Wat is jouw favoriete onbekende weg in Luxemburg?

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Hele routes zijn leuk om te delen maar zelf iets in elkaar zetten is ook erg leuk. Maar als je ergens al vaker bent geweest is het moeilijk om origineel te blijven. Het lijkt me leuk om favoriete onbekende weggetjes te delen.
Dus ja Mullertal is altijd goed en ook bijvoorbeeld van Wiltz naar Wilwerwiltz. Maar er is zoveel meer in luxemburg dat minder voor de hand ligt.

Aftrap:
Heinerscheid - Rossmillen CR 339
Ga een bij Vianden de grens over en ga net aan de andere kant van de grens naar het zuiden rijden tot aan Echternach.
 
Laatst bewerkt:
Okay, die weg tussen Wiltz en Kautenbach: kan iemand me uitleggen waarom er overal borden staan met waarschuwingen voor scherpe bochten, behalve bij de scherpste en meest tricky bochten?? Of ben ik de enige die daar menig hartaanval heeft gehad?
 
Google Maps
Toodlermillen is ook een leuke camping trouwens.
Heb vanuit die camping nog wel een aantal ritjes ergens op mijn pc staan zal eens kijken of ik die nog terug kan vinden.
 
Okay, die weg tussen Wiltz en Kautenbach: kan iemand me uitleggen waarom er overal borden staan met waarschuwingen voor scherpe bochten, behalve bij de scherpste en meest tricky bochten?? Of ben ik de enige die daar menig hartaanval heeft gehad?
Zo zijn er meer. Ook in BE. Kilometers lang wordt je doodgegooid met die dingen, maar precies dáár waar men in NL die borden neer zou zetten, staat bij hun niks.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan een weg je favoriet zijn terwijl deze nog onbekend is? :+
In Luxemburg rijd ik zelf altijd gewoon een beetje rond en kom dan vanzelf leuke wegen tegen, ik heb daar veel wegen gereden die ik niet eens kan aanwijzen op de kaart _O-
 
'Wat is jou favoriete onbekende weg in Luxemburg.' > 'Wat is jouw favoriete onbekende weg in Luxemburg?'
 
Het gaat natuurlijk om jou favoriete weg die een ander wellicht nog niet kent.

Ik zoek overigens nog een weg die ik zelf niet terug kan vinden. Ik zal hem proberen te omschrijven waar die begint wellicht weet iemand wat ik bedoel.

En hebt een paar van die mega plakken asfalt in luxemburg die geen snelweg zijn dus geen vangrail in het midden maar die wel 2 baans of gedeeltelijk tweebaans zijn en enorme maar wel scherpe bochten er in. M.a.w. waar je echt mega hard door de bocht kan.

Ergens in een wat flauwe bocht van zon weg zit een restaurant met veel asfalt er om geen en ik denk ook een busstop. Buiten staan van de vierkant parasols. (ik dacht gele van lipton ice) Tegen over dat restaurant zit een klein weggetje. Dat weggetje zoek ik. Weet iemand wat ik bedoel?
 
Mijn favoriete en hier ongetwijfeld onbekende weg in Luxemburg is een ... fietspad!
Ooit fietste ik "De groene weg naar de Middellandse Zee" vanaf Maastricht door de Ardennen naar het zuiden. In Luxemburg gaat de fietsroute dwars door een camping en vervolgens over een oud spoortraject.
Plaatje van Google:
389.jpg


Berg op fietsen in de Ardennen is trouwens de reden dat ik m'n motorrijbewijs ging halen :)
 
Het gaat natuurlijk om jou favoriete weg die een ander wellicht nog niet kent.

Ik zoek overigens nog een weg die ik zelf niet terug kan vinden. Ik zal hem proberen te omschrijven waar die begint wellicht weet iemand wat ik bedoel.

En hebt een paar van die mega plakken asfalt in luxemburg die geen snelweg zijn dus geen vangrail in het midden maar die wel 2 baans of gedeeltelijk tweebaans zijn en enorme maar wel scherpe bochten er in. M.a.w. waar je echt mega hard door de bocht kan.
De eerste waar ik bij deze omschrijving aan dacht is de N7 van Noord naar zuid.

Ergens in een wat flauwe bocht van zon weg zit een restaurant met veel asfalt er om geen en ik denk ook een busstop. Buiten staan van de vierkant parasols. (ik dacht gele van lipton ice) Tegen over dat restaurant zit een klein weggetje. Dat weggetje zoek ik. Weet iemand wat ik bedoel?
Dan denk ik aan:
Google Maps (bij A ligt een restaurant met een terras, een lap asfalt, een bushalte en er tegenover ligt een weggetje)
of:
Google Maps (ook hier ligt bij A een restaurant met een terras, een lap asfalt, een bushalte en ligt er een weggetje tegenover)
óf:
Google Maps (niet te zien in Google Earth, maar ook hier ligt bij A zo'n beetje alles wat je noemde).
 
De eerste waar ik bij deze omschrijving aan dacht is de N7 van Noord naar zuid.Dan denk ik aan:
Google Maps (bij A ligt een restaurant met een terras, een lap asfalt, een bushalte en er tegenover ligt een weggetje)
of:
Google Maps (ook hier ligt bij A een restaurant met een terras, een lap asfalt, een bushalte en ligt er een weggetje tegenover)
óf:
Google Maps (niet te zien in Google Earth, maar ook hier ligt bij A zo'n beetje alles wat je noemde).

Allemaal niet maar ik besef dat ik nog meer details kan en moet toevoegen.

Het enige wat daar zit is het restaurant dus geen andere zaken zoals bedrijven, tankstation, stad of dorp.

Het is een T-splitsing er loopt dus geen weg aan de andere kant van het restaurant ik dacht wel een bospad.
 
Mijn favoriete en hier ongetwijfeld onbekende weg in Luxemburg is een ... fietspad!
Ooit fietste ik "De groene weg naar de Middellandse Zee" vanaf Maastricht door de Ardennen naar het zuiden. In Luxemburg gaat de fietsroute dwars door een camping en vervolgens over een oud spoortraject.
Plaatje van Google: [afbeelding]

Berg op fietsen in de Ardennen is trouwens de reden dat ik m'n motorrijbewijs ging halen :)
Op die camping hebben wij ooit en nachtje gestaan, erg vreemd de fietsers rijden zo onder je luifel door.. :9
 
Allemaal niet maar ik besef dat ik nog meer details kan en moet toevoegen.

Het enige wat daar zit is het restaurant dus geen andere zaken zoals bedrijven, tankstation, stad of dorp.

Het is een T-splitsing er loopt dus geen weg aan de andere kant van het restaurant ik dacht wel een bospad.
In dat geval kan ik je helaas niet verder helpen.
 
Okay, die weg tussen Wiltz en Kautenbach: kan iemand me uitleggen waarom er overal borden staan met waarschuwingen voor scherpe bochten, behalve bij de scherpste en meest tricky bochten?? Of ben ik de enige die daar menig hartaanval heeft gehad?

Als je vanuit Wiltz naar Kautenbach rijd zijn het allemaal knijpende bochten, dus worden scherper en dat is tricky. Andersom ruimen de meeste bochten en denk je telkens dat had sneller gekund. :Y
 
Allemaal niet maar ik besef dat ik nog meer details kan en moet toevoegen.

Het enige wat daar zit is het restaurant dus geen andere zaken zoals bedrijven, tankstation, stad of dorp.

Het is een T-splitsing er loopt dus geen weg aan de andere kant van het restaurant ik dacht wel een bospad.
Toevallig de 27? Net ten oosten van Esch-sur-sure. http://goo.gl/maps/sWoro. Begint aan de N12/15, ter hoogte van Hotel/Restaurant Bissen. Die N12/15 is ook zo'n weg met 3 rijstroken, net ten zuiden van dat hotel (+/- 2 km), als je de N15 blijft volgen, liggen 2 hele mooie doordraaiers, waar je met 110 doorheen mag.
Overigens het stukje N12 tot aan Eschdorf is ook een leuk stukje, de rest van de N12 is niet zo interessant.
 
Allemaal niet maar ik besef dat ik nog meer details kan en moet toevoegen.

Het enige wat daar zit is het restaurant dus geen andere zaken zoals bedrijven, tankstation, stad of dorp.

Het is een T-splitsing er loopt dus geen weg aan de andere kant van het restaurant ik dacht wel een bospad.


Je bedoelt Hotel Bissen, daar tegenover de weg in langs de Sure af
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan