap ff op een R 1 zitten, kwam een verkopen naar me toe zegt ie: Wil je een 25 KW setje erop en een testritje maken ? Heb toen ff gezellig met hem gelult. Dat vindik nou een goede sfeer creeren en goede klantbinding. Als ze dat bij Safe niet begrijpen vrees ik dat het nooit goed komt.

HAha ik had \'JA!\' gezegd, alleen het feit al dat er voor een R1 geen 25kw kitjes zijn ;) Dan had je nog mooi kunnen rijden ook ! Jammer genoeg zijn er veel dealers waarbij een proefrit meteen \'kopen\' is. Anders had ik al veel meer proefritjes gemaakt.
 
Ik stap met Unstable Safe AMS binnen kijken naar een R1. Komt verkoper aan lopen ja jongens mooi he jullie hebben nog geen motor rijbewijs of zijn bezig. :? |( Nee wij hebben alle twee een R1.. :j
 
Ik stap met Unstable Safe AMS binnen kijken naar een R1. Komt verkoper aan lopen ja jongens mooi he jullie hebben nog geen motor rijbewijs of zijn bezig. :? |( Nee wij hebben alle twee een R1.. :j

Haha, lache man... heb ik ook wel eens, ten eerste denken ze minimaal dat ik fiets (zo\'n echte) of brommer (ja, 50cc) rijd. En als ik ze laat zien dat ik motor rijd zijn ze redelijk verbaast, en al helemaal als ze er twee zien... *D .
 
Ik stap met Unstable Safe AMS binnen kijken naar een R1. Komt verkoper aan lopen ja jongens mooi he jullie hebben nog geen motor rijbewijs of zijn bezig. :? |( Nee wij hebben alle twee een R1.. :j

verkoper:\"...met uh..25 kw?!?\"
 
Kom met me vriendin motorzaak binne, meteen verkoper, wat we willen, dus ik begin met dat ik een motor voor me vriendin zoek, meteen dat die iets heels leuks heeft, eikel liet me niet eens uitpraten, maar voelde bui al hangen, dus vraag wat die in gedachten had, begint die over een LTD350 uit jaar 0, dus ik zeg dat we meer dachten aan een Fireblade of ZX9R, vraagt die nogeens of het voor mij is, eikel, zeg toch net dat we voor haar op zoek zijn, begint die over dat dat allemaal veels te snel is voor me vriendin, en of ik dat wel goed vindt, dacht eigenlijk dat die een grapje maakte, maar die eikel meende het gewoon.
Zijn maar weer weg gegaan.
 
Dat als je binnenkomt en informeert naar een tweedehands motor dat de verkoper dan met een weids gebaar zegt: \"Hier staan ze\" |(

Waar ik ook een hekel aan heb is als afspraken voor proefritten scheeflopen. Het bijhouden van een afsprakenagenda is zo moeilijk toch niet dacht ik. Of als de motor al verkocht blijkt te zijn :(

Of als ze je voor een proefrit doorverwijzen naar een motor-verhuurbedrijf :j
 
Laatst bewerkt:
Mijn grootste ergernis is dat daar veel te veel veel te mooie fietsen staan voor veel te veel geld! En dat heb ik niet :(

Die verkopertjes kan ik wel aan... :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan