Wat is wijsheid

Pedûh

MF'er
11 aug 2004
146
0
de lier
Al enige tijd ben ik op zoek naar een andere motor. Gister was daar het moment dat ik haar zag staan. Een nieuwe zx-6r voor het bedrag van € 8.998,=
Nu vraag ik me af, is het wijsheid om nu een nieuwe motor te kopen?
Of kan je beter over 3 maanden €11.500,= neerleggen voor een 2005 model. Ik ben namelijk bang dat de motor over 3 mnd flink daalt in waarde, omdat deze dan weer een jaar ouder is.

en ja ik heb al de zoek-functie gebruikt ;)
 
wacht 3mnd en koop dan een zx-6r van iemand die nu wel 1 koopt en straks toch een 2005 model neemt ;)
 
Het verschil in prijs is best groot. Heb k met m'n R6 ook gedaan. Scheelde me 1400 euro voor een 2004 model (2005 model was toen nog niet uit maar zat er aan te komen).

Als ik jou was zou ik het voor die prijs gewoon doen want zo onwijs veel schrijf je dan niet af hoor.
 
die nieuwe daalt ook erg snel in waarde op het moment dat je ermee bij de dealer wegrijd.

als ik die prijzen zie lijkt het me een buitenkansje
 
als je er lang mee wilt blijven rijden koop nu, de inruilprijs over een paar jaar scheelt niet zoveel.Als je hem snel weer inruilt misschien volgend jaar kopen maar ook dan zou nu kopen wel eens voordeliger kunnen zijn want zo'n prijsverschil schrijf je niet zomaar extra af. plus je kunt eerder genieten van je nieuwe aanwinst.

greets, en suc6 met beslissen.
 
als je er lang mee wilt blijven rijden koop nu, de inruilprijs over een paar jaar scheelt niet zoveel.Als je hem snel weer inruilt misschien volgend jaar kopen maar ook dan zou nu kopen wel eens voordeliger kunnen zijn want zo'n prijsverschil schrijf je niet zomaar extra af. plus je kunt eerder genieten van je nieuwe aanwinst.

greets, en suc6 met beslissen.


Ik ben toch wel van plan er een aantal jaar mee te rijden en ik kan me toch ook niet voorstellen dat de motor binnen één jaar dik €2.000,= daalt in waarde.

Dus wordt vervolgt.............
 
Dus je kunt een nieuwe motor kopen voor een paar €1000 minder als een 2005 model
en nu ben je bang dat die (teveel) in waarde daalt

dat zal dat 2005 model ook doen, zo ken je beter nooit een motor kopen
(net zoals met computers)
 
Aanstaande vrijdag is het zover, dan is de zx-6r masterike in bezit van Peet :)
Deze was €200,- duurder maar wel meteen af (nou ja, op de taartschep na dan).


DSC00026.JPG


ff een fototje erbij
 
Laatst bewerkt:
motoren kunnen wel eens heel hard zakken in prijs.neem nou de sv1000s,die stond voor €10995 bij de dealer en een half jaar erna al voor €95500.dit zijn van die actie's van de vrije motordealers.die klootzakken maken de prijzen mooi kapot voor ons.je zou denken dat je er een goedkope motor koopt maar inruil krijg je ook geen knoop terug.je zou maar net een nieuwe gekocht hebben bij een andere dealer voor de gewone prijs.maar als jij perse deze bike wilt hebben en niet kunt wachten tot in het nieuwe seizoen dan moet je hem kopen.ik zou wachten tot in het nieuwe seizoen want dan zijn er nog meer dealers met oude modellen die zeker rond de motorbeurs weer voor mooie prijzen weg moeten.enne je kunt in de winter toch niet lekker met je nieuwe bike rijden.
 
Hoezo klootzakken? Of vind jij het normaal dat we voor een gemiddelde motor al bijna hetzelfde betalen als voor een knappe middenklasse auto?
Dan hebben we het nog niet over de belachelijke prijs voor onderdelen.....

Misschien zijn wij als kopers wel gewoon te happig om de hoofdprijs voor een nieuw model (soms met alleen nieuwe stickers of een nieuw kleurtje) te betalen? Hoe kan het anders dat je hetzelfde model nog geen jaar later als "ouwe troep" vér onder de prijs kunt kopen? Of legt de dealer daar elk jaar geld op toe? Dat geloof ik dus niet.
 
Hoezo klootzakken? Of vind jij het normaal dat we voor een gemiddelde motor al bijna hetzelfde betalen als voor een knappe middenklasse auto?
Dan hebben we het nog niet over de belachelijke prijs voor onderdelen.....

Misschien zijn wij als kopers wel gewoon te happig om de hoofdprijs voor een nieuw model (soms met alleen nieuwe stickers of een nieuw kleurtje) te betalen? Hoe kan het anders dat je hetzelfde model nog geen jaar later als "ouwe troep" vér onder de prijs kunt kopen? Of legt de dealer daar elk jaar geld op toe? Dat geloof ik dus niet.
:^ Zo denk ik er ook over
 
Terug
Bovenaan Onderaan