Wat is nu een typische dames fiets?

Ik heb altijd het idee dat een groot deel van de motorrijdende vrouwen een Fazer600 heeft of een chopper.

Maar waar ik dat vandaan haal :? :? :? :? :?

'kWordt er af en toe niet goed van als weer 'ns iemand suggereert dat een fazer wel een leuk fietsje voor mij zou zijn!!(sorry Ice)
Vind 't een gedrocht.

En als men mij een choppertype vind?? :r

'kGa voor de sportmotor.Om te beginnen lijkt 600cc me wel genoeg,kan daarna best wel meer worden.

Achterlijke vooroordelen :(
 
Ik vind een yamaha Diversion 600 een echte vrouwen fiets.

Hihi: Ik ben een omgebouwde vent ;)

Maar het geeft wel aan dat het iedereen zijn/haar persoonlijke mening is. Kan me nog een gennige opmerking herinneren van iemand die het een gaybike vond ;)

Maar nu ff serieus. Ik sluit me aan bij de mooie woorden van Lara. Ik kies bewust voor een toerfiets als een Diversion. Op de lange afstand en dergelijke is het toch prettiger als een racer. Daar zit ik op een gegeven echt niet meer lekker op. Het mooiste vindt ik een naked Bike. Ook SuperSports vindt ik erg mooi en vet en heftig en weet ik veel wat.
Maar het is wat je als persoon wil met een fiets.
Daarbij komt het financiële plaatje. Hoeveel heb je te besteden.

Ik denk idd niet dat een vrouw vaak kiest voor een 600 omdat de meeste dat doen.
Een vrouw begint, net als een man, ergens met eerste fiets en zal van een 600 naar een 750 gaan bijvoorbeeld.

Even terugkomend ook op lengte: Ik zelf ben klein. Pas daardoor echt niet op alle fietsen. Zelfs de div die ik nu heb is te hoog en zal verlaagd moeten worden. Het is niet zo dat er geen keuze is dan, maar wel beperkter. Maar dat geldt ook voor lange mensen.

Loop ik een zaak binnen wordt ik gelijk geattendeerd op een sjopper. Daar ben ik altijd afkerig van geweest. Leuke fietsen om te zien, maar niet voor mezelf. Erg bekrompen maar dat komt omdat, toen ik 12 jaar geleden in aanraking kwam met motoren, (bijna) alle vrouwen een sjopper reden. Dat was voor mij reden om een sjopper af te zweren. "Ben geen sjopperwijf" zeg ik weleens en dan heb ik menig man op de kast.
Sedert lange tijd (duh) zie je steeds meer vrouwen op een toer cq (semi) racer stappen en dat vindt ik geweldig.

Het is meer wat ik associëer met motor.
CB1 bijv: Erg leuke fiets maar vin ik er niet uitzien als motor. Moet wel smoel hebben.

HIHI. Lang verhaal weer kort maken....
Ligt aan wat de vrouw/man wil.
*Rijeigenschappen
*budget
*hoogte
*wat wil je ermee

Mening wat betreft sjoppers heb ik niet meer aangezien steeds meer vrouwen op een andere fiets stappen, maar sjopperwijf hou ik er wel in....

En ook wel gennig: als ik iets lelijk vind is het een rode auto of rode motor. Behalve Duc-rood. Daar mag het... ;)
En wat heb ik uiteindelijk gekocht: Een rode Div en waarom. Staat van die in vergelijking met anderen, prijskaartje en voelde goed tijdens proefrit.

[edit]
Ik hoorde dat ik shopper verkeerd had gespeld dus heb even verbeterd, hoop ik.
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op donderdag 14 maart 2002 19:44 schreef BuldogBoy het volgende:
ik verwacht nog steeds een aantal reacties van poca, lage cb, iniemienie, daisy, spider, dragon, auke, helske, dus waar blijven deze dames om hun vrouwelijkheid te vertegenwoordigen }) })

Vind een Suzuki wel een typische dames fiets, ongeacht Cil inhoud. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb diverse motortjes gehad: eerste was een 2½ rebeltje (heb ik weg laten roesten), daarna een xl500 (werd moe van dat kickstarten) ook honda en daarna een dominator 650 ook honda. Nu heb ik een verbouwde intruder. Wil nu toch wat sportievers, maar vind dat maar eens met die korte beentjes. Heb een proefrit gemaakt op de Bulldog, toch 1100 cc-tjes, maar reed als een sjopper.
Heb ook op een SV-tje gereden, dat trok als speer. Dus mijn volgende bike wordt een snellere bike waar ik nog wel m'n voetjes mee aan de grond kan zetten. Ik zou ook een TDM-tje willen hebben. Vroeger maakte die Jappen lage motortjes (zie die XL 500 van me), maar tegenwoordig heb je een hoogwerker nodig om op zo’n bike te klauteren. Ik stelde al bij een dealer voor dat ze door die fabrikanten een knopje zouden moeten maken, waarmee je de fiets kunt instellen op lengte van de personen. Moet je dan maar eens zien hoeveel dames je snel voorbij sjeezen. Kortom cc's maken niet (misschien wel voor de looks ;) als je over siliconen spreekt) uit, hoogte wel. *D *D
 
'kWordt er af en toe niet goed van als weer 'ns iemand suggereert dat een fazer wel een leuk fietsje voor mij zou zijn!!(sorry Ice)
Vind 't een gedrocht.

En als men mij een choppertype vind??

'kGa voor de sportmotor.Om te beginnen lijkt 600cc me wel genoeg,kan daarna best wel meer worden.

Achterlijke vooroordelen

Even voor alle duidelijkheid:
ik vind een fazer600 of een chopper geen typische vrouwen motor
En daarbij zou ik er niet op gezien willen worden!
Ik probeerde alleen te zeggen dat ik denk dat er veel vrouwen op rijden, maar zeker niet dat ze er op zouden moeten rijden!! (En ik weet het dus ook niet zeker, heb zelfs geen idee, hoe ik bij dat idee kom, vandaar de :? :? :? )

Ik heb niet voor niks een CBR400RR! Dit leek me een goede om mee te beginnen. Ik ben al lomp zat dus een GSXR600 of R6 leek me voor mij niet echt handig (dan had ik er het eerste weekend al naast gelegen, nu deed ik dat na een paar maanden) en daarbij paste hij zonder iets te doen bij mijn lengte.
 
Even voor alle duidelijkheid:
ik vind een fazer600 of een chopper geen typische vrouwen motor
En daarbij zou ik er niet op gezien willen worden!
Ik probeerde alleen te zeggen dat ik denk dat er veel vrouwen op rijden, maar zeker niet dat ze er op zouden moeten rijden!! (En ik weet het dus ook niet zeker, heb zelfs geen idee, hoe ik bij dat idee kom, vandaar de :? :? :? )

'kVind 't ook geen typische vrouwenmotoren en ik weet niet of er veel vrouwen op een fazer of chopper rijden.
'tGaat er mij om dat andere er vaak van uit gaan dat je zo'n motor aan gaat schaffen.
Hoe ze daar dan weer bij komen :?
In dat topic van Lage CB waar ze op zoek was naar een nieuwe motor werdt toch ook als idee
een fazer genoemd?
 
Ik pas wel op alle bikes. Voor degene die het nog niet wisten ben dus een meissie.
Het hangt heel erg af van je rijervaring of je een snelle bike wilt of niet. Als ik mijn rijbewijs heb, begin ik met Münch Mammut 2000 (zie specs + foto), dan hoop ik dat ze ondertussen nog iets snellers hebben uitgevonden. Want dit is toch net een snorfietsje. :+
misc.php
 
Laatst bewerkt:
Ik, vrouw, (CAT) ben dus 180 cm. lang en ik pas op elke fiets.

Ik ben begonnen op een Suzuki GSX600F, daarna de GSX600R en nu rijd ik op een Suzuki SV650S. Die eerste en die laatste waren aardige fietsen, maar die 600R was toch tot nu toe het leukste rijden.

Ik heb al eens gereden op de fiets van Frank (de YZF1000R) en dat was ook errruuug leuk.

Ik houd dus niet van de 'zogenaamde'damesfietsen die wel eens als 'damesfietsen'doorgaan.

CAT

misc.php
 
Laatst bewerkt:
Ik pas wel op alle bikes. Voor degene die het nog niet wisten ben dus een meissie.
Het hangt heel erg af van je rijervaring of je een snelle bike wilt of niet. Als ik mijn rijbewijs heb, begin ik met Münch Mammut 2000 (zie specs + foto), dan hoop ik dat ze ondertussen nog iets snellers hebben uitgevonden. Want dit is toch net een snorfietsje. :+
misc.php

Je meent 't :?
Een beginnersfiets van 354 kg :z
 
Op donderdag 14 maart 2002 20:27 schreef Lage CB het volgende:Het is meer wat ik associëer met motor.
CB1 bijv: Erg leuke fiets maar vin ik er niet uitzien als motor. Moet wel smoel hebben.

:( Die opmerking heb k meer gehoord....
 
Probeer ze dan eens bij te houden in een bocht }) }) }) })
Als we daarop afgaan, moeten we toch effe concluderen dat Honda beter is (geheel tegen m'n principes in... Kan toch niet waar zijn????) Kan mij van afgelopen weekend nog wel herinneren dat een niet-zo-supersport hondaatje wat moeite opleverde om bij te houden })

Typisch damesfietsje (In de cliché-vorm): Yama YP 250, Soes 400 Burgman, Kawa ZZR 250, Honda CB250, Vespa scootertjes....

Typisch leuk damesfietsje: 600cc of meer supersport (ook leuk voor de heren...)
 
Als we daarop afgaan, moeten we toch effe concluderen dat Honda beter is (geheel tegen m'n principes in... Kan toch niet waar zijn????) Kan mij van afgelopen weekend nog wel herinneren dat een niet-zo-supersport hondaatje wat moeite opleverde om bij te houden })

Nee hoor was geen extreme inspanning voor nodig om hem in te halen.

Diverse keren voorbij hem gegaan, alleen als ik er voorbij was, en er zaten auto's voor haalde hij die rechts in.....me not.

Goser reed echt goed op dat ding, hebben jullie hem geen lid gemaakt :)

Motoren daarin tegen wel vaak rechts ingehaald en links en....

Maar je hebt gelijk, het koste idd meer moeite als de gem. M-F er.


Dat kostte eigenlijk helemaal geen moeite }) })

:P
 
Persoonlijk .. als je het mij vraagt... dus wat ik hier van denk, vind en ga zeggen.. uiten dus...

Ik vind een vrouw op een super blackbird wel wat hebben.. :9

waarom ??
-a strakke fiets 8-)
-b veel p.k.'s :9
-c ik kan makkelijk achterop (mits zij een beetje het aankijken waard is natuurlijk.. of klinkt dit weer te sexistisch) :}
-d ik heb iets met sterke vrouwen (niet te sterk) :?


dit vind ik er dus van... :) ik heb dat dus ook even gezegd ... :r geuit enzo... |( nu heb ook ik het idee dat ik weer even gehoord ben ... :j en dus heb ik het idee dat ik toch een beetje mee tel in deze grote boze mensen wereld.. 8-) en ben ik weer gelukkig en voor de rest................

laat die chicks lekker zelf uitmaken wat ze mooi vinden of niet. :]
 
Op donderdag 14 maart 2002 21:58 schreef Plastic Power het volgende:
Ik, vrouw, (CAT) ben dus 180 cm. lang en ik pas op elke fiets.
...... , maar die GSX-R 600 was toch tot nu toe het leukste rijden.

misc.php

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Nou ook maar ff reageren dan...

Ben ook vrij lang namelijk iets rond de 1.83, dus zal waarschijnlijk wel ongeveer overal oppassen..
En zodra ik m'n rijbewijs heb wordt het een (super)sport (die in m'n budget valt), maar ja ben pas 20 dus ik val in de :r 25kw grens, dus dat wordt aftunen, want ik ga waarschijnlijk wel gelijk een 400 of 600 cc motor kopen...
Heb ik er later meer plezier van :)
En denk dat ik niet 2 jaar vol hou met 25 kw , dus misschien dat als ik 21 wordt dat ik dan nog een keertje examen ga doen op een zware!
 

Heheh, hier zat ik op te wachten! *D


Op bovengenoemde na is er volgens mij geen typische vrouwen-fiets. Hoewel een vriend laatst de Harley Sportster :r een damesbrommertje noemde en ik (toch als Harley liefhebber) dat wel met hem eens was.
De Virago vind ik ook niet echt iets. Maar da's geen dames en geen heren fiets....
 
Een typische vrouwenfiets bestaat volgens mij niet. Wat een :r gelul. Je koopt -zoals de dames al zeggen- inderdaad gewoon een motor die bij je past, waar je op past en die je kunt betalen. Of je nou zit of staat als je pist.
Weet ik ook nog een leuke: wat is dan een typische mannenfiets? Een supersport? Zit ik nog liever op een Harley Sportster. Terwijl ik toch wel degelijk een vent ben.. :P :P :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan