Wat is nu een typische dames fiets?

Hoe heb je die motor van je vriendin uiteindelijk gekocht?
Als ze haar rijbewijs nog niet heeft, neem ik aan dat jij de proefrit hebt gemaakt. Heeft ze er toen zelf ook op gereden?
Ik heb dus ook een motor op het oog, maar vraag me af hoe ik dat moet doen met de proefrit etc zo lang ik nog geen rijebwijs heb.
 
Sluit me aan bij Poca. Rij en draag alleen wat IK mooi vind!
Dus een R6 :]
Rij wel eens op de SP2 van mijn man maar vind het net een trekker })
 
Valt mij op dat meiden vaak voor racertjes gaan en -sorry hoor- voor Ducati Monsters. Echte niet-vrouwen bikes zijn die fietsen die allemaal zo'n beetje gecategoriseerd staan onder ouwe brikkies. Dat schijnt toch verdomd weinig 'woman appeal' te hebben. Mot je je handen ook vuil voor maken.
 
Dan zal ik ook nog maar mijn reactie geven;

Een typische vrouwenfiets is er gewoon niet. Je zal je er prettig op moeten voelen en bij jou manier van rijden moet passen. Misschien aan gedacht dat de voornaamste reden dat je weinig vrouwen boven de 600cc (racers) uit ziet komen is dat de motoren ook groter worden????
Ik zelf ben in het bezit van een R6 en ja ik zou dolgraag een R1 willen hebben, maar de modellen van voor 2003 zijn echt een stuk groter en hoger dan een de R6.
Nou ben ik niet klein, maar kom toch graag makkelijk met beide voetjes aan de grond. En de R1 van 2003... tja, moet ik toch nog even sparen! Maar met deze motor kan ik wel precies alle stunts uitvoeren die ik uit wil voeren, alleen al vanweg de grote. (dus mannen, de grote is weldegelijk belangrijk, ook al beweren sommige vrouwen van niet }) }) })

Big ;)
 
Omdat vrouwen mooi gestroomlijnd zijn en motoren ook vind ik eigenlijk dat vrouwen beter op een mooie duc kunnen gaan zitten en dan het liefst een Monster 600.
Hebben jullie het geluid wel eens van een duc gehoord??.....das vreselijk...ge...
 
Dit is de fiets van mijn vrouw , ik heb er zelf ook heel wat kilometers mee gereden en het rijd super , maar ik blijf lekker bij mijn eigen 2 wieler .

trike.jpg

trike1.jpg
 
Mooie bike, maar het blijft in Nederland aansluiten in de file en dat lijkt me als je motor rijdt toch niet echt de bedoeling dan wil je graag lekker rijden en opschieten.
 
weet niet echt wat een dames fiets is, ben iig blij dat tie van mij op een SV650 rijdt en niet op een chopper.


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Sorry maar dat gezeik over choppers snap ik niet :?

Wat is er mis met een chopper? Is toch ook een motor en iedereen heeft toch een eigen smaak. En ja ik rijd ook op een ouwe chopper, en nee ik vind hem niet mooi (deze tenminste niet) maar het rijd en aangezien er bij mij nog steeds geen geld op de rug groeit zal het voorlopig bij dit oude beestje blijven. Maar ik kan in ieder geval rijden en daar gaat het mij om.
Ik vind vele modellen mooi, choppers, toer en sportfietsen en ik denk dat volgende of een zijspan wordt of een anders een all-road. Volgens mij is er niet iets als "een vrouwenfiets" en kiest men wat men mooi vind en wat men goed vind rijden. Makkelijk toch :?

En verder gewoon respect hebben voor ieder zijn keuze en deze ook in zijn waarde laten O-)
 
Tis net idd wat je mooi vind, dat geldt voor iedereen. Maar vrouwen zullen denk ik eerder voor een lichte fiets gaan qua gewicht, dat is nou eenmaal makkelijker.
 
Fazer of shopper ;r

Mijn motor een CBR 400RR. Heb gekozen voor deze motor, omdat ik met beide voetjes op de grond kan. Zelfs op mijn lesmotor, een cb kwam ik met mijn teentjes aan de grond. Ik heb nog maar een maand mijn rijbewijs en ben erg blij met mijn fietsie. Volgende wordt wel een snellere, dan maar laten verlagen o.i.d.

Ik rij er elke dag met plezier op :]

Sweety
 
Typische damesfiets is toch wel een Honda Rebel of een Harley Sportster.
Maar wat is nou een typische mietenfiets?
R1 :? :?
 
Ik denk dat veel vrouwen de neiging hebben zichzelf wat te onderschatten (of misschien niet te overschatten??) en daarom vaak voor een minder "dikke" fiets kiezen. Lengte speelt uiteraard ook mee.
Vrouwen hebben ook minder de behoefte om zichzelf te "bewijzen" met een dikke fiets en allerlei bijbehorende accessoires.
Uiteraard bevestigt zoals altijd de uitzondering weer de regel....
Overigens ben ik van mening dat vrouwen misschien nog wel meer op uiterlijk letten, maar dan op kleur, model etc. Een man let meer op details als een "vette" pijp etc.
 
Nou, ik rij alweer een paar jaar op een SV650N. En is dat een damesfiets? Ik weet het niet. Als ik op de SV-site kijk dan zijn de dames op een SV nog steeds zwaar in de minderheid. Ik vind het gewoon een mooie fiets, en ik vind een beetje koppel interessanter dan topsnelheid. ;)
Maar laat iedereen nou lekker rijden waar'ie zin in heeft!
Er rijden zat motoren rond waar ik ook niet meteen de lol van inzie, maar zolang het op 2 wielen rijdt :] zwaai ik er ook nog naar!

Groet, Karen
 
OK Boys,
hier de gevraagde reactie van mijn kant ;)
Ik denk dat het aan de dames/heren zelf ligt wat voor motor ze willen rijden of aanspreekt. Iemand die graag voor een nostalische motor valt zal een chopper kiezen (CC's onbelangrijk) Een die van snelheid houdt zou gaan voor een sportieve motor, weer een ander kiest voor snelheid en comfort en die kiest dan een sportieve tourmotor of en enorme tourbuffel. Houdt men van crossen dan wordt het een crossmotor, terwijl een ander valt voor oude motoren en die valt vervolgens als een blok voor een Norton of iets dergelijks.

Ik heb op op div. motoren gereden, (Vulcan 750, GTR 1000, GSX600F en nu dan de Deauville) De volgende zal waarschijnlijk een sportieve tourmotor zijn met 1000 cc of meer omdat de power mij erg aanspreekt en ik helaas door handicap geen racer kan rijden (op lange afstanden). Nu ben ik nog erg tevreden met de 650CC die de Deauville te bieden heeft.
Even samenvattend:
Ik denk niet dat er geen motor is die dames het meeste zal aanspreken, net zo min als er een motor is die mannen het meeste aanspreekt. Het is en kwestie van smaak en of de motor die bij jou fysieke eigenschappen past. Een vrouw/man met een dikke buik zal niet snel plaats nemen op een sportieve motor omdat dat gewoon niet lekker rijd.

Bij deze heb ik mijn mening gegeven ;)

Mooi samengevat :}
 
Omdat vrouwen mooi gestroomlijnd zijn en motoren ook vind ik eigenlijk dat vrouwen beter op een mooie duc kunnen gaan zitten en dan het liefst een Monster 600.
Hebben jullie het geluid wel eens van een duc gehoord??.....das vreselijk...ge...

helemaal top!! Meisje van mij een monster 750...

Dat geluid :+
 
Laatst bewerkt:
tja, wat is een typische dames fiets.. Ik denk idd dat dat voor iedereen verschillend is.

Voor mij is uiterlijk (en rijgedrag natuurlijk) erg belangrijk maar dat heeft niet de doorslag gegeven bij mn aanschaf van de SV650S. Veel mooie motoren vallen gewoon af omdat voor mij de zithoogte te hoog is.

Ik heb nog zitten twijfelen over een thundercat, die ik qua uiterlijk erg gaaf vind (volle kuip, snel uiterlijk) maar ik heb uiteindelijk toch voor de Suz gekozen omdat hij lichter, laag en toch ook sportief is.

Maar zelfs de Suz vind ik aan de hoge kant, ik kan niet volledig met mn voeten bij de grond. Bij de Fazer van mn vader (die maar een 1/2 cm(!) lager is, kan ik dus wel met beiden voeten op de grond, maar ja, daar zit je ook rechter op)

Dus als iemand tips of ervaring heeft over het verlagen van een (SV650S)fiets dan hoor ik het graag :}
 
verlaagde Monster 620i...

moeder van iemand die ik ken heeft dat.. bij een normale monster kan ze niet bij de grond.. wel 25kw trouwens...
 
Eentje met trappers.

Ik begrijp dat ik nu een hoop kwaaie reacties ga krijgen, maar ik vind vrouwen slecht motorrijden. Naar mijn mening zijn ze te "behoudend" om goed motor te kunnen rijden.

Nu zullen er wel een paar zijn die mij helemaal zoek rijden, maar het overgrote deel die ik ooit heb zien rijden reden gewoonweg beroerd. Ik verwacht ook niet dat ze met hoge snelheid over s'lands wegen suizen, maar een beetje motorbeheersing vind ik wel een vereiste.

[me]V4Fun kruipt nu weg achter zijn vrouw :) [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan