wat is met deze banden gebeurd ?

Ko

MF'er
5 okt 2006
50
0
Ik heb sinds een week een GSX-R 600 uit 1999 in bezit om volgend jaar wat circuitervaring op te doen omdat ik het met de nieuwe buell een beetje link vindt.

Nu heb ik me enigzins verbaasd over de staat van de banden die er nu nog onder liggen. Ik heb nog niet vaak banden zo afgereden gezien.

Kan iemand mij vertellen wat er met deze banden is gebeurd, het lijkt wel of ze over een hete bakplaat gereden zijn door iemand die ruime circuitervaring heeft.

Het rare is, aan de hele motor is verder niets te zien, geen schuivers, geen afgesleten stepjes, geen uitgelubberde bouten moeren en schroeven, geen speciaal rem/schakelsetje iig niets dat wijst op veel circuitgebruik.

Ik vraag me af of je banden op straat zover afgereden kan krijgen.

Het is trouwens een Metzeler race-tec achterband. voor ligt wat anders.

Nog een andere vraag/opmerking. Mijn buell is ook aan nieuwe banden toe en is het verstandig om op allebei de machines dezelfde banden te leggen (MPP`s waarschijnlijk) voor een vergelijkbaar rijgedrag en het leren kennen van de band, of past op een buell een andere band beter dan op de GSX (Buell rijdt nu op Dunlops 208)

Bijlage: bandje3.jpg
 
Ex circuit banden. ;)

Rij ik ook altijd mee voor een heel mooi prijsje.
Alleen dan met Supercorsa Pro's waar ik nog zeker een km of 3000 mee doe. :]

full
 
Die blauwe striping is een indicatie dat die met te zachte banden heeft gereden.
 
Ik heb sinds een week een GSX-R 600 uit 1999 in bezit om volgend jaar wat circuitervaring op te doen omdat ik het met de nieuwe buell een beetje link vindt.

Nu heb ik me enigzins verbaasd over de staat van de banden die er nu nog onder liggen. Ik heb nog niet vaak banden zo afgereden gezien.



Ik vraag me af of je banden op straat zover afgereden kan krijgen.


:N krijg op straat niet voor elkaar

zijn gewoon opgefikte banden , maar voor op een straatfiets kan t nog wel effe ;)
 
Die blauwe striping is een indicatie dat die met te zachte banden heeft gereden.
He macho, zit jij hier ook })

Je heb qua bandenspanning gelijk, hier is duidelijk gereden met een verkeerde bandenspanning, dat hoeft niet zo te zijn dat met die fiets extreem is gereden :N
 
ga jij ff meepraten over blauwe strepen, de enige blauwe streep is de rimstripng op de velg.

Band is gewoon flink gebruikt op een circuit.

MPP`s zijn trouwens een goede keuze, net als diabolo`s en nog wat andere zwarte hoepels.
 
ga jij ff meepraten over blauwe strepen, de enige blauwe streep is de rimstripng op de velg.

Band is gewoon flink gebruikt op een circuit.

MPP`s zijn trouwens een goede keuze, net als diabolo`s en nog wat andere zwarte hoepels.


Welneel man die blauwe striping is een aanduiding van de RDW dat die banden binnen 1 maand vv moeten worden.


Weet toch iedereen? :?
 
Welneel man die blauwe striping is een aanduiding van de RDW dat die banden binnen 1 maand vv moeten worden.


Weet toch iedereen? :?
Klopt inderdaad :Y

Ik heb hetzelfde met de ruitenwissers van het koekblik, hier zit een indicatie sticker op, groen is goed, en wordt ie blauw dan moet ik vervangen :W
 
Klopt inderdaad :Y

Ik heb hetzelfde met de ruitenwissers van het koekblik, hier zit een indicatie sticker op, groen is goed, en wordt ie blauw dan moet ik vervangen :W
Wie blauw? :?
En wat moet die dan vervangen? :?

Toch niet de Wodka ruitensproeiervloeistof? :?
 
Welneel man die blauwe striping is een aanduiding van de RDW dat die banden binnen 1 maand vv moeten worden.


Weet toch iedereen? :?

volgens mij zijn ze gewoon nog zo goed als nieuw. Je ziet de rubberen puntjes aan de zijkant nog zitten. Is door een oud vrouwtje op gereden denk ik...
 
Als je zo ze op straat rijdt doe je iets niet goed. Of de bandenspanning óf de vering. Op circuit ga je dit wel krijgen, vooral met originele vering.
 
Ehm, ik heb al eens banden gezien op een straatfiets die er erger aan toe waren..
Maargoed, dat was ook iemand die kleurenblind was en groen aanzag voor root/wit: X
 
en voor deze opmerkiong krijg je vanDanielV een permanente ban op scooter-freaks.nl

dat zal je leren naar mannetje
 
Ok FF conclusies trekken nu:

1 : de banden zijn gebruikt op het circuit door een oud vrouwtje met
waarschijnlijk te lage bandenspanning.

2 : zolang het droog is en de banden warm gereden worden kan ik er nog ff mee
vooruit. (bij regen aan de kant gaan wachten tot de weg droog is)

3 : grappen over blauwe strepen/striping zijn leuk

4 : MPP`s mogen zowel op de Buell als op de GSX. Wegens het ontbreken van kritiek
is dit het overwegen waard.

Ik hoop dat ik het zo redelijk heb samengevat.

Dankbaar.
 
1 : de banden zijn gebruikt op het circuit door een oud vrouwtje met
waarschijnlijk te lage bandenspanning.

aan de putjes op de band te zien eerder een te hoge bandenspanning. putjes duiden meestal op cold-tear, te koude banden dus.
aan de rand net langs de zijkant te zien heeft de band recentelijk nog een aanhanger van dichtbij gezien.

dit soort banden zijn niet echt voor slecht en koud weer gemaakt. wel lekker goedkoop aan te komen, maar als je veel rechtdoor rijdt moet je vaak wisselen en blijf je de billetjes knijpen in de bochten omdat ze niet warm worden ... ik vraag me trouwens af of ze wel goedkoper zijn. voor 50 euri voor een gebruikt race-achterbandje kun je ongeveer 3.000km rijden. voor 110 euri koop je een nieuwe MPP (of voor nog minder een BT020) waar je 10.000km op kan rijden. en dat zonder billeknijpen en een goed nat weer gedrag. tel de wisselkosten er nog even bij op, en daar gaat dat zogenaamde voordeel ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan