Wat is nu een typische dames fiets?

Heheh, hier zat ik op te wachten! *D


Op bovengenoemde na is er volgens mij geen typische vrouwen-fiets. Hoewel een vriend laatst de Harley Sportster :r een damesbrommertje noemde en ik (toch als Harley liefhebber) dat wel met hem eens was.
De Virago vind ik ook niet echt iets. Maar da's geen dames en geen heren fiets....
gek is dat he, dat sjopperaars die sportster niks vinden, maar als ik dan toch op een harley zou moeten rijden het een sportster zou moeten wezen.... (ok, nog liever op een buell)
 
Typische damesfiets, bestaan die dan? Je moet gewoon een motor kopen die je leuk vindt en die je lekker vindt rijden. Of dat nou een Rebel, Bandit, R1 of F4 is: who cares!
Als je maar kiest wat jij leuk vindt en niet iets kiest omdat je vent (of vrouw) ook een sportmotor/chopper/whatever rijdt en jij dat dus ook 'moet' :j .

En een 'vrouwenmotor' hoeft niet altijd laag te zijn, kijk naar Cat (1.80) of naar mij (1.78) ik ken kerekls zat die de 1.75 niet eens halen!
Ik rij zelf een Fazer 600 (Typische vrouwenmotor? Ik ken bijna alleen maar kerels die daar op rijden.)omdat deze er leuk uitziet, lekker stuurt en aardig wat paardjes heeft. Wie weet wordt het ooit een Fazer 1000 :9~ .
Moet iemand nog 5000 eurootjes kwijt :+
 
Laatst bewerkt:
Ik, vrouw, (CAT) ben dus 180 cm. lang en ik pas op elke fiets.

Ik ben begonnen op een Suzuki GSX600F, daarna de GSX600R en nu rijd ik op een Suzuki SV650S. Die eerste en die laatste waren aardige fietsen, maar die 600R was toch tot nu toe het leukste rijden.

Waarom is die gsx-r weg dan :?

Of kwam je er pas later achter dat tie leuker reed.
 
nostalgia.jpg
:+
 
Op bovengenoemde na is er volgens mij geen typische vrouwen-fiets. Hoewel een vriend laatst de Harley Sportster :r een damesbrommertje noemde en ik (toch als Harley liefhebber) dat wel met hem eens was.

Ik heb ook een Sportster 1200 gehad maar wat daar nu een damesbrommer aan is? Ding trok de stenen uit de straat.
 
Een fiets speciaal voor vrouwen?! Zijn die er dan, volgens mij moet een vrouw zelf uitmaken waar ze op wil rijden. Wel vind (<- oeps stond een spelvaut) ik de CBR400RR heel kewl als ie van een toffe meid is (Geld ook voor dames met Ducs). Maar ja of een meid van 1.83 lekker zit op zo'n scheermesje op 2 wielen is de vraag? De 600 lijkt me dan een beter plan.
 
Laatst bewerkt:
Diversion gereden, nu een Fazer: ik moet me dus laten ombouwen tot een vrouw :?

Mijn vriendin wil een VFR: die moet zich dan laten ombouwen tot man :?

:j :j :j
 
Ik heb ook een Sportster 1200 gehad maar wat daar nu een damesbrommer aan is? Ding trok de stenen uit de straat.

Het uiterlijk van de Sportster vind ik niks. Zeker de 883 met dat kleine smalle tankje :r . Zeg maar de Harley Thomos... Ik weet niet of de jouwe dat ook had. Een Sportster moet je verbouwen om er wat van te maken. Een Sportster geeft mij niet het Harley gevoel.... Van de huidige moderne Harleys vind ik eigenlijk alleen de SoftTail NightTrain en FatBoy mooi.

Geef mij m'n Intruder maar :]
 
Het uiterlijk van de Sportster vind ik niks. Zeker de 883 met dat kleine smalle tankje :r . Zeg maar de Harley Thomos... Ik weet niet of de jouwe dat ook had. Een Sportster moet je verbouwen om er wat van te maken. Een Sportster geeft mij niet het Harley gevoel.... Van de huidige moderne Harleys vind ik eigenlijk alleen de SoftTail NightTrain en FatBoy mooi.

Geef mij m'n Intruder maar :]

Mijn sportster had een grote tank, een ducktail, forward control, zooi chroom, een mooi luchtfilter met van die vacuum klepjes die open en dicht gaan met gas geven. Geen knipperlichten, maar 1 spiegel ( zonder reed niet fijn) en geen km of toeren teller.

Er staat nog wel een foto op mijn site maar van Tripod kan je niet door linken.
 
Waarom is die gsx-r weg dan :?

Of kwam je er pas later achter dat tie leuker reed.

Met mijn ex had ik een GSX600R en een SV650S. Tja, dan moet er gedeeld worden... :(

Die GSX600R was gewoon een gave fiets. Die SV is ook best ok, maar ik zit toch liever met een brede tank tussen de benen. Meer het gevoel één te zijn met de motor. Ook vind ik een 4-cilinder lekkerder rijden dan een 2-cilinder. Ik vond de R ook beter remmen dan de SV.

Ach... mijn tijd komt nog wel.
 
Ik zei (met mijn grote mond) toch wat over een Fazer600. Nou is het zo dat ik voor school met een programma (ADAPS, verouderd qua interface, maar niet qua ergonomische maten) heb gekeken naar hoe mensen zitten op een Fazer600 (Omdat me dit een redelijk gemiddelde motor leek. En volgens mij ook een jaar de best verkochte).
Nou is het zo dat de 50%-vrouw (oftewel je neemt van alle vrouwen het gemiddelde: die lengte) kleiner is dan de 5% man (werkt ook zo, alleen dan niet het gemiddelde, maar het is normaal verdeeld.... ja, ja, lekker duidelijk zeker.). Oftewel de helft van de vrouwen is kleiner dan 5% van de mannen (zeg dat dan meteen).
Wat bleek dus: vrouwen zitten helemaal niet goed op een Fazer600. Dus als het een motor zou zijn die door veel vrouwen is aangeschaft: dan hebben ze niet gekeken of hij lekker zat.
 
vrouw + snelle (dure) auto = op haar rug verdiend
vrouw + snelle (vette) motor = super wijf :}
 
vrouw + snelle (dure) auto = op haar rug verdiend
vrouw + snelle (vette) motor = super wijf :}

En een vrouw op (dure) motor = ook op rug verdiend??? :?

Ik geloof dat je dat soort achterlijke opmerkingen beter voor jezelf kan houden.

Niet echt fijn om voor .... uitgemaakt te worden als een vrouw een snelle, dure auto heeft.

Bepaal zelf maar lekker of ik me aangesproken voel of niet.

Hou je in met dit soort opmerkingen!!!
 
En een vrouw op (dure) motor = ook op rug verdiend??? :?

Ik geloof dat je dat soort achterlijke opmerkingen beter voor jezelf kan houden.

Niet echt fijn om voor .... uitgemaakt te worden als een vrouw een snelle, dure auto heeft.

Bepaal zelf maar lekker of ik me aangesproken voel of niet.

Hou je in met dit soort opmerkingen!!!

You go girl!

 
Laatst bewerkt:
Met mijn ex had ik een GSX600R en een SV650S. Tja, dan moet er gedeeld worden... :(

Die GSX600R was gewoon een gave fiets. Die SV is ook best ok, maar ik zit toch liever met een brede tank tussen de benen. Meer het gevoel één te zijn met de motor. Ook vind ik een 4-cilinder lekkerder rijden dan een 2-cilinder. Ik vond de R ook beter remmen dan de SV.

Ach... mijn tijd komt nog wel.

Lache, vind ik precies het zelfde, maar dan andersom. 2 rijdt lekker dan 4, en smal = wendbaar. :)

Mijn SVS rijdt heerlijk, komt hopenlijk over een tijdje een Mille bij en de ZZR verdwijnt dan.
 
Ik zei (met mijn grote mond) toch wat over een Fazer600. Nou is het zo dat ik voor school met een programma (ADAPS, verouderd qua interface, maar niet qua ergonomische maten) heb gekeken naar hoe mensen zitten op een Fazer600 (Omdat me dit een redelijk gemiddelde motor leek. En volgens mij ook een jaar de best verkochte).
Nou is het zo dat de 50%-vrouw (oftewel je neemt van alle vrouwen het gemiddelde: die lengte) kleiner is dan de 5% man (werkt ook zo, alleen dan niet het gemiddelde, maar het is normaal verdeeld.... ja, ja, lekker duidelijk zeker.). Oftewel de helft van de vrouwen is kleiner dan 5% van de mannen (zeg dat dan meteen).
Wat bleek dus: vrouwen zitten helemaal niet goed op een Fazer600. Dus als het een motor zou zijn die door veel vrouwen is aangeschaft: dan hebben ze niet gekeken of hij lekker zat.
:? :? Wat een lulverhaal zeg!
Wie zegt jou dan dat de vrouwen die de Fazer gekocht hebben niet gewoon boven gemiddeld lang zijn of hun Fazer verlaagd hebben?
Of moeten alle dames onder de 1.70 maar meteen een sjoppertje kopen omdat ze anders niet met de voetjes bij de grond kunnen... :j
 
Dus als het een motor zou zijn die door veel vrouwen is aangeschaft: dan hebben ze niet gekeken of hij lekker zat.

En de Diversion> "typische vrouwenfiets" :?

Wat ben ik toch weer dom geweest. Had ik idd een sjopper moeten kopen. Ik kom niet met de voetjes bij de grond, maar wel met de tenen. En ik zit lekker.

Wat een onzin om te zeggen dat er in zo'n geval niet is gekeken of ie lekker zat. Als je je onderzoekje goed had gedaan, had je kleinere vrouwen gevraagd naar het zitgemak op "niet sjoppers". Dan was het een onderbouwde conclusie geweest.

Als je nou is gaat kijken naar de groepsfoto's van zaterdag. Kleintje met tenen bij de grond = ik, en er staat op mijn helm: "ik zit niet lekker"

Heren...helaas, geen Fazer voor mij. Er komt hierna een sjopper. Fazer ben ik ook te klein voor, want ik ga toch echt niet "proefzitten" :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan