Wat is wijsheid ?

tinusthabest

Rookie
21 apr 2011
3
0
Oosterwolde
Nou heb ik afgelopen zomer mijn rijbewijs gehaald.
Heb nu 1 x een duc gehuurd @ moto-port Assen (Ducati M 797+ ABS 2011)
Maar ben nu behoorlijk verknocht aan een duc.
Nu ben ik dus op zoek naar een leuke motor voor volgens jaar/seizoen.

Maar ik hoor van veel mensen (ervaren motorlui) dat de duc veel onderhoud nodig heeft.
Ik zelf zat te denken om ongeveer +- 2500 E uit te geven voor de motor.
En daarvoor vind je zo nu en dan nog wel eens een duc (750 SS of monster)...

En nou is mijn vraag... Wat is wijsheid ?
 
Koop er eentje waarvan de onderhoudsgeschiedenis bekend is. Duc's vragen niet extreem veel onderhoud, maar wel tijdig onderhoud, en je bent voor een beurt relatief veel geld kwijt, te vergelijken met een viercilinder. Uitgesteld onderhoud is gewoon vragen om problemen. De tweekleppers, zoals de eerste monsters en 900ss zijn behoiorlijk betrouwbaar en rijden geweldig. Met een paar Bos-dempers en een Dyno-jet kit loopt zo een ding fantastisch.
 
Kopen wat je mooi/leuk vind :Y Dan kost het maar een paar centen.

Als je wat anders koopt blijf je toch naar die motor kijken die je eigenlijk had willen hebben en ben je nooit tevreden met je huidige motor.
 
Een duc kopen is een prima besluit.

Een duc kopen voor 2500.-- is dat echter niet.

Gooi er wat meer geld tegenaan en koop je een luchtgekoelde 2kleps duc \. Niemand maakt je wat.
 
misschien gewoon doorsparen tot je wat meer geld te besteden heb, en zoals je zegt voor volgend seizoen/jaar pas seizoen start rond maart/april weer.
dus kan je misschien wat meer sparen en anders misschien is proef rijden op andere merken?

succes met je keuze! *D koop waar jij je goed bij voelt!
 
Probeer ook eens wat anders?
_O-

Zó verstandig, zó voor de hand liggend... En toch komt haast niemand erop hè?

Ik heb geen verstand van Ducati's en hun onderhoud en de kosten - lijkt mij dat je dat plaatje zelf een beetje in elkaar moet timmeren om een beter beeld te hebben. Met name wat het gaat kosten, want als je je Duc net krap aan betalen kan maar 'm vervolgens niet kan onderhouden, heeft het geen zin natuurlijk.
 
Wijsheid is de kunst om in alle omstandigheden juist te oordelen en daarnaar te handelen.
 
Volgens mij valt het met de 2 kleppers qua kosten best mee (dus SS 750, Monster 620 etc.).

Als je toch twijfelt zou je voor de eerder geopperde Yamaha TRX 850 of een SV 650 kunnen gaan.
Voor alle fietsen geldt houd wat geld achter de hand voor onderhoud.

Verder follow your heart!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij valt het met de 2 kleppers qua kosten best mee (dus SS 750, Monster 620 etc.).

Als je toch twijfelt zou je voor de eerder geopperde Yamaha TRX 850 of een SV 650 kunnen gaan.
Voor alle fietsen geldt houd wat geld achter de hand voor onderhoud.

Verder follow your heart!


Zo dan, dat kan dan nog eens duur worden
 
Als je gaat voor een luchtgekoelde tweeklepper hoef je je over de onderhoudskosten niet zo druk te maken. Dat valt wel mee weet ik uit ervaring.

Maar als je een budget hebt van 2500 zul je wel een wat oudere motor moeten kopen. En ouderdom komt met gebreken. Daar zul je wel rekening mee moeten houden.
Een startmotor, dynamo, spanningsregelaar, lagers, rubbers, membramen etc...hebben na 15 jaar nu eenmaal geleden dan na 5 jaar.

Goed zoeken dus naar een exemplaar met bekende onderhoudshistorie.


PS: Als je serieuze reacties wil kun je je topic beter niet op vrijdag openen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan