Wat is wijsheid

16-ventiler

Die hard MF'er
2 mei 2003
952
37
Zuidwolde
Ok ik ben 21 en heb in mijn ogen al een klein beetje rij-ervaring maar nu wil ik graag een andere motor.
Heb ongeveer 2 jaar Kawasaki GPZ-600r gereden uit 1984, jaja mooi begin, en rij nu ongeveer half jaartje op Honda CBR1000F uit 1989, net secundaire ketting revisie gehad, wat ik overigens vroeg vind 48d op klok. Maar dat terzijde

Ik heb me oog laten vallen op Honda CBR900 RR Fireblade of Kawasaki ZX-7 of 9R,
Maar denk dat ik toch qua vermogen een 900 cc-er wil, wat zijn wat verschillen tussen deze motoren? De kawa en de blade dus.

Prijsklasse ongeveer tot 5000 euro.

Alvast bedankt voor de reacties
 
niemand die mij "verschillen" of aankoop argumenten / zwakke punten van cbr900rr fireblade of zx9-r?
 
hoe kan het dan dat kawa's meestal jonger en net zo duue zijn als oudere blade, een 96 zx-9r zie je meestal voor zelfde geld als blade uit 93 of 94.

Wat zijn eigenlijk de specs van deze motoren en wat nieuwe kosten onderdelen van beide merken?

ik zit zelf met bedrag van rond de 5500 euro (dat is wel de max)
 
honda he,kwaliteit moet betaald worden :X ;)
dat is toch overal mee,het ene merk is gewoon waardevaster dan het andere
 
hoe kan het dan dat kawa's meestal jonger en net zo duue zijn als oudere blade, een 96 zx-9r zie je meestal voor zelfde geld als blade uit 93 of 94.

Wat zijn eigenlijk de specs van deze motoren en wat nieuwe kosten onderdelen van beide merken?

ik zit zelf met bedrag van rond de 5500 euro (dat is wel de max)
Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat de oude (eerste) ZX9R's niet goed sturen.
 
Wat ik uit testen weet, is dat de fireblade meestal sportiever uit de test kwam dan de ZX-9R. Sportiever scoort beter. De Kawa is volgens de meeste testen allrounder, groter en comfortabeler. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt.
 
Wat ik uit testen weet, is dat de fireblade meestal sportiever uit de test kwam dan de ZX-9R. Sportiever scoort beter. De Kawa is volgens de meeste testen allrounder, groter en comfortabeler. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt.

Wil super sport die lekker strak stuurt en lichter is dan de cbr1000f van mij (maar dat kan volgens mij al snel :+ )

Zijn er nog zwakheden bekend bij "oudere" blades of aandachts punten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan