Wat kost 170 in 80-gebied?

Iemand die op z'n zestiende begint met brommerrijden spaart zelfs 7 jaar punten :o
Klopt. Ik weet er alles van. één dag na mn 16e verjaardag brommerrijbewijs gehaald. Bijna hetzelfde met auto en motor en 18e verjaardag (paar weken).

Maar ik ben natuurlijk door al jaren veel aan het verkeer deel te nemen en altijd scherp zijn (krijg je als je jong bent) veeeeel gevaarlijker in het verkeer :Y


(Maar om het eerlijk te houden, ik snap het ook best als je ziet hoe veel van mijn leeftijdsgenoten rijden en zich gedragen in het verkeer...........)
 
Ik was juist lief voor de rechter ;) ok kostte me wel 500 euro meer maar onvoorwaardelijk omgezet in voorwaardelijk. Zonder rijbewijs kan ik niet gaan werken en dat is me dan toch echt meer waar.

Da's 't voordeel van niet staande gehouden zijn .... Ik was ook liever op kenteken bekeurd en wat meer geld kwijt geweest :+
 
Is dit een stokpaardje van je oid?
Dan ventileer je het wel bij de verkeerde zaak, 90 km/u te hard is toch niet hetzelfde als een keer verkeerd uitademen...... :N

Ben ik blij dat we die beiden hebben alleen aan de andere kant van de wetgever..

Mijn insteek is dat TS een vraag heeft naar aanleiding van een snelheidsovertreding en gelijk de les wordt gelezen door een berg moraalridders die haarfijn het nederlandse wetboek kennen en dit te pas en onpas moeten tentoonstellen daarbij iedereen die niet burgerlijk gemiddeld is af te willen branden.
 
Ik had met de auto toen ik 150 reed waar je 80 mocht 820euro boete dus ik denk dat jij wel 1100 hebt ofzo en ik heb 2maanden voorwaardelijk met een duur van 2 jaar erbij gekregen...

Succes
 
Een paar jaar geleden: 213 waar je 120 mag. 1100,-- bekeuring en 6 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar. Altijd spijt betuigen en je "realiseren" hoe gevaarlijk het was, is mijn advies.
 
Ben ik blij dat we die beiden hebben alleen aan de andere kant van de wetgever..
Mijn insteek is dat TS een vraag heeft naar aanleiding van een snelheidsovertreding en gelijk de les wordt gelezen door een berg moraalridders die haarfijn het nederlandse wetboek kennen en dit te pas en onpas moeten tentoonstellen daarbij iedereen die niet burgerlijk gemiddeld is af te willen branden.

Tja, dan is de vraag of je die laatste opmerking naar mij bedoelde. Ik vind het niet nodig mensen er op te wijzen dat ze fout zaten door te hard te rijden. Dat weten ze zelf (meestal) ook wel en hebben ze mij dus niet voor nodig. In die zin vind ik dat moraalriddergedoe onzinnig.
Waar ik op reageerde is deze bagatelliserende opmerking:
hc460 schreef op 24 maart 2011 @ 20:27: Daarentegen is 't in NL niet zo moeilijk je te misdragen,'s ochtends en keer verkeerd uitademen en je staat op water en brood.
Dan draai je de zaak volledig om en dat vind ik minstens zo onzinnig als de "open deur intrapperij" van een moraalridder.
 
De opmerking was in het algemeen gericht,ik zie geen aanleiding in mijn post jou daarbij te betrekken.
Verder verbergt mijn"uitademende" opmerking blijkbaar een moeilijkheidsgraad welke toch vrij duidelijk is.
 
Iemand een idee wat ik kan verwachten? vorig jaar met 49 te hard in de bebouwdekom geflits en vandaag staande gehouden met 83 te hard op een 80 weg. Geen puntenrijbewijs.
 
Ik ben bang dat je het rijbewijs wel een tijdje kwijt gaat raken, reken maar op een half jaar tot een jaar. Daarnaast een stevige boete.
 
@sjorrit; voordeel van 6mnd rijontzegging is dan weer wel dat je inderdaad 6 mnd niet op flitsers hoeft te letten.

vraag me af of er nog meer rijders zijn die gewoon aan het gas blijven hengelen na een forse overschrijding die is beboet ipv zich tot een max overschrijding van 30 te beperken. tenminste de eerste 2 jaar.
 
Ouch... :X
MGG heeft maar een paar overtredinkjes gemaakt vandaag. :P O-)

Ach ja, dat heb ik ook wel tegen op mensen die het iemand nog even stevig inpeperen als er een forse overtreding is geconstateerd.
We rijden allemaal wel eens te hard....... Meestal hebben we dan mazzel, een enkele keer niet. :X
 
Ach ja, dat heb ik ook wel tegen op mensen die het iemand nog even stevig inpeperen als er een forse overtreding is geconstateerd.
We rijden allemaal wel eens te hard....... Meestal hebben we dan mazzel, een enkele keer niet. :X

Het ligt er ook allemaal aan. Hier is alles 60 KM gebied... zelfs lekker rustig toeren zit je zo op 80 a 90. Dan doe je nog niet heel gek.
En ik kan me best voorstellen dat je met een snelle motor even doortrekt naar 150+ op een mooi stukje weg.
Inhalen over de doorgetrokken streep... ook een paar keer gedaan. Maar dat mocht van oom agent. :P
 
Het ligt er ook allemaal aan. Hier is alles 60 KM gebied... zelfs lekker rustig toeren zit je zo op 80 a 90. Dan doe je nog niet heel gek.
En ik kan me best voorstellen dat je met een snelle motor even doortrekt naar 150+ op een mooi stukje weg.
Inhalen over de doorgetrokken streep... ook een paar keer gedaan. Maar dat mocht van oom agent. :P

Ik moest gisteren twee keer langs de trajectcontrole op de ring A10. De tweede keer met een hele brave motor, zeker geen scheurapparaat. Zelfs dan heb je erg veel moeite om die 80 km/u vast te houden.
Daarnaast ben je meer bezig met je snelheid dan met het verkeer. Het blijft een waardeloos stuk om te rijden.
 
Koop maar vast een pekelfiets voor als je weer mag rijden. Waarschuw me wel even vantevoren als je de weg op gaat, dan houd ik vrouw, kinderen en hond die dag binnen.
 
Het ligt er ook allemaal aan. Hier is alles 60 KM gebied... zelfs lekker rustig toeren zit je zo op 80 a 90. Dan doe je nog niet heel gek.
En ik kan me best voorstellen dat je met een snelle motor even doortrekt naar 150+ op een mooi stukje weg.
Inhalen over de doorgetrokken streep... ook een paar keer gedaan. Maar dat mocht van oom agent. :P

Tja zelfde geval ging om dit stukje weg, was toen geen auto te bekennen.

wegrbw.jpg


Kwam van een zijweg en even snel opschakelen naar de 6 en toen af laten zakken naar een legale snelheid, eikel had me toen natuurlijk al lang en breed gemeten (volgens hem op 1,5km afstand). Lullige aan een lazermeting is dat ze je hoogst gemeten snelheid pakken ipv gemiddelde zoals je altijd op wegmisbruikers ziet.
 
Laatst bewerkt:
Was je niet lief tegen de rechter? Want over t algemeen gaat die met de eis van de officier mee. :W

Nou...

Ik was eens op het matje geroepen, OvJ eiste 780 en een voorwaardelijke rijontzegging. De rechter zag meer heil in een onvoorwaardelijke rijontzegging :X Dat was een lelijke tegenvaller. Ik was van plan die dag alleen maar ja, amen en sorry te zeggen, maar ik heb geluld als Brugman.

Uiteindelijk gelukkig geen onvoorwaardelijke rijontzegging gekregen, wel heeft de rechter de boete opgehoogd naar 850 euro. Mja, die 10% konden er nog wel bij.

Maar zoals een ander al zei, bij de rechter spijt betuigen, laten zien dat je begrijpt dat je erg gevaarlijk/dom (blablabla) bezig was, dat je het nooit meer zult doen en ook dat je je rijbewijs erg hard nodig hebt voor je werk. En dan afwachten.
 
Heey motorrijders,

Als starter van dit topic wil ik alvast even kwijt, dat mijn rijbewijs 4 mnd ingevorderd blijft. tot aan de zitting volgens mij. Bij de zitting krijg ik de rest te horen
 
HOLY CRAP!

4 maanden rijontzegging? Dan is inderdaad het grootste deel van het motorseizoen voorbij! (voor de mooi weer rijders)

Man! Is dat even een goede les om altijd je spiegels en omgeving in de gaten te houden!

Maar ik merk gewoon dat de politie extra alert is op motorrijders met dat mooie weer:
Vanochtend reed er ook een politieauto bij mij op de oprit, dus ik dacht:

1. het is mooi weer...
2. het is weekend...
3. het is boven de 10 graden celcius

Dus, de politie zal wel achter motorrijders aangaan...dus ik ff testen:
ik stoof naar de linkerbaan en trok op van 80 naar 120, en ja hoor, hopla:

politie achter mij aan...

dus ik heb maar even rustig aan gedaan ;)
En nadat ze mij 10 minuten in de gaten hielden, hadden ze blijkbaar weer wat beters te doen... :W

PS: ik zou van schaamte hier niet eens posten als ik met 170 km/u gepakt was... ;)
Zo'n Honda CBR 600 f kan sneller! *O*
Maar volgens mij mag je blij zijn dat ze je motor niet ingevorderd hebben...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan