Wat komt er na een cbr600f?

Zazza

MF veteraan
2 apr 2004
3.326
34
Achterhoek
Hallo,

Ik heb nu zo'n kleine 2 en een half jaar een mooie cbr600f puntgaaf onder mijn bezit, ik zit nu al een tijdje te dromen van een andere motor (een 1000cc). vtr sp1, cbr900rr, r1 maar ook de cbr600rr, r6 en de zx6r. Ik kom er gewoonweg niet meer uit.. een cbr600rr lijkt me wel wat maar aangezien ik al een 600 rijd lokt de 1000cc toch meer. Natuurlijk zegt iedereen proefrijden maar ik wil het toch horen wat volgens jullie de verschillen zijn en waar ik na moet kijken en aan moet denken.

cheers
 
proefrijden :P , die vtr past alleen niet echt in het rijtje, die zal totaal andere rij eigenschappen hebben dan die andere die je noemt... en een r1 bijv is toch weer qua zithouding anders dan de cbr die je nu rijdt, dus ik zou het gewoon allemaal eens uit proberen en op zitten, iedereen heeft zn eigen mening erover denk ik, iig succes met je keuze
 
Laatst bewerkt:
Heej, ik denk dat als je overstapt van een 600f naar een 600rr, dat je al verschil genoeg merkt, kwa power enzo, maarja een 1000cc das natuurlijk helemaal het einde. Heb vaak gehoord dat een 600 wat meer wendbaar is en iets meer "vergevingsgezind" als je een foutje maakt, de 1000 die straft je eerder af. Ik rijd sinds een half jaar ook op een 600rr, is mn eerste motor, en moet zeggen dat het echt KICKEN is zo'n ding.
En zeg nou zelf, dat uiterlijk van zo'n rr>>>>
full

:9 :9~ :9 :9~ :9 :9~ :9 :9~


greetz snautse
 
ik heb er ook voor moeten sparen hoor, heb net voordat ik samen ging wonen ff snel rijbewijs gehaald, anders kwam het er toch nooit meer van,, en toen half jaartje gezocht, en toen hoppa,, stond ie op de stoep
 
Ik ben sinds kort van een 600F (1994) naar een R6 (2000) gegaan, en dat is echt een wereld van verschil. In positieve zin voor de R6 dan. Dus waarom meteen overstappen naar een 1000? En hoezo overweeg je geen 750? klinkt mij altijd als de ideale tussenweg voor iemand die twijfelt tussen een 1000 en een 600.
 
Ik ben begonnen op een CBR 600 FSport uit 2001 ,maar vond hem op een gegeven moment saai worden(ik reed ook onderhand 25.000km/jaar).
De kicks kwamen niet meer omdat het allemaal te makkelijk ging.
Toen rustig ff een half jaar info opgedaan en proef gereden op verschillende modellen.
Daarmee voldeed de 954RR Fireblade het meest aan mijn eisen.
En ik moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb dat ik een zwaardere motor heb gekocht, ik heb er nog steeds mijn handen vol aan bij extreem rijden.

De grootste voordelen van een 1000cc (in mijn geval dan een 954cc) vind ik:
+Heel schakel-lui kunnen rijden.
+Het enorme verschil in vermogen en met name het koppel onderin tov de 600.
+stuurgedrag bij hogere snelheden.
+alles ziet er gewoon dikker en degelijker uit.

Nadelen:
-Banden gaan als warme broodjes over de toonbank. -O-
-Het uitbreken van de achterkant bij voluit(te lomp)uitacceleren van een bocht(ligt aan de bestuurder weet ik ,maar dat is dan juist ook weer spannend). })

Gewoon rustig rondkijken /proefrijden en niks te overhaast kopen.
:]
 
na cbr600f komt cbr600g?
of dbr600f
of ccr600f
of cbs600f
of cbr601f
of combi?
 
Hallo,

ik zit nu al een tijdje te dromen van een andere motor (een 1000cc). vtr sp1, cbr900rr, r1 maar ook de cbr600rr, r6 en de zx6r. Ik kom er gewoonweg niet meer uit..
cheers
ik kan je keuze dan nog wel iets lastiger maken hoor :P
ga eens een keer rijden op een triumph 675
 
Mogelijk past de VFR800 in het rijtje?

Maar eigenlijk moet je eerst een keuze maken uit:
. btje leuke gooi en smijt fiets
. echte sportbrommert
. meer richting toer/comfort


Dan kan je je daarna afvragen of je echt meer power wil (dat zal denk ik wel). Heb je geen idee, dan is proefrijden de enige manier om er achter te komen.
 
ik heb zelf ook een cbr600f gehad uit 94 en rijd nu op een gsxr 600 01(welliswaar allebij op 25 kw).

ik ben dus in feite ook van een 600 cc F model naar een 600 cc R model gegaan (F is toer en R is RACE!!) voor mij scheelt het dus niet in vermogen (nou ja okay een beetje dan) en daar gaat het mij ook niet om.
ik had met de cbr na een half jaar rijden (30.000 km) nog altijd (veel) meer dan een centimeter onbereden op de banden. en ik probeerde echtwel dieper te gaan hoor.
en nu heb ik net 1500 km gereden met de suz en ik ben even ver. en ik probeer het nog niet eens!

wat ik wil zeggen is dat, als je van een F naar een R gaat het bochtenwerk er veel beter op word. in mijn geval helpt het ook dat ik er 7 jaar op vooruit ben gegaan maar het zal altijd wat uitmaken.

gewoon eens even proberen testritje en als het bevalt nog een testritje.
en waarom staat de gixxer niet in je lijstje? :P
 
Mijn eerste motor was een cbr600f, na een jaartje of 3 ben ik overgegaan naar een 900rr waar ik nu nog steeds zeer tevreden mee ben.
 
Na mijn eerste CBR600F kwam er weer een CBR600F, ik zat met het het zelfde probleem. Verschillende fietsen geprobeerd GSX600R, GSX750R, R6, VFR800 ga zo maar door.
omdat mn oude cbr uit 93 was en mn huidige uit 2003, kan ik je vertellen dat je het verschil heel goed merkt wat ze in 10 jaar gedaan hebben!
Ik weet nu ook ondertussen wat hierna moet komen, een R1 of een CBR1000RR!
 
Terug
Bovenaan Onderaan