wat is jullie lievelings motor kuis-product??

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
mainvault
welke ervaringen hebben jullie met welk soort/merk polish/wax/shampoo...???

graag horen wij het, wij die graag onze motortjes zien blinken!! :}
 
Simpel. S100 total bike cleaner.
Prijzig, maar in tegenstelling tot veel andere middeltjes werkt het écht en is het veilig voor je lagers etc. Het meeste vuil gaat er zo af, maar voor hardnekkig vuil, zoals kettingvet op je achterbrug moet je het spul ff goed inwerken met een afwasborstel oid. Afspuiten met koud water en schoon is tie weer.

Voor de winter spuit ik 'm in met S100 protector. Had behoorlijk last van roest op m'n Fazer 6 na de eerste winter. Het tweede jaar heb ik er S100 op gespoten. Tóppie. Gewoon de hele winter laten zitten en pas schoonmaken als het zout van de wegen is. Ziet er niet uit, met al die bagger die er op vastplakt, maar daar kijkt toch niemand naar in de winter....

Lijkt wel reclame, maar dat spul werkt gewoon goed. Ze mogen het wel wat goedkoper maken.....

Voor het alu en chroom natuurlijk Belgom. Voor de lakdelen gebruik ik metallic wax, van dat Teflonspul.
 
wd40_various_products_shots111.jpg
 
S100 :} en ovenreiniger van Hagee


Oprotten met die WD40-zooi :r
 
beetje water en cartech, binnen een half uurtje schoon en gepoetst :}
 
Heel veel siliconen op alles wat glimt en elke keer nadat je door de pekel rijdt de motor goed afspoelen en dan echt overal en weer opnieuw in de siliconen zetten. Dat heeft mij afgelopen winter goed geholpen.
 
Dasty idd.

Ik ga maar eens groot inkopen doen bij de wibra en dat spul voor het 20 voudige verkopen in andere verpakking ala S100
 
ik heb nog geen winter gereden met me eigen motor. Iemand typs voor een Honda CBR600F ???!!!
Zoek even op pekel dan vind je al een hoop tips.
Ik heb mijn motor het eerste jaar dik in de zuurvrije vaseline (spuitbus) gezet en er de hele winter niks meer aan gedaan! Na de pekeltijd schoonmaken (pokkeklus) en je hebt weer een blinkende motor :)
 
Dasty idd.

Ik ga maar eens groot inkopen doen bij de wibra en dat spul voor het 20 voudige verkopen in andere verpakking ala S100
:^ Of verkoop 't als Castrol motorreiniger. Ook hetzelfde soort veel te dure zooi.
[me]R1Maniac is sinds een half jaartje een zeer tevreden Dasty gebruiker[/me]
 
voor de wielen (en evt remmen) gebruik ik derailleur reiniger van de fietsenmaker.
De rest van de motor gewoon met een sopje afwasmiddel :)
 
De rode hein gericke shampoo.

Zo met een drukpompje de hele motor inspuiten ermee (moet niet nat zijn).
15-30 minuten laten intrekken.
Daarna gewoon afspuiten.

Voila, heel de motor blinkt weer zonder enige moeite :P
 
Poetsen........euuhhh.......................................ff aan de vrouw vragen...........................gvd, gvd, gvd, gvd, gvd, dat had ik beter niet kunnen doen |(

Poetsen, sodermieter op... *D als 'tie moet glimmen, zet ik ém wel in de regen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan