Wat is mijn DR650SE nog waard ?

Hadden ze in 1996 ook witte DR's? Dacht dat die van 98 waren ;) Mijne is wel van 1996, maar overjarig model dus. 2 jaar showroom of 2 jaar krat.

Een dealer wilde er bij het kopen van een niet veel duurdere motor zo'n 2500 euro voor geven, maar toen heb ik niet veel moeite gedaan om er wat meer uit te kunnen krijgen.
Dus particulier is 2750-3000 best te halen, maar dan kan je lang moeten leuren en wie weet krijg je een dealer ook wel zo ver om 2750 te geven als de staat van de motor echt goed is en hij
niet echt hoeft om te kijken naar het beestje. En volgens mij heeft een dealer ook voordeel bij verkoop van een nieuwe motor qua dealerschap houden etc...

Is 10% trouwens een beetje normaal om van een nieuwprijs af te lullen of zijn de meeste dealers keihard met de prijzen die door de importeur zijn afgegeven ?
 
Probleem is, probeer die liefhebber maar te vinden.

En (sorry JK, maar het is echt niet anders) voor tussen de 2500 en 3000 haal je ook een leuke fiets uit Duitsland. Deze bijvoorbeeld. Maar er zijn er meer. BPM is bijna niks met deze leeftijd, dus reken maar uit.

Ik zou beginnen met een advertentie op Allroadmaniacs.nl , daar vind je de liefhebbers voor dit soort motoren.

Succes!
 
Huh :X , er zijn mensen die niet anders willen dan een suzuki. De groep is klein, ik weet het, maar heb je da staat van onderhoud van deze fiets gezien?
Het is echt een plaatje. Maakt echt wel verschil met een "echt" gebruikte fiets.
Mischien moet ik mijn geschatte waarde wel bij stellen, maar €1000-. minder is absurd.


Mja, dat zegt iedereen die een motor te koop heeft ;)

Sorry, maar is ongewild, zo een DR. Hoeveel rijden er nou eigenlijk? Anders had de importeur destijds echt wel meer van die krengen verkocht hoor.
 
Ja ze liepen wel slecht qua verkoop, maar geldt dat eigenlijk niet voor alle 'dualsport' motoren ? Het is dat supermotards nu wat populairder worden, maar eerlijk gezegd zie ik ze heel erg weinig rijden... misschien toch maar eens een supersport kopen om zeker te weten dat ie zo weg is :P

Neuh, komt wel goed mensen.... winstdeling is deze week binnengekomen op m'n rekening, dus we gaan eens kijken of het rendabel is of niet....

En hoeveel DR650SE's rijden er nou eigenlijk in Nederland? Ik denk dat er niet meer dan 10 rondrijden. Maar dat maakt 'm dus helaas niet meer centen waard, terwijl een R7 of NR750 ook in kleine oplage zijn verkocht maar wel veel waard zijn :+



@ Max_Kool : Niet iedereen haalt uit Duitsland, dus dat scheelt.... maar in Duitsland zijn ze sowieso niet duur en als het meer dan 6000km heeft gelopen enz. valt het qua BPM idd mee....
 
Laatst bewerkt:
Update: vorige week mijn DR weer verkocht omdat er wat anders komt. Een beetje met pijn in het hart (er zit een hoop werk in) maar er komt iets leuks voor terug.

Ik heb gevangen wat ik er voor betaald heb (2000,-)
 
Laatst bewerkt:
Had wel veel hogere kmstand toch? Ik houd m'n DR nog wel eventjes... van Hyosung hoor ik niets meer (was van plan zo'n 250 te kopen of een CBF250 -al had ik dan veel koppel moeten inleveren-) dus ik rijd er voorlopig nog wel een paar duizend km mee.. heel misschien koop ik er nog iets leuks bij, eigenlijk zit ik deze periode te denken aan een Skyteam PBR 125 voor de lol voor erbij, maar wie weet wat ik over 2 maanden weer wil B| :z

Heb nog gekeken wat ik terug zou krijgen voor de DR als ik een GS500F zou kopen (die toch meer roest had dan mijn DR, ondanks maar 2 jaar oud), prijs +/- 4500 euro... nou , ik kon 1250 krijgen voor de DR. Zal de naam van het bedrijf niet noemen, maar dat is toch wel belachelijk laag. Voor de rest lag het bij andere dealers zo rond de 2250-2500 euro. Dus particulier er een paar honderd euro bovenop moet best kunnen met de accessoires die er bij zitten.

Maar zoals ik al zei, gaat ie nog eventjes niet weg.
Dan maar iets kleins er misschien bij voor de korte stukjes naar het werk of naar familie/vrienden, een PBR125 weegt maar 72 kg, zit zeer laag en leuke uitlaatjes voor te koop en ik vermoed dat als ik 'm rechtop op de achterbank van m'n auto zet, dat dat nog past ook ! :P (plus dat m'n vriendin niet zeurt, want zo'n PBR past in het kleinste hoekje van de schuur)

De DR vreet en zuipt toch niet zoveel als ie eventueel iets vaker stil staat.

Maar Max_Kool, wat gaat het worden qua motor?
 
Laatst bewerkt:
Zo'n nieuwe BMW eenpitter, die G650X Challenge.

(en Klei heeft wel gelijk, die DR was nogal gepimped: RM voorvork, gereviseerde schokker, 18" achterwiel, Acerbis tank, Magura vetstok stuur, pimpy carterplaat en nog veel meer leuke spullekes)

Ik snap jouw geflirt met die superlichte goedkope chinese dingetjes trouwens niet zo. Vind je de DR te zwaar?
 
Laatst bewerkt:
Zo'n nieuwe BMW eenpitter, die G650X Challenge.

(en Klei heeft wel gelijk, die DR was nogal gepimped: RM voorvork, gereviseerde schokker, 18" achterwiel, Acerbis tank, Magura vetstok stuur, pimpy carterplaat en nog veel meer leuke spullekes)

Ik snap jouw geflirt met die superlichte goedkope chinese dingetjes trouwens niet zo. Vind je de DR te zwaar?

Doe maar duur met zo'n BMW. Wel mooie machines.


Nee, de DR is niet te zwaar, zelfs misschien wat underpowered (al issie in principe wel genoeg voor op de weg, maar qua gevoel na 3,5 jaar ken ik 'm door en door).

Wat ik met lichte dingen heb ? Leuk voor erbij, voor bijv. naar m'n werk of familie of vrienden in de buurt. Mijn werk zit op nog geen 5km afstand en met dit mooie weer fiets ik het zelfs, maar omdat de DR niet weg gaat en ik toch iets kleins voor erbij wil hebben.

Ik kan natuurlijk ook die DR weg doen en iets anders kopen, maar met een BMW F650GS houd ik er voelbaar minder vermogen aan over, een Husqvarna/Husaberg/KTM enz. vind ik te duur en meer onderhoud en koop ik een wegmotor, dan ga ik weer het offroad gevoel missen (en de zithoogte etc)... alles heeft z'n voor en nadelen....
Plus ik wil niet heel erg veel geld in motoren steken, jij koopt een nieuwe BMW van 10.000 euro, ik zou dat dus nooit doen, moet ook nog sparen voor een huis en nog vele andere dingen en dan 10k wegleggen voor een motor terwijl ik misschien 5000km per jaar ga rijden? Beetje zonde :P

Vandaar zo'n PBR125 erbij of een YBR125 ofzo. Maar een PBR past in de schuur, een YBR niet (heb een heel smal gangenstelsel naar de schuren toe in het appartement waar ik woon) en zo'n PBR is eigenlijk al helemaal geen motor te noemen maar tovert bij veel mensen wel een grote lach op het gezicht... ik zie het al voor me, naar de mega meeting op zo'n PBR125 met 2 dikke uitlaten (aan elke kant 1)... helaas zijn ze zeer slecht leverbaar en komt de eerste zending pas over 10 weken....


Tis allemaal wat !
 
Steek een hete nokkenas, TM 42 en een ander pijpje en je kent 'm niet meer terug ;)

Ach, ik rij nu al 3 jaar met de 650, ken hem door en door, maar het is nog elke keer feest.
 
Steek een hete nokkenas, TM 42 en een ander pijpje en je kent 'm niet meer terug ;)

Ach, ik rij nu al 3 jaar met de 650, ken hem door en door, maar het is nog elke keer feest.

Zou eventueel ook kunnen in de toekomst ! ;)
Maar voor mij blijft het ook een feest hoor. Ik heb al plezier op een 125, dus laat staan op een 650 !

En nog een pluspunt, met filerijden heb je totaal geen last van de spiegels van auto's waar je voor moet uitkijken om ze niet aan te tikken. Behalve dan die irritante busjes, maar die rijden toch altijd in je weg en gaan zelden aan de kant.
 
Welke, die Max Kool wil hebben of een 'oudere' F650GS ?
Ik vond het ook een leuk ding, maar qua vermogen voelbaar echt minder koppel dan mijn DR.
Wil nog niet zeggen dat het geen leuk ding is ;)
Vind alleen de nieuwe 650's veelste duur voor wat ze kunnen. Maar daar zijn het BMW's voor :P
 
Sprak meneer Klei daarnet, het was inderdaad een G650Xchallenge waar hij op gereden heeft.

Anyway, wel grappig dat jij dezelfde ervaring hebt met de F650GS. Toen ik mijn DR kocht had ik reeds een F650 Dakar. K&N, open uitlaat etc. Ding liep hard zat, harder dan mijn DR. Maar hij voelde zo futloos aan. Heel trage gasreactie, en weinig bottom power. Een slide inzetten door even kort een zwiep aan het gas te geven wilde niet eens.

Die nieuwe G650 is een heel ander beest. De bottom power is ongeveer hetzelfde als van een goed afgestelde DR, maar hij loopt heel soepel door tot bovenin de toerenband. Veel gretiger dan een DR.

En wat je zegt over de prijs van een BMW eenpitter, ben ik het voor wat betreft de F650GS wel met je eens. Als je ziet wat je krijgt voor je geld is het misschien wel een beetje te mager. Een motorblokje dat weliswaar heel robuust is, maar ook futloos. Vering en demping zijn ook niet spannend en het is een beest om aan te sleutelen. Zolang je hem weer inruilt voor een BMW merk je het gelukkig niet zo.

Die G650X serie daarentegen vind ik zijn geld wel waard. Hij zit slim inelkaar en er lijkt nergens bezuinigd te zijn. Als je kijkt hoe hij rijdt, hoe hij afgewerkt is, kwaliteit van de komponenten, vering, demping dan staat hij op hetzelfde niveau als een KTM 625 SXC of een Husqvarna TE610E (alhoewel die laatste een zesbak heeft), en wat kost zó'n fiets? Uiteraard valt of staat het met je smaak want de vormgeving is typisch BMW -anders dus-. Erg sober, en dat vind ik wel wat hebben. In het echt is hij in ieder geval mooier dan op een foto.

Maar het blijft natuurlijk een hele berg muntjes...

(En die nieuwe KTM 690 Supermoto -Pino?- kan ik nog steeds niet mooi vinden)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij voelde de F650GS gewoon iets minder fel aan (alhoewel een DR eigenlijk helemaal niet fel is :+ ) door de 50 kilo's die hij meer mee moet slepen.

Misschien dat ik eens op zo'n nieuwe BMW kan rijden als er een demo bij een BMW dealer staat.
Maar voor 10.000 euro haal ik liever een nieuwe XT660 ofzo en dan nog iets 2e hands erbij :P
Al vind ik een MT03 ook erg leuk om op te rijden, maar voor wat ie kan vind ik 'm niet 7500 euro waard... tja ik geef nou eenmaal niet zo heel veel uit aan motoren, het blijven voor mij dingen voor de lol en geen noodzaak. Voor een auto wil ik overigens ook helemaal niet 10.000 euro neerleggen hoor. Maar ik kan dan ook niet in ieder z'n portomonee kijken. De een heeft dat geld wel, de ander niet. En de een geeft het liever uit aan iets anders... of neemt een financiering ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan