Wat is moeilijker, knie of step aan de grond?

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.852
1
Mede naar aanleiding van dit topic ff een vraag aan de knee-down experts onder ons:

Wat is moeilijker, je voetsteunen of je knie aan de grond?
Of is dit erg lastig te beantwoorden omdat de zithouding en positie van de steppies bij een R1 behoorlijk anders is dan bij bijv. een Transalp?

Zoals al in bovenstaand topic gemeld heb ik vanmiddag mijn voetsteun aan de grond gereden, ik denk dat als ik als een aap aan mijn motor was gaan hangen ik ook wel mijn knie op de grond had kunnen plaatsen.
Ik zie er alleen niet het voordeel van in (discussie is al een keer langsgekomen).

Enniewees: wat is moeilijker?
 
Ik zie er alleen niet het voordeel van in (discussie is al een keer langsgekomen).

Het is harstikke leuk lijkt me...

Wat moeilijker is weet ik niet met m'n glimranden van 2 cm op een band van 8cm breed (ok allebei overdreven maar glimranden heb ik!)
 
Het is harstikke leuk lijkt me...

Wat moeilijker is weet ik niet met m'n glimranden van 2 cm op een band van 8cm breed (ok allebei overdreven maar glimranden heb ik!)

Tis me gisteren gelukt om me step aan de grond te rijden :) Op een VFR is het niet moeilijk.
 
bij mijn fiets zeker de voetsteunen, maar er zijn zekere personen onder ons die daar ook geen moeite mee hebben :}
 
Ik heb gestemd "step aan de grond", want dat is me nog niet gelukt, nogthans ga ik naar mijn gevoel al heel erg plat...

Kneedown lukt wel makkelijk.
 
Kweenie... bij mijn fiets heb ik nu aan de linkerkant het steppie tegen de grond kunnen krijgen (rechts nog niet '( ) Kneedowns begin ik niet aan met een textielbroekie aan :j
 
ik heb knie is moeilijker, maar ja ik heg ook geen buikschuiver. maar een semi-tour fiets.
als ik de knie aan de grond krijg dan is dat als ik door het stepje onderuit ga.

doordat de stepjes laag zitten gaan die glimrandjes er ook niet af.
 
Op het moment dat ik m'n voetsteunen aan de grond reed had ik het idee dat dat voor mij de grens was. Ik heb tot nu toe geen ambities gehad om m'n knie aan de grond te drukken.
 
Stepje is bij mijn moeilijker want mijn knie heb ik
al over de grond gehad.
Stepje ook wel een keer maar toen kwam er meer op de grond ;(
 
Tis me gisteren gelukt om me step aan de grond te rijden :) Op een VFR is het niet moeilijk.
step of de hero-blob (kneuzestaafje) ? })

wat is moeilijker?
ligt aan je motor en aan je lenigheid....

maar je fixatie op knie-step is nooit goed als je nog niet mooi door een bocht kunt rijden....

heb ze op het pvi kneedown-pogingen zien doen, terwijl de bochtentechniek beneden ieder peil was en de bochtensnelheid zo laag dat ik erachter bijna omviel... (het liefst rij ik dat soort figuren zo rechtopzittend mogelijk voorbij, maar helaas, da mog dus nie)
 
Met mijn Brik is een steuntje aan de grond geen probleem. Knee-down weet ik nog niet.
En als de CB400f van RDZ het weer doet, gaan we een plekkie opzoeken om met onze brikkies een heuse knee-down te maken/oefenen. Schijnt dat het met een CB400 uit '75 goed te doen is.
Er worden dan natuurlijk ook fotoos gemaakt (als het lukt krijgen jullie ze zeker te zien) :]
 
Op de ZZR is het stepje makkelijker, op de SV is je knie makkelijker...

Verschilt duidelijk per motor.
 
maar je fixatie op knie-step is nooit goed als je nog niet mooi door een bocht kunt rijden....

heb ze op het pvi kneedown-pogingen zien doen, terwijl de bochtentechniek beneden ieder peil was en de bochtensnelheid zo laag dat ik erachter bijna omviel... (het liefst rij ik dat soort figuren zo rechtopzittend mogelijk voorbij, maar helaas, da mog dus nie)

Helemaal met je eens :)
 
Ik denk dat het bij de gemm. sportmotor makkelijker is de knie als de step aan de grond te rijden. De steps zitten n.l. vaak vrij hoog gemonteerd.

Bij de RF reed ik ook de uitlaat aan de grond met het resultaat dat ik haast op de bek lag ( Lelystad) In die zelfde bocht reed ik dit jaar met de TL de kuip aan de grond.... voutje...
 
Afhankelijk van de motor heb ik vandaag op Zolder geleerd. Een "stuntrijder" reed van de BMW C1 de uitlaat continu aan de grond. ok moi!
 
Ik heb eerst mijn steppie aan de grond gekregen en dan pas mij knie, maar ja een GS 500e blinkt niet echt uit met grote grondspelling
 
ik heb knie is moeilijker, maar ja ik heg ook geen buikschuiver. maar een semi-tour fiets.
als ik de knie aan de grond krijg dan is dat als ik door het stepje onderuit ga.

doordat de stepjes laag zitten gaan die glimrandjes er ook niet af.

Glimrandjes zijn prima geheel weg te rijden van een bandit, stepjes en knie aan de grond ook geen probleem.
 
heb ze op het pvi kneedown-pogingen zien doen, terwijl de bochtentechniek beneden ieder peil was en de bochtensnelheid zo laag dat ik erachter bijna omviel... (het liefst rij ik dat soort figuren zo rechtopzittend mogelijk voorbij, maar helaas, da mog dus nie)

Shit was in toch niet de enige die dat opviel. Zowiezo vielen de bochtprestaties van de aanwezige supersport rijders me wat tegen. Hard op het rechte stuk, maar de bochten.

Maar goed, moet blij zijn dat ze tenminste een cursus doen :)

Overigens denk ik dat steps aan de grond moeilijker zou moeten zijn. Je knie kan doorgaans aan de grond als je steps dat nog niet zijn, hoewel dit enigszins afhangt van de fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan