wat is makkelijker

liggen,
zittend en staan doet ie vanzelf, ding moet laag blijven bij mij
 
komen er nog veel meer die je vertellen hoe het echt moet ;) ( waar zijn ze toch ??? Maximum, Unstable, Duderuud !!!! )
 
tja ging het maar zo makkelijk gewoon gas geven.
ik ben nog aan het lessen maar als ik het gas open draai gebeurt er niets.
ik hoop toch eigenlijk wheely-freak en redbullman hier nog te zien
 
Laatst bewerkt:
om te beginnen, in 1ste versnelling op een 6000 toeren koppelen, gas erop en op een 9000 toeren ontkoppelen, face the sky baby

PS hou het rechtervoetje steeds op de rem, you never know ;)
 
oow... jij wil wheelies tijdens les maken???

(wat ik ervan begrepen heb met motoren waarbij wheelien niet alleen op het gas wil):

Koppeling in
Eerste versnelling
gas opendraaien tot 80% van je totale toeren bereik (bv 10.000 max ==> 8.000 RPM)
Koppeling vloeiend op laten komen.
En rechtervoet boven achterrem houden voor het geval dat... '(

Een tip; NIET DOEN!
 
oow... jij wil wheelies tijdens les maken???

(wat ik ervan begrepen heb met motoren waarbij wheelien niet alleen op het gas wil):

Koppeling in
Eerste versnelling
gas opendraaien tot 80% van je totale toeren bereik (bv 10.000 max ==> 8.000 RPM)

Krijg je een R6 eigenlijk op het gas omhoog??
Koppeling vloeiend op laten komen.
En rechtervoet boven achterrem houden voor het geval dat... '(

Een tip; NIET DOEN!
 
8-)

http://www.motormaniacs.nl/nld/motortest/tour_bike/suzuki/gsf1200s/suzuki_gsf1200s_movie.htm (www.motormaniacs.nl/nld/motortest/tour_bike/suzuki/gsf1200s/suzuki_gsf1200s_movie.htm)
 
Zittend wheelien is het makkelijkst, staand heb je meer moeite je evenwicht te bewaren.

Mijn R1 en motor van R6yes krijg ik allebei op het gas omhoog, niks geen koppeling.
 
aha, een T-cat krijg je, iig zonder stuurtrekken en gewicht verplaatsten NIET met gas op z'n achterwiel...

r6vscat.gif


groen - Thundercat
blauw - R6

Verklaard het wel denk ik...
 
Ik heb gekozen voor kruipen.

Als ik gezopen heb kom ik het cafe uitkruipen, ik heb dan een grote bek en denk dat ik de hele wereld aankan..
Ideale situatie voor een wheely ;)
 
Ik kan geen wheelies. Puur op het gas krijg ik de mijne toch niet omhoog. Ik ga het ook niet forceren. Ik moet eerst echt goed leren rijden :)
 
om te beginnen, in 1ste versnelling op een 6000 toeren koppelen, gas erop en op een 9000 toeren ontkoppelen, face the sky baby

PS hou het rechtervoetje steeds op de rem, you never know ;)

Volg deze procedure op R1, R6, GSXR, VTR, 748, 998, ZXR.....etc. en vervang 'face the sky baby' door 'smack against the tarmac and face the sky baby' ;)
 
Volg deze procedure op R1, R6, GSXR, VTR, 748, 998, ZXR.....etc. en vervang 'face the sky baby' door 'smack against the tarmac and face the sky baby' ;)

Heb dit ooit eens toegepast op een sp1, knaller van een wheelie,schrikken,knal op de achterrem, bijna met mijn bek op de kroonplaat, spiegels naar de grond gericht, vrij grote vlek in de onderbroek en twee weken geen wheelies meer

Alhoewel dit met mijn ZX6 echt wel werkt
 
Heb dit ooit eens toegepast op een sp1, knaller van een wheelie,schrikken,knal op de achterrem, bijna met mijn bek op de kroonplaat, spiegels naar de grond gericht, vrij grote vlek in de onderbroek en twee weken geen wheelies meer

En, was 't leuk? 8-)
 
Volg deze procedure op R1, R6, GSXR, VTR, 748, 998, ZXR.....etc. en vervang 'face the sky baby' door 'smack against the tarmac and face the sky baby' ;)
Ik deed dit idd ook eens op m'n GSX-R750, ging zo hard omhoog dat ik me de pleuris schrok, het gas gelijk dichtdraaide en met m'n helm op de kuipruit knalde..

Ik leer niet zo snel btw, 'k heb dezelfde aktie gelijk daarna ff weer herhaald :+
 
Volgens mij pak ik altijd heel even de koppeling erbij. Klein beetje inknijpen en meteen weer los laten met het gas er vol op. Dat met die 6000 toeren en dan bij 9000 laten schieten zou ik maar niet proberen :) . Krijg je op een oudere CBR als die van mij nog een hartverzakking van denk ik zo.
 
Ik doe het op mijn Divje het makkelijkst met mijn vriendin achterop.....vol gas weg bij verkeerslichten, en in de tweede versnelling komt het voorwiel dan los van de grond.

Waarom niet de eerste versnelling? Omdat mijn vriendin de nare gewoonte heeft om mij ff los te laten. Wil ik bij groen optrekken, moet ze mij eerst weer goed vastpakken, en dan zit ik al in de tweede versnelling.
 
Een echte wheelie kan ik alleen in mijn dromen (dit is liggend toch?).
Dan kan ik het zelfs met mijn benen over het stuur })
 
Waarom niet de eerste versnelling? Omdat mijn vriendin de nare gewoonte heeft om mij ff los te laten. Wil ik bij groen optrekken, moet ze mij eerst weer goed vastpakken, en dan zit ik al in de tweede versnelling.

Ja, en? :?
Vriendin schuift naar achter, blijft met knieholten achter richtingaanwijzers hangen = meer gewicht achter achteras = makkelijker wheelies 8-)

Nee, d'r wil inderdaad niemand meer bij mij achterop :(
 
Ja, en? :?
Vriendin schuift naar achter, blijft met knieholten achter richtingaanwijzers hangen = meer gewicht achter achteras = makkelijker wheelies 8-)

Nee, d'r wil inderdaad niemand meer bij mij achterop :(

Als ze dan, op het moment dat ze aan mijn knipperlichten hangt, meteen ff het wegdek goed vastpakt (heb ook geen idee hoe ;) ), kan ik meteen een burnout doen. Een wheelie met een burnout.....stoer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan