Wat kost 170 in 80-gebied?

rivr6

MF'er
26 okt 2010
52
0
Heeft er iemand wel een een boete gehad.
Op een 80 weg met een overschrijding van 90 km per uur?
Zo ja hoe hoog was die boete?
 
Ik weet niet hoe hoog die boete gaat zijn, maar ik denk dat je een paar 100 euri mag gaan aftikken bij onze vrienden in Leeuwarden.....

En als je een beetje pech hebt, mag je misschien ook dat rose dingetje voor een tijdje afgeven....
 
Net de link gelezen...

EMG zal er ook nog wel bij komen denk ik....

Dus dat zal wel even sparen worden
 
170 op een 80 weg?

Ergens begrijp ik die reacties van de koekblikkers ook wel weer....
 
170 dat is een strakke actie zo vroeg in het seizoen, maar nu niet piepen je was er zelf bij.........
 
ja

maar heeft de agent iets over emg gezegd? het is namelijk niet verplicht ofzo, als de agent vind dat je een cursusje verantwoordelijkheid nodig hebt kan die je daarvoor opgeven. even afwachten dus.

Jazeker, in een aantal gevallen is een diender verplicht een EMG aan te melden, volgens mij hoort deze daar ook bij.
 
170 dat is een strakke actie zo vroeg in het seizoen, maar nu niet piepen je was er zelf bij.........

Ik ben vaak één van de eersten die ageert tegen Calimerogedrag.
Maar volgens mij piept TS helemaal niet, hij vraagt alleen hoe hoog de boete kan worden......
 
Jazeker, in een aantal gevallen is een diender verplicht een EMG aan te melden, volgens mij hoort deze daar ook bij.
Zijn daar objectieve criteria voor? Ik had de indruk, dat een agent daar een beetje vrij in is...



Dit lees ik op het cbr:
De Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer (EMG) is in principe bedoeld voor bestuurders die tijdens één rit herhaaldelijk ongewenst rijgedrag hebben vertoond. Dit rijgedrag is omschreven in Bijlage 1, bij de Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid. De wetgever heeft hierop één uitzondering gemaakt, namelijk die van de zeer zware snelheidsovertredingen binnen de bebouwde kom. Ook bij een eenmalige zeer zware snelheidsoverschrijding wordt dus een EMG opgelegd. Deze specifieke gedraging getuigt al van een zodanig verkeerde mentaliteit van de bestuurder dat alleen al om die reden het opleggen van een EMG gerechtvaardigd is. Het CBR mag volgens de daarvoor geldende regels geen rekening houden met de reden van de snelheidsoverschrijding en ook de kosten van de cursus zijn vastgelegd in een ministeriële regeling.
 
Ik piep niet ik was er zelf bij, de agent
Zei dat ik mooi reed alleen veel te snel,
Er was verder geen verkeer op de weg, en prachtige bochten vandaar die 170.
Hij heeft het niet over een emg gehad
 
@ TS: Lees hier maar even wat je allemaal te wachten staat.

Boetebedrag zal ergens rond de 1100 á 1200 Euro liggen afhankelijk van de verhogingen die ze dit jaar weer door gevoerd hebben én je verleden qua niet "Mulder" feiten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt daar kan ik mee leven +- 1200 blijft zonde.
Maar hoop dat ik me papiertje weer redelijk snel terug heb.
En niet zon cursus krijg.
 
Nou,dat wordt:
EMG; kosten: €798,=,
Boete: +/- €400,=.
Pluspunt is dat bij het EMG geen €6,= administratiekosten erbij zitten. :)
En de officier zal een proeftijd instellen, ga je weer in de fout in die proeftijd, dan word het heel duur.
 
Nou,dat wordt:
EMG; kosten: €798,=,
Boete: +/- €400,=.
Pluspunt is dat bij het EMG geen €6,= administratiekosten erbij zitten. :)
En de officier zal een proeftijd instellen, ga je weer in de fout in die proeftijd, dan word het heel duur.

:N

€400,- boete heb je al te pakken met 40 á 45 Km/h boven de limiet van 80 buiten de bebouwde kom.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou jullie op de hoogte, daarna vul ik de boete pot wel in
Iedereen verder veel rij plezier. En denk er om ;-).
 
Ik hou jullie op de hoogte, daarna vul ik de boete pot wel in
Iedereen verder veel rij plezier. En denk er om ;-).

Komt goed... Ik zit hier ook met zo'n termijn van 5 jaar waarin ik me moet gedragen (hier in Nederland) O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil je niet bang maken hoor maar dit gaat waarschijnlijk een zeer hoge bekeuring worden mischien wel bijna 2000 euro inclusief EMG cursus :P
Daar kun je een hoop mooi spul voor kopen :Y

Dan heb je al bijna het bedrag van deze vete fiets aan boetes bij elkaar
DEZE :9~ :}


Erg zonde dus hoe hebben ze je gepakt ben je gelasert?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan