Wat is nou de echte Topsnelheid van een xj600s

Is een interessante uitdraai. Ik heb er niet zo heel veel moeite mee om boven de 9500 rpm te komen. Heb misschien ook een ander tandwiel.
Hoe dan ook mijn bevindingen op hogere snelheden: althans aangegeven op snelheidsmeter

120 km/h by 5400 rpm in 6
120 km/h by 5800 rpm in 5

160 km/h by 7600 rpm in 6
180 km/h by 8700 rpm in 6

V max is 209 by 10350 rpm

nog nooit last gehad van begrenzers. hij gaat gewoon maar door.

Het echte werken vind ik pas boven de 160 beginnen, maar goed hoe vaak rij je dat nou in Nederland, ik niet vaak iig. Vind 135 een prima cruise snelheid.
 
Is een interessante uitdraai. Ik heb er niet zo heel veel moeite mee om boven de 9500 rpm te komen. Heb misschien ook een ander tandwiel.
Hoe dan ook mijn bevindingen op hogere snelheden: althans aangegeven op snelheidsmeter

120 km/h by 5400 rpm in 6
120 km/h by 5800 rpm in 5

160 km/h by 7600 rpm in 6
180 km/h by 8700 rpm in 6

V max is 209 by 10350 rpm


Het echte werken vind ik pas boven de 160 beginnen, maar goed hoe vaak rij je dat nou in Nederland, ik niet vaak iig. Vind 135 een prima cruise snelheid.
idd ja, :) ook ik ben nog nooit een begrenzer op mn divi600 tegengekomen
(zelfs niet toen ik een keer mis schakelde aan 10500 -11000 rpm :} O-)
en de 200 per uur op je teller haal ik zelfs vrij vlot vind ik :P :P
 
aan "figuur"

Je zei dat je een 25kw Diversion 600 had... nou dat heb ik nu ook net. Maareeeuuh die van mij gaat gewoon moeiteloos over de 150... zelfs makkelijk 170... moet ik nu gaan geloven dat de dealer heeft gelogen over de kw's? :?

late reacite, maar ik heb tot nu maar een paar keer de kans gekregen om ff te kijken wat ie kon (rij namelijk nooit dagelijks over de snelweg, alleen provinciale weg). Bij die paar keer kan ik makkelijk tot de 140, daarna wordt het lastig voor mij. In november ga ik naar oost nl toe, mss nog ff over de grens naar duitsland toe.
Weet iemand eigenlijk hoe dat daar zit met snelheden? Ik weet dat je op sommige snelwegen zo hard als je wil kan, maar welke zijn dat :?
 
late reacite, maar ik heb tot nu maar een paar keer de kans gekregen om ff te kijken wat ie kon (rij namelijk nooit dagelijks over de snelweg, alleen provinciale weg). Bij die paar keer kan ik makkelijk tot de 140, daarna wordt het lastig voor mij. In november ga ik naar oost nl toe, mss nog ff over de grens naar duitsland toe.
Weet iemand eigenlijk hoe dat daar zit met snelheden? Ik weet dat je op sommige snelwegen zo hard als je wil kan, maar welke zijn dat :?
nog latere reactie op een late reactie ;)
A31, dat is de emsland autobahn, die loopt van Emden naar bottrop. Is bijna af en is een heerlijke onbegrensde snelweg. Dus motortesten? a31. Have Fun!! Let wel, er is geen enkel tankstation langs de a31, dan moet je ff de kleine plaatsjes in
 
idd ja, :) ook ik ben nog nooit een begrenzer op mn divi600 tegengekomen
(zelfs niet toen ik een keer mis schakelde aan 10500 -11000 rpm :} O-)
en de 200 per uur op je teller haal ik zelfs vrij vlot vind ik :P :P
Jupz!!! alleen oppassen dat je je uitlaat niet aan gort rijdt :P
 
Dag mensen,
Ik vroeg mij nu eigenlijk af wat nou de echte top is van een Diversion 600.
Ik ben gisteren samen met een maatje naar Wilhelmshaven gereden en daar op de autobahn eens even het gas,'legaal' open getrokken. Zonder je spiegels in de gaten te houden voor de pennenlikkers van Spee. Nu ging dat verbazingwekkend makkelijk. Bij 180 had ik nog best wat over. Daarna koppie steeds verder naar beneden en elleboogjes naar de tank. Uiteindelijk ga de meter 209km/h op de klok aan. Hier zal nog best een correctie vanaf gaan. Mijn maatje kon niet meekomen op zijn vx800 die gaf op dat moment 110mph /176 kmh aan. Er zat nog best een verschil in snelheid tussen ons.
Iemand zin om zijn ervaring te delen?
groet Fritz


70 ofzo :P
 
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan