Wat is mijn DR650SE nog waard ?

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.555
2.130
Nederland
Jongens (en meisjes :+ ), ik wil misschien wat nieuws kopen nu ik alweer 3,5 jaar dezelfde motor heb...
wat is dit nog waard ;


Suzuki DR650SE
Bouwjaar : 1998 (overjarig model 1996, maar '98 dus pas op kenteken, geen import)
Kmstand : 23.000km (laatste olie + filter wissel bij 22.500km / nov 06)
Motorisch : 100% in orde, rijd geweldig. Top 175km/u (met windje in de rug, cafe in zicht)
Uiterlijk : In zeer goede staat
Banden : Voor zit op +/- 80%, achter op +/- 50% Bridgestone TW152/101
Ketting/tandwielen : kunnen nog wel een tijdje mee.

Extra's :

- Topkoffer
- Valbeugel
- Leovince X3 slip-on demper (F.I.M.)
- Originele RVS demper aanwezig
- Dynojet kit stage Zot (ja, die van dit forum)
qua pk's en koppel ong. 10% er op vooruit gegaan.
43pk + 56nm koppel (beide op achterwiel)

- Originele gasnaald, veer, snorkel, sproeiers aanwezig
- Werkplaatshandboek


Het is in elk geval een unieke motor die je niet veel op straat ziet rijden,
laat staan in een staat als die van mij nu is. In mijn leven heb ik maar 1 andere
DR650SE zien rijden... een witte van iemand hier op het forum... dus ze zijn echt schaars
in Holland.. Duitsland praten we even niet over :P


Hier nog wat pics ;

De oude pijp, oude bandjes (reden voor geen meter in de regen)
oudepijp.jpg


DR650SE.jpg

links.jpg

achterkant.jpg


En nu een redelijk recente foto ;

dr650se_3.jpg



En de dynorun ;

FinalDynoRun1.jpg
 
Valbeugels? topkoffer?

Jij gaat een BMW kopen nu zeker? :P

Zeldzaam? Twee maatjes van me hebben er 1. :P
Die van mij, die is pas zeldzaam, zeker in deze setup :+


Maar ff zonder dollen, dat blok is nog minstens goed voor 30.000 km er bij zonder sleutelen.
Hele soepele fiets, zo een SE, heb er een paar keer mee gereden.
 
Laatst bewerkt:
Valbeugels? topkoffer?

Jij gaat een BMW kopen nu zeker? :P

Zeldzaam? Twee maatjes van me hebben er 1. :P
Die van mij, die is pas zeldzaam, zeker in deze setup :+


Maar ff zonder dollen, dat blok is nog minstens goed voor 30.000 km er bij zonder sleutelen.
Hele soepele fiets, zo een SE, heb er een paar keer mee gereden.

Mwah ik vind 'm redelijk zeldzaam, als ik jou was zou ik nu maar snel een lot kopen, omdat 2 maten van je er 1tje hebben :P
Op marktplaats, motoroccasion, bikenet enz. zoek maar op DR650SE ... je vind ze bijna niet en vaak als je ze ziet is het rotzooi ;)

Aangezien ik niet meer zo ver rijd en de hele omgeving onderhand wel ken (en geen zin heb om ver te rijden), de meeste kennissen zijn gestopt met motorrijden (door een dijk af te rijden, het krijgen van kinderen of het liever willen autorijden), wil ik misschien een lichte 250cc'er kopen voor in en om de stad, eentje waar mn vriendin in de toekomst ook op kan rijden, de DR is veelste hoog (of heb je nog een vriendin in de aanbieding van +/- 1.80m?).... maar ik zeg erbij misschien omdat ik wel heel wat pk's en koppel ga inleveren.. plus een fijne hoge zit, mooie roffel uit de uitlaat.... hmmm nog even goed over nadenken, maar het kan nooit kwaad om ong. te weten wat de motor waard is.

Wel wil ik ooit nog eens een BMW F650GS Dakar kopen, al heb ik op eentje proefgereden en die had qua gevoel echt minder vermogen dan mijn DR. Vind ze alleen veelste duur voor wat ie te bieden heeft.
 
Je DR verlagen is een eitje. Andere "dogbones" steken en je bent klaar.

(de ouwe 650 staat ook weleens op MP, vooral de RS en RSE, die met kuip. De voorganger van de SE idd. De SE is inderdaad zeldzaam)
 
Je DR verlagen is een eitje. Andere "dogbones" steken en je bent klaar.

(de ouwe 650 staat ook weleens op MP, vooral de RS en RSE, die met kuip. De voorganger van de SE idd. De SE is inderdaad zeldzaam)

Ja de oude is zat te vinden (behalve dan de 680cc :P )
Verlagen kan je ook door de officiele Suzuki kit, dan gaat ie 4cm om laag.
 
Op marktplaats vragen ze voor zo'n zelfde DR 2850,- Die ziet er een stuk minder mooi uit dan die van jou. Er is al 2150,- op geboden Gezien de uiterlijke staat en de ass die je er bij heb kan je er misschien wel 3000,- voor vangen. Het nadeel is dat het een Suzuki is. Die zijn toch iets minder gewildt maar gezien de staat waar die in verkeerd (op de foto) denk ik dat er best wel liefhebbers voor te vinden zijn.

gr, Look.
 
Op marktplaats vragen ze voor zo'n zelfde DR 2850,- Die ziet er een stuk minder mooi uit dan die van jou. Er is al 2150,- op geboden Gezien de uiterlijke staat en de ass die je er bij heb kan je er misschien wel 3000,- voor vangen. Het nadeel is dat het een Suzuki is. Die zijn toch iets minder gewildt maar gezien de staat waar die in verkeerd (op de foto) denk ik dat er best wel liefhebbers voor te vinden zijn.

gr, Look.

Dat is niet dezelfde, dat is een DR650R van 1995, het oude model dus (en ook een totaal ander blok) ;)

Maar had zelf ook iets van +/- € 3000 in mn hoofd...
Suzuki is minder gewild idd, maar zoek je wat betrouwbaars en wat goedkoper in onderhoud, dan is zo'n DR650SE niet slecht. Ik heb er de afgelopen 3,5 jaar nooit rare kosten aan gehad op de normale beurtjes na dan... het is alleen dat de meeste mensen Husqvarna, Husaberg en KTM willen hebben :]
 
Dat is niet dezelfde, dat is een DR650R van 1995, het oude model dus (en ook een totaal ander blok) ;)

Maar had zelf ook iets van +/- € 3000 in mn hoofd...
Suzuki is minder gewild idd, maar zoek je wat betrouwbaars en wat goedkoper in onderhoud, dan is zo'n DR650SE niet slecht. Ik heb er de afgelopen 3,5 jaar nooit rare kosten aan gehad op de normale beurtjes na dan... het is alleen dat de meeste mensen Husqvarna, Husaberg en KTM willen hebben :]

Dat kan, maar toch denk ik dat iemand die een woon-werk fiets zoekt voor niet te veel zeker in jou DR geintreseerd is. Het is dat ik al voorzien ben anders kwam ik zeker even kijken.

gr, Look.
 
Die € 3.000 moet zeker lukken ,, helemaal omdat ie zo netjes is en al die dingen erbij...
Maar onbekend maakt onbemind, leuk ding....
Heb je wel eens gedacht om eens bij een dealer te buurten ???
 
Bij een dealer geven ze pas echt concrete prijzen als je een andere fiets op het oog hebt en ligt het er weer net aan wat je terug koopt.
Zal binnenkort eens vragen als ik weer ga rijden (denk dat de pekel nu wel weg is).
Maar meestal houden ze zich aan de bovag prijzen en kijken ze niet naar uiterlijke staat, kmstand enz. maar enkel bouwjaar volgens mij... en dat er een leovince op zit en een koffer enz. heel leuk maar daar krijg je niets voor (maar ze verkopen 'm wel voor iets meer geld omdat ie zo compleet is!)
 
Dan kom ik uit op wat ik in m'n hoofd heb als ze afdingen ;)

Ok heb nu wel een duidelijk indruk wat ie dus nog waard is in de ogen van de kenners :)
Van het weekend op de motorbeurs beetje kijken naar ander leuk spul.
 
De suzuki liefhebber (en die zijn er wel) zal er wel €3500.- voor willen betalen. Gezien zijn staat en onderhoud is dat geen verkeerde prijs. De vekoop zal mischien wel iets langer duren dan met de €3000.- die je zelf in het hoofd had.

Tís maar wat je wil.
 
3500... tja, dan moet je wel een echte liefhebber vinden.
Als ik iets verkoop doe ik het liever redelijk vlot, al moet het niet te vlot gaan natuurlijk omdat je dan teveel geld er op in moet leveren.

Maar misschien dat ik zoals ik in het begin van het topic al zei een nieuwe 250cc'er koop voor in en om de stad. Binnenkort proefritje maken en als dat wat is, dan kan ik in alle rust mijn DR verkopen en zodra hij verkocht is de nieuwe bestellen... maargoed dan mis je echt wel veel koppel en pk's, maargoed heb ik die in de stad nodig ? Binnenkort weet ik het.
 
3500... tja, dan moet je wel een echte liefhebber vinden.
Als ik iets verkoop doe ik het liever redelijk vlot, al moet het niet te vlot gaan natuurlijk omdat je dan teveel geld er op in moet leveren.

Maar misschien dat ik zoals ik in het begin van het topic al zei een nieuwe 250cc'er koop voor in en om de stad. Binnenkort proefritje maken en als dat wat is, dan kan ik in alle rust mijn DR verkopen en zodra hij verkocht is de nieuwe bestellen... maargoed dan mis je echt wel veel koppel en pk's, maargoed heb ik die in de stad nodig ? Binnenkort weet ik het.


juist met een fiets als de DR ben je in de stad in het voordeel t.o.v de meeste andere motoren ,, erg wendbaar , soepel vermogen , bij lage toeren hangt ie lekker aan het gas...
ik denk dat een 250 wel misschien lichter is maar niet eens zo heel veel ,, en dat geld ook wel voor de handelbaarheid .......
Als het puur voor je eigen verplaatsing gaat ,,
 
Ligt er aan wat voor 250, Honda's CBF250 is bijv. maar 138kg, er zijn ook 250's die zwaarder zijn. Maargoed na 3,5 jaar wil ik ook weer eens wat anders.... en een MT03 vind ik ook een tof ding maar 7500 euro vind ik te veel geld. De DR zal wel wendbaarder zijn dan bijv. de CBF.... eigenlijk is de DR al een perfecte fiets, maar het is gewoon dat het echt flink zit te kriebelen om gewoon iets anders te kopen. Een 2e motor is geen optie (meer), heb ik nu 2x gedaan en dan worden de kosten teveel en de ruimte te klein.

Husqvarna SMR450 is ook leuk, maar te duur en te vaak onderhoud... oh oh oh, lastig.. met autorijden kan ik jaren lang in dezelfde auto rijden zonder me er ook maar aan te ergeren. Maar met motorrijden wil ik het liefste gewoon 5 verschillende motoren hebben staan... elke motor rijd zo totaal anders.... nu is dat met auto's ook wel zo, maar de betaalbaarheid daarvan is weer heel anders dan dat van motorne. Een supersport kan ik me nog wel permiteren als ik wil, maar een Porsche 911 bijv. is voor mij iets teveel van het goede qua centen :)
 
Even kort, de DR 650 is behoorlijk onbemind, en raak je IMHO voor 3500 niet/nooit? kwijt. Jammer dat ie zijn onbekendheid tegen zich heeft.

Mag ie mooi en netjes zijn, maar ik denk niet dat je echt geluk moet heben wil je er goed geld voor krijgen.
 
Met hem ^^

Als je er 3000 voor krijgt ben je absoluut spekkoper en ook voor 2500 tot 2750 mag je al niet niet klagen helaas. Want hoe je het ook wendt of keer, het blijft een 9 jaar oude motor die bijna niemand wil hebben. Ding kostte nieuw destijds 11000 gulden, (5000,- Euro dus).

Ik weet er alles van, heb er zelf net zo een gehad, nieuw gekocht. Die raakte ik na tweeenhalf jaar met veel leuren voor 6800,- gulden kwijt (omgerekend 3000 euro ofzo).

Nu heb ik er weer een, een witte. Die heb ik vorig jaar voor 2000 euro bij een motorzaak gekocht. Een 96'er dus twee jaar ouder dan de jouwe.

-O-
 
Laatst bewerkt:
Huh :X , er zijn mensen die niet anders willen dan een suzuki. De groep is klein, ik weet het, maar heb je da staat van onderhoud van deze fiets gezien?
Het is echt een plaatje. Maakt echt wel verschil met een "echt" gebruikte fiets.
Mischien moet ik mijn geschatte waarde wel bij stellen, maar €1000-. minder is absurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan