Ik heb deze zomer eindelijk besloten om na jaren van uitstellen eindelijk mijn motor rijbewijs te halen. Het fijne van een nieuw rijbewijs is dat er natuurlijk nieuw speelgoed kan komen. Ik wil dus benadrukken dat dit mijn eerste motor gaat worden, daarom heb ik gekozen voor de 900 en de 800 versies van de motoren. Ik weet dat de 1200 en de 1000 sneller zijn, maar daar gaat het dus niet om.
Mochten jullie op basis van deze 2 motoren nog een suggestie hebben met gelijke audiovisuele kenmerken dan neem ik deze graag mee in de selectie. Let wel dat ik hou van dingen met een geschiedenis, een Japanse motor spreekt mij dus niet aan!
De amerikaanse Buell XB9S, een prachtige stoere motor met een fantastisch geluid.
Engine and transmission
Displacement: 984.00 ccm (60.04 cubic inches)
Engine type: V2, four-stroke
Power: 92.00 HP (67.2 kW)) @ 7200 RPM
Torque: 92.21 Nm (9.4 kgf-m or 68.0 ft.lbs) @ 5500 RPM
Compression: 10.0:1
Bore x stroke: 88.9 x 79.4 mm (3.5 x 3.1 inches)
Valves per cylinder: 2
Fuel system: Injection
Fuel control: OHV
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type,
final drive: Belt
De Italiaanse naked bike, de ferrari onder de motoren, tevens met een herkenbaar eigen geluid en zeker even mooi als de buell
Engine and transmission
Displacement: 803.00 ccm (49.00 cubic inches)
Engine type: V2, four-stroke
Power: 76.03 HP (55.5 kW)) @ 8250 RPM
Torque: 72.60 Nm (7.4 kgf-m or 53.5 ft.lbs) @ 7400 RPM
Compression: 10.5:1
Bore x stroke: 88.0 x 66.0 mm (3.5 x 2.6 inches)
Valves per cylinder: 2
Fuel system: Injection. Marelli electronic fuel injection, 45 mm throttle body
Fuel control: Desmodromic valve control
Cooling system: Air
Gearbox: 6-speed
Transmission type,
final drive: Chain
Clutch: APTC wet multiplate with hydraulic control
Exhaust system: 2 aluminium mufflers
Op dit moment neig ik zelf toch een beetje richting de Ducati, maar dit is meer betrouwbaarheidsgewijs dan met een echt goede reden. Daarbij weet ik helemaal niet hoe betrouwbaar of onbetrouwbaar de Buell's in het echt zijn. Ik ben erg benieuwd naar jullie keuze en de onderbouwing van deze keuze.
Mochten jullie op basis van deze 2 motoren nog een suggestie hebben met gelijke audiovisuele kenmerken dan neem ik deze graag mee in de selectie. Let wel dat ik hou van dingen met een geschiedenis, een Japanse motor spreekt mij dus niet aan!
De amerikaanse Buell XB9S, een prachtige stoere motor met een fantastisch geluid.
Engine and transmission
Displacement: 984.00 ccm (60.04 cubic inches)
Engine type: V2, four-stroke
Power: 92.00 HP (67.2 kW)) @ 7200 RPM
Torque: 92.21 Nm (9.4 kgf-m or 68.0 ft.lbs) @ 5500 RPM
Compression: 10.0:1
Bore x stroke: 88.9 x 79.4 mm (3.5 x 3.1 inches)
Valves per cylinder: 2
Fuel system: Injection
Fuel control: OHV
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type,
final drive: Belt
De Italiaanse naked bike, de ferrari onder de motoren, tevens met een herkenbaar eigen geluid en zeker even mooi als de buell
Engine and transmission
Displacement: 803.00 ccm (49.00 cubic inches)
Engine type: V2, four-stroke
Power: 76.03 HP (55.5 kW)) @ 8250 RPM
Torque: 72.60 Nm (7.4 kgf-m or 53.5 ft.lbs) @ 7400 RPM
Compression: 10.5:1
Bore x stroke: 88.0 x 66.0 mm (3.5 x 2.6 inches)
Valves per cylinder: 2
Fuel system: Injection. Marelli electronic fuel injection, 45 mm throttle body
Fuel control: Desmodromic valve control
Cooling system: Air
Gearbox: 6-speed
Transmission type,
final drive: Chain
Clutch: APTC wet multiplate with hydraulic control
Exhaust system: 2 aluminium mufflers
Op dit moment neig ik zelf toch een beetje richting de Ducati, maar dit is meer betrouwbaarheidsgewijs dan met een echt goede reden. Daarbij weet ik helemaal niet hoe betrouwbaar of onbetrouwbaar de Buell's in het echt zijn. Ik ben erg benieuwd naar jullie keuze en de onderbouwing van deze keuze.