Wat is nou een goede motorhoes??

gorter

Die hard MF'er
27 mei 2003
364
0
leiden
Beste MF'ers

ik wil een nieuwe motorhoes gaan kopen. Mijn oude een Hein gericke hoes is gescheurt en schuurt mijn lak dof van mijn motor. Dus daarom een nieuwe kopen. Alleen wil ik er geen fortuin aan kwijt, ik heb er een op het oog een Dowco Guardian kost ongeveer 90 euro wat ik veel geld vind. Maar hebben jullie nog andere ideeen en suggesties welke ik kan kopen die mijn lak heel laten en niet makkelijk kapot gaan. Hieronder even een piccie van die Dowco Guardian hoes.

Ride On :] :] :]

full

1 welke niet kan branden en die je met sloten kan vastzetten, of nog beter 1 van baksteen. (als je in den haag woont).

gr, B

Ja bedankt daar was ik ook al achter maar heb helaas geen stalling in de buurt

Ik moet ook een nieuwe hebben en weet dus ook niet wat voor eentje het beste is...het liefst geef ik mijn geld ook uit aan 't rijden (benzine) dus liefst niet al te duur maar toch goed...? Ik zag er ook een paar staan op deze website http://www.elsware.nl/

He Twodegrees,

hoe is die binnenkant van die hoes?
Is die zacht van binnen zodat ie mijn lak heel laat. Heb je hem trouwens laten bezorgen?

Ride On

De motorhoes is idd zacht van binnen, hij maakt bij mij geen krassen op lakwerk.
Ik heb hem idd laten bezorgen, kost weinig!

De motorhoes kun je onder de motor (thv de uitlaatbochten) met een riemclip aan elkaar vastmaken zodat bij hele sterke wind de hoes alsnog blijft zitten.

Na een lange rit gewoon de hoes over de motor gegooid, en niks te zien op de hoes waar de uitlaat ertegen aan komt.
Kortom, goed hoesje voor niet al te veel geld!

Thanks mate, denk dat die hoes het dan gaat worden. Bedankt voor de tip

ride on

Check ook eens www.verheul.nu. die maken zelf ook hoezen tegen scherpe prijzen. Is misschien een optie. Mijn ZXR slaapt er altijd erg tevreden onder..... En geen krassen en kan zo over een hete uitlaat.

Zie op deze foto's hetzelfde als ik ook bij mijn eigen motor al geconstateerd heb, namelijk dat de hoes de onderkant van de wielen vrijlaat. Is dat nou echt de bedoeling? Waarom zijn die dingen niet zo groot dat je motor er helemaal onder verdwijnt?

Zie op deze foto's hetzelfde als ik ook bij mijn eigen motor al geconstateerd heb, namelijk dat de hoes de onderkant van de wielen vrijlaat. Is dat nou echt de bedoeling? Waarom zijn die dingen niet zo groot dat je motor er helemaal onder verdwijnt?

Die groene hoes is dus zo groot dat je wielen er dus wel onder verdwijnen, tenminste bij mijn motor ieg wel.

Ik had een onbekende zilveren, die ging 3 seizoenen mee. Nu heb ik er een van lois (die met die hond erop) maar die zal het geen 2 uithouden. Hij lekt nu al door de stof heen, heb er al een hele bus tentspray opgespoten inmiddels maar nog steeds niet helemaal waterdicht.

}) ik heb ooit eens een motorhoes gekocht bij
Struik in Leiden, deze is gemaakt van een
soort tentdoek en gaat al een jaar of 12 mee
en ik kan mijn motor er nat en warm onderzetten })

Deze hoes heb ik ook net gekocht. Mooi dat hij dus inderdaad ook wel goed is. Je kunt hem alleen beter direct bij louis.de kopen, daar is hij 10 euro goedkoper. Hiervoor heb ik die duurdere ademende en hittebestendige rood/zwarte hoes van Louis gehad, maar die begon toch door te lekken na een tijdje.

Heb een knappe hoes gekocht bij de Aldi voor 9 euro! Stevige stof, en van binnen bekleed met zacht materiaal. Je moet even geluk hebben dat ze ze hebben liggen, maar vindt 90 euro nogal aan de hoge kant. :9

Ja, ik ben verre van happy met MOTOZOOM.com. Wel betalen maar niet afleveren en vervolgens niks meer van je laten horen. Althans dat is na een tijdje e-mailen het geval. Lekkere service! Goedkoop kan duurkoop zijn. Misschien kunnen anderen ook hun ervaringen over deze club hier kwijt.

Laten we wel oppassen dat het geen topic "dealertje afzeiken" wordt, want daar is bij dit soort onderwerpen al eerder voor gewaarschuwd.

Blijft wel een feit dat ik je gelijk moet geven. Erger nog, deze week reageerde ik nog op motozoom.nl op die hoes en een paar laarzen. En wat blijkt; ze sensureren de boel. Bevalt hen je opmerking niet dan wordt hij niet geplaatst, ook al formuleer je het nog zo netjes. En ook weer geen reactie natuurlijk.

Maar om niet alleen negatief te zijn. Ik koop tegenwoordig bij www.louis.de rechtstreeks in DLD. Dat is in oorsprong hetzelfde als motozoom. Alleen vaak stukken goedkoper. Vorige week een koffer gekocht voor 59,95 die was afgeprijsd van 79,95. Bij motozoom kost diezelfde koffer 69,95 en was oorspronkelijk 90,00. Tel uit je winst. En dat heeft niet met het verschil van 3% BTW te maken!

Verder heb ik goede ervaring met Hein Gericke in Bocholt. Ik woon weliswaar in Zoetermeer, maar het is mij de moeite wel waard.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan