Wat koop ik het best?

Sheep

Rookie
18 jun 2004
6
0
Sint niklaas, belgie
Hoi,
Ik ben 19 jaar en zou me graag een brommer of een moto kopen. Ben al in verschillende winkels gaan kijken.
De prijs mag niet hoger gaan dan 3200€ en hij moet nieuw zijn.
Mn ouders stelden me eerst voor de TZR 50 te kopen, daar hoef ik juist een brommer rijbewijs te hebben (Belgie). Dan stelden ze voor me een CBR 125 R van honda te kopen (rijbewijs moto (+6u verplichte rijlessen)), maar nu vond ik op dit forum van commentaar dat deze CBR: 1) niet snel trekt
2) zelf een twaalfjarige erop kan geraken 3) je beter een tweetakt koopt...

Nu mn vraag is: Kunnen jullie miss andere moto's brommers voorstellen... onder de 125 cc, (want tzit in belgië raar ineen)

dank bij voorbaat,
 
RS125
CB1

Maar waarom nieuw :?
de premies zijn bij jullie niet te betalen.

All Risk al helemaal niet.

Dus waarom een nieuwe met WA :?
In verhouding ben je een stuk goedkoper uit met een oudere motor en WA denk ik.
Of betalen je ouders de All Risk?

En zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat je zelfs in Belgenland voor dat geld geen nieuwe heb.
 
Mijn ouders betalen alles...

30 000 BEF voor het rijbewijs (in één week te halen (praktijk) (dus 744€)).De CBR 125 R kost bij ons €2690 en die TZR 50 €3200... Van die verzekeringen weet ik niets dus ja... En ouders willen nieuw want zijn vies van tweede hands,ze denken dat elke tweede hands motor slecht is...
 
Mijn ouders betalen alles...

30 000 BEF voor het rijbewijs (in één week te halen (praktijk) (dus 744€)).De CBR 125 R kost bij ons €2690 en die TZR 50 €3200... Van die verzekeringen weet ik niets dus ja... En ouders willen nieuw want zijn vies van tweede hands,ze denken dat elke tweede hands motor slecht is...

Mag ik ff stoken.

Hoe oud ben je?
9 of 19.
Denk dat jij best een eigen wil heb.
Tweedehands is niet per definitie slechter dan nieuw.
Buiten dat nieuw klauwen vol geld kost en je behoorlijk afschrijft, kan daar ook van alles mee zijn.

Goed, je heb dan misschien fabrieksgarantie, maar de ellende van naar zaak terug gaan en fiets kwijt, blabla, heb je wel.

Maarja, je ouders betalen, dus zal het onder hun voorwaarden moeten gaan vermoed ik.

Wat ik dan deed...lekker wachten/sparen en kopen wat IK wil kopen.
 
die RS 125 kost die 3000€, ach ja da moet ik dan nog gaan onderhoren...

Ik hou mooi mn mondje als mn ouders alles willen betalen...

zelf benzine hoef ik niet te betalen, dus waarom zou ik klagen?
 
ik zou gaan voor een rs125,ben je toch wat sneller mee dan met zo'n cbr 125 en een tzr 50 moet je je rijbewijs niet voor hebben eh da's een 49 cc brommert
leg zelf nog wat bij voor een nieuwe rs125,okkasie vind je der genoeg en als je ietwat inzicht hebt en weet waar je op moet letten koop je voor weinig een 125 die weinig km's heeft en zeker zo goed is als een neiwue,ben ook begonne op een tweedehands met 2500 km en na een accident overgestapt op een nieuwe rs250 en sinds kort een rsv :)
 
wat zei ik 3000€ da was de prijs van ne 50cc rs
ne 125 cc rs kost 4200€... als beginnertje zal ik met diene CBR beginnen zeker..

Hopelijk krijg je geen spijt.

Ws ben je er snel op uit gekeken.
Als je geproeft heb wil je meer.

Leuk heh, paps en mams die betalen :X
Neem me niet kwalijk hoor, tis ook niet persoonlijk bedoeld en voor jou erg blij dat je ouders betalen, maar handig is het allerminst. En je heb dat rijwiel nog nie eens :X
 
ik moet eerst kunnen proeven hé, heb nog nooit van mn leven gereden op brommer met schakels, moet eerst die rijlessen volgen;. wel op motor van rijschool :X ..
En weet wel dat oa. het koppel, hoogte en dikte banden van die CBR zwaar tegen valt. Het koppel is ma de helft van die rs 125 dus da spel gaat trager trekke da ne scooter (not sure) bij wijze van spreken...

dinsdag eens op die 125 CBR gaan zitte se en dan verder oordelen..
 
Een CB-1 |(
Die is 400 cc
Bovendie zijn die al een jaar of 12 niet meer nieuw te krijgen...

Enorm sorry :X

Kijk uit dat je geen hoofdpijn krijgt :P

En over nieuw heb ik het niet gehad mbt RS125 en CB1.
 
Mispak je niet aan de 125cc regel! Als ik het goed begrijp wil je met een 125cc gaan rijden op bases van je autorijbewijs. Het is echter een misvatting dat je dan zomaar op elke 125cc mag rijden. Er staat ook een beperking op het vermogen (ik denk via de pk's per kilogram). Zoek het goed uit voor je iets koopt waar je achteraf gezien niet op mag rijden.

Ik ben fout: je wil (moet) 25kw rijden. Dan heb je meer keuze en kan je dus ook een teruggevoerde "zware" fiets kopen.
 
nee hoor, heb et al goed uitgedokterd en in belgie mag ik er mee rijden ,( ik ga voor moto rijbewijs é en ni voor auto) alé auto en moto is apart..
 
50 cc of 125 cc en dan twijfelen?

Tja, je gaat je dan toch een beetje afvragen waar sommige voorordelen over onze zuiderburen vandaan komen he ;)
 
Als je toch een motorrijbewijs gaat halen koop dan een 250 minstens, anders bespaar je je maar de kosten van het rbw en koop een scooter :X



off topic: Die nick heeft die iets met Viccie te maken?
 
:^

Mijn ouders betalen alles...

De mijne niks '(
Ik durf zelfs niet zeggen dat ik in september me rijbewijs wil halen :P

En waarom moet je per sé een nieuwe motor hebben?
Koop toch een tweedehandsje met wat pit makker...
 
Terug
Bovenaan Onderaan