wat komt er aan??

SV

Die hard MF'er
28 nov 2003
298
0
Amersfoort
goedemiddag,

misschien een rare vraag.
mijn motor heeft nu zo 30.000 gelopen mijn vraag is wat voor onderhoud komt er aan.
het is een suzuki sv 650 s uit 2002
altijd dealer onderhouden elk jaar een grote + een klein beurt
ik kan mijn motor particulier verkopen maar er worden nu lastig vragen gesteld.
bv. hoeveel kilometer gaat de versnelling bak nog mee?
en wat voor onderhoud kan ik de aankomend tijd verwachten?
nu ik weet dat er niks met zekerheid gezegd kan worden maar misschien hebben jullie wijze raad?
 
goedemiddag,

misschien een rare vraag.
mijn motor heeft nu zo 30.000 gelopen mijn vraag is wat voor onderhoud komt er aan.
het is een suzuki sv 650 s uit 2002
altijd dealer onderhouden elk jaar een grote + een klein beurt
ik kan mijn motor particulier verkopen maar er worden nu lastig vragen gesteld.
bv. hoeveel kilometer gaat de versnelling bak nog mee?
en wat voor onderhoud kan ik de aankomend tijd verwachten?
nu ik weet dat er niks met zekerheid gezegd kan worden maar misschien hebben jullie wijze raad?

Gaat nog 40.000 mee.
Mijn VX800 liep gewoon in de soep bij 80.000
 
Hoop zaken hangen van het soort gebruik af, maar over het algemeen

Klepspeling controleren en eventueel checken, mits niet reeds gedaan.
Ketting en tandwielen, mits niet reeds vervangen
Verder normale onderhoud als remblokken, olie en filter, bougies eventueel.
Luchtfilter, koelvloeistof en meer van dat soort kleine dingen.
 
Hoop zaken hangen van het soort gebruik af, maar over het algemeen

Klepspeling controleren en eventueel checken, mits niet reeds gedaan.
Ketting en tandwielen, mits niet reeds vervangen
Verder normale onderhoud als remblokken, olie en filter, bougies eventueel.
Luchtfilter, koelvloeistof en meer van dat soort kleine dingen.

ketting en tandwielen zijn nog niet vervangen deze zijn nog goed.
de motor heeft net een grote beurt gehad
incl nieuwe accu
nieuwe banden

het standaard jaarlijks onderhoud gaat het niet om
maar wat voor groot onderhoud valt er op kort termein te verwacht voor zover men dat kan inschatten
 
Heb die van mij iets over de 50.000 gebracht zonder extra kosten buiten normale slijtage delen. Mensen moeten niet zo zeiken over km-standen boven de 30.000, wat wil een mens nog meer: motor ieder jaar 2 beurten. Of willen ze liever een motor die voor 3x per jaar de schuur uit wordt gerold en dan volgas 4 km wordt bereden, maar wel een km stand onder de 10000 in 5 jaar?
 
Kilometerstanden zeggen NIETS, hoe is een motor bereden en hoe is het onderhoudt geweest, dat is wat telt.

Ik weet zeker dat ik binnen 1.000 x 5 kilometer rijden dus kilometerstand 5000 een motor helemaal kapot danwel "op" kan rijden.

Terwijl bij 50 ritjes van 1.000 kilometer met fatsoenlijk warm rijden bij een koude start en normaal onderhoudt de machine nog maar "net" ingereden is.


Over het algemeen denk ik dat zo'n SV nog makkelijk het dubbele moet rijden voordat er echt wat bijzondere dingen aan het licht gaan komen.
 
Kilometerstanden zeggen NIETS, hoe is een motor bereden en hoe is het onderhoudt geweest, dat is wat telt.

Ik weet zeker dat ik binnen 1.000 x 5 kilometer rijden dus kilometerstand 5000 een motor helemaal kapot danwel "op" kan rijden.

Terwijl bij 50 ritjes van 1.000 kilometer met fatsoenlijk warm rijden bij een koude start en normaal onderhoudt de machine nog maar "net" ingereden is.


Over het algemeen denk ik dat zo'n SV nog makkelijk het dubbele moet rijden voordat er echt wat bijzondere dingen aan het licht gaan komen.

:^ met als aanmerking dat bij normaal gebruik (dus rustig warm rijden en niet te lang op de choke) samen met de nodige onderhoud (grote en kleine beurten) en dat hoeft ook niet een elk jaar allebei (ligt aan de km's die gereden zijn) een modern blok wel iets meer dan het dubbele mee kan. Tussen de 100- en 150k is tegenwoordig geen probleem meer.
 
Hier ff een reactie van de mogelijk toekomstige koper,
Wil jullie allemaal erg bedanken voor jullie reacties, ben er zeker een stuk zekerder van geworden om die sv te kopen.
Zeker omdat ik ook weet hoe hij is bereden,ken de eigenaar,maar wilde toch ff gerustgesteld worden dat ik niet na aanschaf van mijn 1e machine al meteen enorm veel kosten zoy krijgen.
Want dan zou ik liever verder gaan kijken naar een nieuwe sv,maar denk dat ik nu wel kan zeggen dat ik binnenkort de trotse eigenaar zal zijn van een mooie knalgele sv650s :Y :Y :Y *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan