wat is jullie mening

Het probleem zit hem vaak meer in de "giftigheid" van de motor: Ik zou mijn onervaren vrienden eerder op een CBR1000F zetten, dan op een CBR600RR, omdat het vermogen "vriendelijker" is.
Heb je ze ook allebei gereden? Ben het hier namelijk totaal niet mee eens. de 1000F heeft geen enorme topsnelheid maar wel enorm koppel en is zwaar. De 600Rr heeft niet zo veel koppel maar is ook lichter, oke, topsnelheid zal niet eens ver uiteen liggen. 1000F heeft meteen bergen koppel waar de RR onder 7000 gewoon heel mak is.
 
heeft ook wel met zithouding te maken denk ik, als je op een supersport stapt dan smeekt de motor je gewoon om lekker vlot door te rijden en zoveel mogelijk toeren te maken, op een 1000F heb je dat veel minder lijkt me, maar ik zie mezelf wel eerder onderuit gaan op een 1000 dankzij al dat koppel, op een 1000cc straft de motor je zoveel sneller af als je te vroeg te hard op het gas gaat in een bocht, een 600cc motor maalt er niet echt om hoe je het doet maar geeft ruim op tijd aan dat je de bocht nu toch echt wel af moet maken want anders gaan we de sloot/mijn achterwiel gaat bijna glijden/ik ga naar de buitenkant van de bocht.

1000cc super leuk voor rechtuit, maar als je een bochtenfanaat bent neem dan een 600 cc 3 pitter of 4 pitter, zo'n fiets is makkelijker in bedwang te houden en je leert eerder en veiliger je eigen limieten kennen, waarna je twist of the wrist II erbij pakt, gaat lezen om daarna je eigen limieten weer wat dichter bij de limieten van je motor te brengen.

nog een zeer groot voordeel van een 600 tov een 1000 is dat het veel lichter stuurt omdat het onafgeveerde gewicht en totaal gewicht een stuk lager ligt waardoor je veel minder hard hoeft te werken om hem van de ene naar de andere bocht te smijten.

ik heb meegereden met 185pk fietsen en het is dat ik niet zo goed was als die gene in de bochten maar op de rechte stukken kon ik hem prima bijhouden zolang ik mijn zx6r (2001 a 99pk op het achterwiel) maar lekker op toeren hield (8k+) en in de snellere S bochten liep ik op hem in om dat ik hem wat sneller kon rond smijten als de zx10r die voor me reed
 
Heb m'n lichaamsgewicht teruggebracht van 103 naar 78Kg. Schijten doet bij mij hoogstens 1,5Kg en dat scheelt toch ook weer zo'n 10g/PK en dat verneem je echt!
Rij je ook zonder pak? Scheelt ook zon 3,5 kilo :)
Pothelmpje is ook een stuk lichter als een intergraalhelm

en slippers natuurlijk :Y
 
hoi Dennis,
Het hangt helemaal af, volgens mij, van de rechterhand.
Een kwestie van beheersing, eerst de vaardigheden... dan de snelheid.

Ik rij nu een Kawasaki ZX12R, als ik daar mee was "begonnen" was ik nu waarschijnlijk dood geweest.

Veel rijplezier gewenst.
 
hoi Dennis,
Het hangt helemaal af, volgens mij, van de rechterhand.
Een kwestie van beheersing, eerst de vaardigheden... dan de snelheid.

Ik rij nu een Kawasaki ZX12R, als ik daar mee was "begonnen" was ik nu waarschijnlijk dood geweest.

Veel rijplezier gewenst.
:')
NotSureIfSerious.jpg
 
Heb je ze ook allebei gereden? Ben het hier namelijk totaal niet mee eens. de 1000F heeft geen enorme topsnelheid maar wel enorm koppel en is zwaar. De 600Rr heeft niet zo veel koppel maar is ook lichter, oke, topsnelheid zal niet eens ver uiteen liggen. 1000F heeft meteen bergen koppel waar de RR onder 7000 gewoon heel mak is.

Een 600RR heb ik ironisch genoeg nog niet op gereden. Heb wel een schaalmodelletje <3 .

Wel heb ik een tijd meegelopen in een motorzaak en met veel machines mogen rijden, van 250 cc scooter, tot TL1000R, van GSXF tot Hayabusa.

Hoewel ik begrijp wat je bedoeld, denk ik dat onze meningen daar toch gewoon over verschillen: Een 1000CC sporttoer heeft overal voorspelbaar veel koppel, terwijl een 600 CC supersport een machine is die bij bepaalde toerentallen al zijn vermogen er uit perst.

Hoewel het van voor mijn tijd is, heb ik mij laten vertellen dat de oude 250/500 cc tweetactracers ook veel slachtoffers maakten door hun onvoorspelbaarheid: zo heb je niets, zo heb je alles - Precies het gene wat je een beginner niet wilt geven.

P.s. Is er iemand die een CBR600RR (2007>) een dagje wilt missen? :P
 
Laatst bewerkt:
Een 600RR heb ik ironisch genoeg nog niet op gereden. Heb wel een schaalmodelletje <3 .

Wel heb ik een tijd meegelopen in een motorzaak en met veel machines mogen rijden, van 250 cc scooter, tot TL1000R, van GSXF tot Hayabusa.

Hoewel ik begrijp wat je bedoeld, denk ik dat onze meningen daar toch gewoon over verschillen: Een 1000CC sporttoer heeft overal voorspelbaar veel koppel, terwijl een 600 CC supersport een machine is die bij bepaalde toerentallen al zijn vermogen er uit perst.

Hoewel het van voor mijn tijd is, heb ik mij laten vertellen dat de oude 250/500 cc tweetactracers ook veel slachtoffers maakten door hun onvoorspelbaarheid: zo heb je niets, zo heb je alles - Precies het gene wat je een beginner niet wilt geven.

P.s. Is er iemand die een CBR600RR (2007>) een dagje wilt missen? :P

maak gewoon een proefrit ;) :+
 
Ach gewoon lekker proef rijden cc's zegt niks zelf van een divje 600(25kw) naar een 1200cc Triumph trophy.
Nu een cbr1000f, doe gewoon rustig an komt het wel goed.
 
Een 600RR heb ik ironisch genoeg nog niet op gereden. Heb wel een schaalmodelletje <3 .

Wel heb ik een tijd meegelopen in een motorzaak en met veel machines mogen rijden, van 250 cc scooter, tot TL1000R, van GSXF tot Hayabusa.

Hoewel ik begrijp wat je bedoeld, denk ik dat onze meningen daar toch gewoon over verschillen: Een 1000CC sporttoer heeft overal voorspelbaar veel koppel, terwijl een 600 CC supersport een machine is die bij bepaalde toerentallen al zijn vermogen er uit perst.

Hoewel het van voor mijn tijd is, heb ik mij laten vertellen dat de oude 250/500 cc tweetactracers ook veel slachtoffers maakten door hun onvoorspelbaarheid: zo heb je niets, zo heb je alles - Precies het gene wat je een beginner niet wilt geven.

P.s. Is er iemand die een CBR600RR (2007>) een dagje wilt missen? :P

Je doet nou net of een 600RR een explosief eindschot heeft waardoor je van de motor afgeslingerd wordt? Maar we zullen wel fundamenteel van mening verschillen. Een 1000 laat het gemakkelijk aanvoelen en bouwt veel sneller vermogen op, als je leert knal je een 600 niet op 12.000 RPM een bocht uit, maar een 1000 misschien wel op 5000.

Maakt ook niet uit, ik zou de 600Rr veel beter geschikt vinden dan de 1000F iig.
 
Ik heb pas een keer op een R1 gereden, maar is gewoon geen funmotor. De snelweg op zit je zo op de 120 en je merkt gewoon niks.

Op een andere motor met wat minder vermogen heb je meer gevoel, op een naked zeker. Is mijn mening. Je hebt meer fun met een 600 bijv. Er zijn genoeg mensen die van een 1000 naar een 600 teruggaan. Vermogen zat.

Oneens. Hiervoor een zx6r gereden vette jankerd en altijd hoog in de toeren knallen.

Daarna r1 2005 aangeschaft. HEERLIJLE MOTOR lekker knallen als je zin hebt en heerlijk rustig laag in de toeren als je gewoon lekker rustig wilt cruizen.

Je merkt niks? Als ik die van mij lostrek dan krijg ik toch lichtelijk het gevoel van what the $@$@$$@ !!!

Ik heb 10 keer meer gevoel bij mijn r1 vanwege de controleerbaarheid. Als je op een r1 in de 5 rijd in lage toeren en je geeft gas bij dan pakt hij nog steeds op. Dat hoef je bij een 600 niet te doen ondanks dat een 600 oook zeker haar charmes heeft.

:P
 
Oneens. Hiervoor een zx6r gereden vette jankerd en altijd hoog in de toeren knallen.

Daarna r1 2005 aangeschaft. HEERLIJLE MOTOR lekker knallen als je zin hebt en heerlijk rustig laag in de toeren als je gewoon lekker rustig wilt cruizen.

Je merkt niks? Als ik die van mij lostrek dan krijg ik toch lichtelijk het gevoel van what the $@$@$$@ !!!

Ik heb 10 keer meer gevoel bij mijn r1 vanwege de controleerbaarheid. Als je op een r1 in de 5 rijd in lage toeren en je geeft gas bij dan pakt hij nog steeds op. Dat hoef je bij een 600 niet te doen ondanks dat een 600 oook zeker haar charmes heeft.

:P

probleem bij de zx-6r is dat dat hoge toeren rijden gruwelijk verslavend is, vooral vanwege het geluid.
toch vond ik hem op lagere toeren wel erg lekker rustig en soepel rijden, vanaf 8000tpm begint het feest zo ongeveer.
 
Tja ik had er een shark conic onder zitten zonder db killer en die was zo gruwelijk fel en hard dat de duurste acra er niks bij leek.
Ja idd dat was verslavend maarrrrrrr....

Ik heb even mijn standaard r1 dempertjes gedemonteerd en vervangen voor micron carbonnetjes...

Hehe resultaat super fel verslavend geluid ;)
 
Ik heb nog een blauwe R1 te koop :P mn vriend wil terug naar een 600tje ;)

Maar het scheel natuurlijk ook wat voor segment fiets het is, sport/tour enz.
En dan heb je nog de 2 en 4 cilinder enz enz.

Maar gewoon proefrijden is het enige antwoord denk.

Toch? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan