Wat is nu een typische dames fiets?

Nu zullen er wel een paar zijn die mij helemaal zoek rijden, maar het overgrote deel die ik ooit heb zien rijden reden gewoonweg beroerd.

Dat geldt toch ook voor autorijdende vrouwen?????

})

Is het niet zo dat de motorbeheersing voor het examen precies dezelfde eisen stelt aan mannen zowel als vrouwen, dus hoe kan het dan zijn dat vrouwen volgens jou minder beheersing hebben???
 
Mijn les instructeur deed het zo: motor op z'n zij leggen en dan moest je hem rechtop kunnen zetten. M.a.w. rij geen motor die je niet rechtop kunt zetten.
(kheb de mijne nog nie op z'n kant gehad... en hoop dat ook niet mee te maken :+ )

Bob
 
Ik begrijp dat ik nu een hoop kwaaie reacties ga krijgen, maar ik vind vrouwen slecht motorrijden. Naar mijn mening zijn ze te "behoudend" om goed motor te kunnen rijden.

Nu zullen er wel een paar zijn die mij helemaal zoek rijden....
Jep de vrouw van de Ex-Zot rijd je geheid zoek. Erg snelle dame vooral met sprinten vraag maar aan Sven en de Cascadeur!
 
Dat geldt toch ook voor autorijdende vrouwen?????

})

Is het niet zo dat de motorbeheersing voor het examen precies dezelfde eisen stelt aan mannen zowel als vrouwen, dus hoe kan het dan zijn dat vrouwen volgens jou minder beheersing hebben???

Hier heb je wel een punt ja :)

Het is alleen dat als ik er 1 zie rijden dan straalt de onzekerheid ervanaf: met een slakkegang door een flauwe bocht met 4 auto's erachteraan. Niet echt een toonbeeld van een vlotte motorrijd(st)er.
 
1300cc Hayabusa met nitro oxygen, verlengde achterbrug en air-shifter! Op en top een damesfiets.
biglaugh2.gif
 
Ikkes vondt een bepaalde fiets een "wijvenfiets" maar meer doordat ik veel vrouwen ken die er een hebben. Trouwens over die fiets :X ik niks slechts meer :+
 
ik heb een BMW K75, ben vrouw, 1.80 en voor MIJ is dit de beste motor. Voor mij rijdt deze het beste, kan ik er goed mee overweg. Vwb dat oprapen: ruggelings stuur en onder zadel beetpakken en omhoog met dat ding. Voertuigbeheersing? Leer je, als je een goeie instructeur hebt, tijdens je rijlessen ennu.......ik heb ook wel kerels zien rijen als een oud wijf ;)
 
We hebben vaak een discussie over wat nu een vrouwen motor is. Bestaat dat eigenlijk wel? Nu gewoon dat vrouwen zo rond de 600cc blijven hangen maar waarom?

goede vrouwenmotor is een cagiva v-raptor... hij is laag en stuurt messcherp.
waarom vrouwen meesltal niet meer dan 600cc nemen? ik enk dat vrouwen te bang zijn voor et vermogen, dat het teveel is en dat ze bang zijn dat ze het nie meer kunnen hanteren })
 
tja, wat is een typische dames fiets.. Ik denk idd dat dat voor iedereen verschillend is.

Voor mij is uiterlijk (en rijgedrag natuurlijk) erg belangrijk maar dat heeft niet de doorslag gegeven bij mn aanschaf van de SV650S. Veel mooie motoren vallen gewoon af omdat voor mij de zithoogte te hoog is.

Ik heb nog zitten twijfelen over een thundercat, die ik qua uiterlijk erg gaaf vind (volle kuip, snel uiterlijk) maar ik heb uiteindelijk toch voor de Suz gekozen omdat hij lichter, laag en toch ook sportief is.

Maar zelfs de Suz vind ik aan de hoge kant, ik kan niet volledig met mn voeten bij de grond. Bij de Fazer van mn vader (die maar een 1/2 cm(!) lager is, kan ik dus wel met beiden voeten op de grond, maar ja, daar zit je ook rechter op)

Dus als iemand tips of ervaring heeft over het verlagen van een (SV650S)fiets dan hoor ik het graag :}
een sv kan je verlagen op 2 manieren
door de voorkant te laten zakken
dit doe je door de voorvork iets door de kroonplaat te laten zakken
achter demper iets zachter (veervoorspanning)
of door het zadel iets minder hoog te maken
dit doe je door het schuim wat af te snijden
dus eerst openmaken dan kijken waar je pcies zit
dan vooral aan de zijkanten ongeveer een centimeter weghalen
effe opnieuw de bekleding vast nieten en klaar
je kan ook allebij de manieren toepassen
voor het 2003 model is zelf een ander zadel te verkrijgen
 
goede vrouwenmotor is een cagiva v-raptor... hij is laag en stuurt messcherp.
waarom vrouwen meesltal niet meer dan 600cc nemen? ik enk dat vrouwen te bang zijn voor et vermogen, dat het teveel is en dat ze bang zijn dat ze het nie meer kunnen hanteren })

Ik ben nu lessende en heb een 650 (brik) in het vooruitzicht om mee te beginnen.
Zodra ik wat ervaring op heb gedaan (jaartje ofzo), koopt manlief een andere motor, en ga ik rijden op zijn huidige 1100.....of ik koop een zwaardere voor mijzelf, nee, ik ben niet bang voor het vermogen.
Collega van mij is even klein en zwaar als ik en hij rijdt een FJR1300
Hij kan beter met zijn voeten aan de grond als ik bij de lesmotor.
 
Tjezus...wat is dat nou weer voor gelul! :X wat is een typische dames motor??? khoor dat dagelijks..goh Mevr..is de motor niet een beetje te groot of ze denken dat ie van een vriend is ofzo :? en als ie valt dan valt ie...sterke kerel die deze motor ff kan oprapen :+ Ik rij duzzz zelf een TDM met veel plezier en menig "mannetje" die ik eruit rij... der zijn zat haantjes die denken dat ze kunnen rijden bwahahaahaha.. }) laat me nie lachen..
Kijk niet eens naar een ander..maar kijk naar de MENS zelf hoe degene rijdt..
full
 
een sv kan je verlagen op 2 manieren
door de voorkant te laten zakken
dit doe je door de voorvork iets door de kroonplaat te laten zakken
achter demper iets zachter (veervoorspanning)
of door het zadel iets minder hoog te maken
dit doe je door het schuim wat af te snijden
dus eerst openmaken dan kijken waar je pcies zit
dan vooral aan de zijkanten ongeveer een centimeter weghalen
effe opnieuw de bekleding vast nieten en klaar
je kan ook allebij de manieren toepassen
voor het 2003 model is zelf een ander zadel te verkrijgen
Als je de voorkant verlaagt door de vorkpoten in de kroonplaten naar boven te schuiven, pas je ook de stuureigenschappen aan. (scherper sturen ten koste van de rechtuitstabiliteit.)
Als je dat niet wil, kan je beter niet het zadel verlagen, maar de hele motor. Bij een moderne schokbreker met pro-link ophanging is dat vaak vrij eenvoudig.
Bijkomend voordeel is dat dan niet alleen het zithoogte lager is, maar ook het breedste punt tussen de benen. En dat laatste is veel belangrijker dan het eerste, als je met je voeten goed bij de grond wil komen.
 
Volgens mij bestaat er idd geen vrouwenfiets.
Gewoon wat je zelf mooi vindt enzo.
En lengte tjsa ik ben 1.72 en rij op een CBR900RR Fireblade.Heb er geen problemen mee. :] })
 
Omdat vrouwen mooi gestroomlijnd zijn en motoren ook vind ik eigenlijk dat vrouwen beter op een mooie duc kunnen gaan zitten en dan het liefst een Monster 600.
Hebben jullie het geluid wel eens van een duc gehoord??.....das vreselijk...ge...
JA een Monster is wel een mooie (vrouwen) fiets, tja en een twin loopt ook "lekkerder" voor vrouwen he... :P


(knuppel)===> (hoenderhok).....*plof* *D
 
Dat van die twin wil Lynx dan wel een keer uitproberen op jouw fiets })

(Hmmm dames achterop de Duc....maak me gek...)

Je mag wel achterop hoor...kun je het wel "ervaren" en als je heeeeeeeeeeeeeel lief bent wil ik misschien ooit nog wel eens overpijnzen om na te denken om je een stukkie te laten rijden... *D
 
Tjezus...wat is dat nou weer voor gelul! :X wat is een typische dames motor??? khoor dat dagelijks..goh Mevr..is de motor niet een beetje te groot of ze denken dat ie van een vriend is ofzo :? en als ie valt dan valt ie...sterke kerel die deze motor ff kan oprapen :+ Ik rij duzzz zelf een TDM met veel plezier en menig "mannetje" die ik eruit rij... der zijn zat haantjes die denken dat ze kunnen rijden bwahahaahaha.. }) laat me nie lachen..
Kijk niet eens naar een ander..maar kijk naar de MENS zelf hoe degene rijdt..
(Afbeelding)
Hee, volgens mij heb ik jou gezien met je TDM bij Mobu in Enkhuizen een aantal weken geleden. Die wou je inruilen tegen een ZZR ofzo :?
 
Een Honda cb 600 vindt ik een mooie dames fiets. (misschien met zijwieltjes) :X Persoonlijk vindt ik het een mooi gezicht als een vrouw op een naked bike rijdt, uberhaupt een dame die motor rijdt oogt stoer!
SaiyanSmilie_anim.gif
 
Ik denk dat een hoop van de ideeen (dus niet noodzakelijker wijs feiten!) over vrouwenfietsen voortkomen uit het verleden.

- Vrouwens zijn over het algemeen kleiner dan mannen en zwaardere fietsen zijn over het algemeen hoger. En het is toch wel makkelijk om met je voeten aan de grond te komen. Echter, we worden met z'n allen langer terwijl de fietsen kleiner worden, dus dat is tegenwoordig steeds minder een probleem.
- Vrouwen zijn over het algemeen fysiek minder sterk, en in het verleden betekende een zwaardere fiets ook een significant zwaardere fiets in gewicht, waardoor deze als je niet zo sterk was lastig te manouvreren was bv bij het op de standaard plaatsen of aan de kant zetten cq in de schuur zetten. Nog maar te zwijgen over de spierballen die je vroeger nodig had om zo'n ding door een bocht te duwen. Tegenwoordig zijn 1000cc sport machines echter net zo zwaar (in gewicht) als een 600'tje, en sturen ze ook bijna als een 600, dus die gaat ook niet meer op.
- En misschien niet de onbelangrijkste: de arrogante (mannelijke) verkoper die vind vrouwen niet op zware sportmachines kunnen/horen te rijden en dus een misschien nog wat onzekere beginnende vrouw maar een klein/licht/shopper fietsje aanpraten. Gelukkig zijn de vrouwen tegenwoordig een stuk zelfstandiger en weten ze vaak prima wat ze willen, zodat dit ook steeds minder voorkomt.
 
Hee, volgens mij heb ik jou gezien met je TDM bij Mobu in Enkhuizen een aantal weken geleden. Die wou je inruilen tegen een ZZR ofzo :?

Heej dat klopt jah, had je mijn sticker nie gezien dan? was jij degene met die afgesleten band ;) ;) haha.. oeps :P maar gats nee hoor niet voor die zzr, die wouden ze me aansmeren, ik keek voor die thundercat...maar stond teveel kmters op.
Kwil graag een blade, ik rij duzzz nog steeds op die 850 ( oe oe...is ie nie te zwaar, owja tis ook nog een twin :r ) :+ stelletje
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan