Wat is jou hoogste snelheid op je Hornet

kronkel

MF veteraan
13 mei 2002
1.312
1
Hoi,zit net wat over het Duitse Hornet forum te fietsen.
Blijken veel Hornetjes niet sneller dan 185 top te komen :?
Zijn die Duitse dingen begrenst ofzo?
Ik heb bij 235 nog een versnelling over 8-) ,
ben vandaag,nog een beetje "voorzichtig" ,tot de 240 geweest.
Nou weet ik ook wel dat een 'S' een veel gunstiger cw heeft,
maar minimaal 55 km verschil?
 
Wow 240 !? Lijkt me best eng op een motor.

Ik ben nog niet boven de 120 geweest. Komt dit weekend verandering in na me 1000km beurtje 8-) Wat ik altijd lachen vind is zateravond lekker laat op te blijven, en dan zo tegen een uurtje of 06.00 uur wordt het dan al licht, en dan effe een mooi stukkie snelweg opzoeken :P
 
De mijne gaat met een paar dikke zoenen op de tank 245. Als je bij de 235 nog een versnelling over hebt dan zou ik er maar eens een ander tandwiel setje op zetten. Maarre lekker belangrijk :)
 
stel dat je 240 op de teller haalt, dan heeft die teller op dat moment waarschijnlijk een afwijking van 20 per uur (ik heb een GPS, en bij 120 Km/h geeft de teller 130 aan) en zit je op 220 werkelijk ofzo.. Nog redelijk, maar écht snel is het nou ook weer niet.. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb hem nog niet op zijn top gejaagd.. Komt nog wel een keer.. :)
 
stel dat je 240 op de teller haalt, dan heeft die teller op dat moment waarschijnlijk een afwijking van 20 per uur (ik heb een GPS, en bij 120 Km/h geeft de teller 130 aan) en zit je op 220 werkelijk ofzo.. Nog redelijk, maar écht snel is het nou ook weer niet.. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb hem nog niet op zijn top gejaagd.. Komt nog wel een keer.. :)

10 tot 15% is heel normaal,als afwijking.(paar enkele uitzonderingen daar gelaten)

Maar die jongens op Duitse forum,
praten ook over teller snelheid (net als iedereen hier op het forum ;) )

ik zal er is zo'n fiets ding aan hangen.
 
Ik ga trouwens pas mijn top uittesten als ik ZEKER weet dat er op een bepaald traject niet gecontroleerd wordt.. Dus dat wordt een stuk A-59, drie keer als een slak voorbij rijden, héél goed kijken, nog een keertje als een slak voorbij, en dan heel even <<<VROEMMM>>> O-)
 
Ik heb 2 weken geleden gemakkelijk 220 gehaald moest helaas van het gas omdat wegwerkzaamheden begonnen. Ik doe zulke dingen alleen in Duitsland, meteen nadat je bij Heerlen de grens over gaat, loopt ook nog lekker naar beneden. Nu alleen nog wind mee.


Greets en wellicht tot morgen in Zolder.

Rob
 
Ik heb er eens 230 mee gereden maar toen moest ik ophouden met gas geven omdat er verkeer aan kwam. Maar ik denk dat ie toch niet veel harder gaat. Hij gaat redelijk snel naar de 220 en daarna word het allemaal wat minder. 240 zal ie waarschijnlijk wel halen maar veel meer zal er niet in zitten denk ik.
 
Ok, vanavond eerste keer naar 170, ook meteen het hardste wat ik ooit heb gereden op een motor. Tering, dat "voelt" enorm snel aan.

Als de Hornet op topsnelheid rijdt, zit ie zeker tegen de 13.000 toeren aan? Zit er een toeren-begrenzer op btw?
 
Ok, vanavond eerste keer naar 170, ook meteen het hardste wat ik ooit heb gereden op een motor. Tering, dat "voelt" enorm snel aan.

Als de Hornet op topsnelheid rijdt, zit ie zeker tegen de 13.000 toeren aan? Zit er een toeren-begrenzer op btw?
toerenbegrenzer 13500,denk dat je in 6 niet tot de 13000 komt.
zal een stuk lager zijn.

rustig aan hé,wen nou maar eerst aan alles.
 
Wat gebeurt er als de toerenbegrenszer aanslaat?
nix,dan trap ik em omhoog,hoef je je gas niet ff terug te doen :+

maar hij gaat iets van stotteren als je erin blijft rijden,klinkt iig niet echt.
maar je wil niet weten hoe snel zo'n ding gaat als je er op rijd,
dus de begrenser als schakkelhulp,zegmaar.
 
Er is ook nog een verschil diegenen die een F hebben en diegenen die een S hebben.
Met de S voel je veel minder druk op je bek :+
Ik heb een F en max tot nu toe 215 gereden.
PS ik vind 215 op een F veel dapperder dan 240 op een S :]
 
Heb drie jaar een Hornet met heeel veeel plezier gereden (heb nu een Kawa ZX6R 2003).

Kreeg ´m nooit harder dan ong. 230. Zit bij deze snelheid ook niet echt naar m´n klokkies te staren. Want indrdaad in zes zal je de toerenbegrenzer niet snel bereiken behalve van een berg af met windkracht 15 in je nek.

Ik vond alleen een naked niet echt prettig boven zeg maar 140. Heb wel een nek als een stier gekregen.

Verder hartstikke leuke fiets die voor beginners wel een paar trickie kanten heeft. Heb er heel veel supersporters uitgereden tot zeg maar 180.
 
Heb drie jaar een Hornet met heeel veeel plezier gereden (heb nu een Kawa ZX6R 2003).

Kreeg ´m nooit harder dan ong. 230. Zit bij deze snelheid ook niet echt naar m´n klokkies te staren. Want indrdaad in zes zal je de toerenbegrenzer niet snel bereiken behalve van een berg af met windkracht 15 in je nek.

Ik vond alleen een naked niet echt prettig boven zeg maar 140. Heb wel een nek als een stier gekregen.

Verder hartstikke leuke fiets die voor beginners wel een paar trickie kanten heeft. Heb er heel veel supersporters uitgereden tot zeg maar 180.
 
Er is ook nog een verschil diegenen die een F hebben en diegenen die een S hebben.
Met de S voel je veel minder druk op je bek :+
Ik heb een F en max tot nu toe 215 gereden.
PS ik vind 215 op een F veel dapperder dan 240 op een S :]
Mij lijkt 240 op een "F" wel wat.. :9 , maar ik ben bang dat ie dat tóch niet haalt.. :+
 
ik heb met mijn Hornet F 200 op de klok gehad, toen vond ik het wel genoeg (had nog gas over)

ps: was trouwens op de A31 in duitsland, in nederland is me het risico te groot
 
Met de standaard tandwielen zo'n 240 op de teller, kan iets meer geweest zijn, en ongeveer 11.000 toeren denk ik. Met het grotere tandwiel achter heb ik over de 260 op de teller gehad en bijna 13.000 toeren.

Ik denk dus dat ik geen topsnelheid ingeleverd heb door achter een groter tandwiel te leggen :)

Op de rollenbak wijkt mijn teller nu zo'n 10% af.

edit: harder ging ie niet ;)
 
230 km/u op de A9 BIJ Amstelveen. Hoezo goed om je heen kijken. Maar bij deze snelheid werd het stuur toch erg licht. Een beetje angstaanjagend was het wel. Zal wel te maken hebben met mijn omgebouwde stuurkuipje. Ik blijf voorlopig maar tot ±200 top snelheid, dan blijft het stuur nog 'vast' in de hand.
 
word de eerste keer zo'n weg dan smal he? ;)

Kun je wel zeggen ja. Het is niet echt een kruissnelheid om bijvoorbeeld door Duitsland heen te rijden richting Zwitserland, vind ik. Uiterlijk 150/160 kun je een tijd lang volhouden volgens mij.
 
Met de standaard tandwielen zo'n 240 op de teller, kan iets meer geweest zijn, en ongeveer 11.000 toeren denk ik. Met het grotere tandwiel achter heb ik over de 260 op de teller gehad en bijna 13.000 toeren.

Ik denk dus dat ik geen topsnelheid ingeleverd heb door achter een groter tandwiel te leggen :)

Op de rollenbak wijkt mijn teller nu zo'n 10% af.

edit: harder ging ie niet ;)

10% dus 260*0.9=234 dus je hebt 6 kilometer ingeleverd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan