Wat is sneller Aprilia of Honda?

dat kunnen we opzich wel ff testen, dan neem ik de vfr 400 van mijn vriendin mee, dan kom ik gewoon een keertje richting harderwijk, is niet zo ver van mij vandaan, woon zelf in de noordoostpolder, wil ik ook wel ff op je rs 250 rijden :P
 
Ik denk dat een VFR400R sneller zal zijn (vooral de Europese versies met meer pk's).

Koppel van een V4 4takter is veel hoger dan een 250cc 2takter.
 
Laatst bewerkt:
Koppel vn een 4-takt is veek hoger ?? Ik dacht het niet, 2-takten zijn alleen erg piekerig, een 4 takt heeft een breder gebied waarin koppel wordt geleverd. Ff googlen en je ziet dat de waarden voor een vfr en een rs250 elkaar niet veel ontlopen : beide 40 Nm (al heeft de laatste VFR minder, 37)

Ik zal ff op zoek naar wat dyno curve's om het te verduidelijken.

Edit : VFR400 curve

vfrdyno.jpg


En het koppel, ft-lbs x 1.35 = Nm dus hij doet ca. 35 Nm

En mijn curve

dynosea.jpg


Veel piekeriger zoals je ziet !!

Zijn ongeveer even snel maar ik weet wel dat afgelopen maart in Ledenon op ht circuit een VFR mij niet bij trok op de rechte stukken, ondanks mijn 90+ kilo (en dat woog hij zeker niet) en het rechte stuk liep flink omhoog.
 
Laatst bewerkt:
hahahahahahahahaha, two stroke rules, in oschersleben was er ook een met een rvf400, dag dag op het rechte eind, en net zoals smokey weeg ik schoon aan de haak ook meer dan 90kg
 
Terug
Bovenaan Onderaan