Wat kost dit?

Slip

MF veteraan
23 mrt 2005
4.838
37
Tiel
Weet iemand hoeveel het kost om je motor in de volgende kleur te laten spuiten?
Ik heb het alleen over de kleur en niet over de stickers die erop zitten.
Laten we uitgaan van gewoon zwart, wit en (metallic) geel.

Bijlage: yellow.jpg
 
Kosten zullen per spuiterij verschillen... kwestie van naar een willekeurige spuiter gaan en het plan voorleggen kijken wat daar uit komt.
 
FR6, ik heb je icoontje gewist.
Leef even in de FAQ wat daar ongeveer staat over de grote van icoontjes O-)









Kosten zijn geheel afhankelijk van de kwaliteit, over het algemeen.
 
C/P uit andere topic B|

Ligt eraan wat je wil laten doen?

Dat ze alleen spuiten of ook het schuurwerk en demontage werk doen.
 
waarom zitten er een zooitje rossi stickerts op een kenny roberts special?

hoort dat zo?

:?
Je kunt je ook afvragen waarom een Italiaan met de kleuren van Yamaha USA rijdt ;) Maar het was natuurlijk voor die ene keer in Laguna Seca...
 
Kosten zijn geheel afhankelijk van de kwaliteit, over het algemeen.

Ja, als je naar een goedkope spuiter gaat krijg je dit :

A37e3134.jpg



})


_O-
 
a. Wat kost dan alleen het spuitwerk?
b. En wat zou het ongeveer kosten als ze het ook moeten schuren?
 
:^

Als je het zeker weet zou ik even verschillende spuiters bellen of mailen en vragen om een vrijblijvende offerte... die dingen kunnen je meer vertellen over de daadwerkelijke kosten dan alle posters in dit topic samen :)


ik moet zeggen dat die kenny roberts special met rossi stickers idd vaag is...
 
a. Wat kost dan alleen het spuitwerk?
b. En wat zou het ongeveer kosten als ze het ook moeten schuren?

Het heeft allemaal met arbeidsuren te maken, je kunt je denk ik wel voorstellen dat als je hun de boel ook nog eens laat schuren, het er allemaal niet goedkoper op zal worden ;)
 
Ja, daar was ik ook al achter dat het niet goedkoper zou worden als ze het ook moeten schuren. :Y
Ik laat wel even een offerte maken. Dus dit topic kan wel op slot.
 
om je een idee te geven: ik moest van mijn zzr de rechterkant van de kuip en de topkuip laten spuiten vorig jaar. Het demoenteren (en monteren daarna ;) ) heb ik zelf gedaan. Schuren enzo niet. Ik was daarvoor 500 euro kwijt incl. btw.

Hoewel de topkuip in één kleur is (zwart) is het zijpaneel in twee kleuren (zwart en donkergrijs).

In jou geval is het iets meer spuitwerk (want alle kuipdelen) en bovendien drie keer spuiten (drie kleuren, gaat laag over laag). Ik denk dat als je zelf het demonteren doet dat je een duizend euro kwijt bent.

Ga nou gewoon met je fiets en een foto van wat je wilt langs een paar spuiters (een paar want shoppen loont ALTIJD). Zoek vooral de kleine spuiters op, zorg dat je de baas te pakken krijgt en breng het gesprek op ouwe-jongens-krentebrood. Vanuit die positie kun je vaak best wat pingelen. Bijvoorbeeld zonder factuur, doen ze soms best hoor en dat scheelt zomaar 19% (de btw).
 
Ik heb van mijn vorige CBR een aantal kuipdelen laten spuiten (4 of 5, was één zijkant) en dat kostte toen zo'n € 450,-. Ik heb de kuipdelen los aangeleverd, maar ze moesten nog wel geschuurd worden. Reken dus maar dat je voor een complete motor inc. schuren richting de € 1000,- gaat.
 
om je een idee te geven: ik moest van mijn zzr de rechterkant van de kuip en de topkuip laten spuiten vorig jaar. Het demoenteren (en monteren daarna ) heb ik zelf gedaan. Schuren enzo niet. Ik was daarvoor 500 euro kwijt incl. btw.

Hoewel de topkuip in één kleur is (zwart) is het zijpaneel in twee kleuren (zwart en donkergrijs).

In jou geval is het iets meer spuitwerk (want alle kuipdelen) en bovendien drie keer spuiten (drie kleuren, gaat laag over laag). Ik denk dat als je zelf het demonteren doet dat je een duizend euro kwijt bent.

Ga nou gewoon met je fiets en een foto van wat je wilt langs een paar spuiters (een paar want shoppen loont ALTIJD). Zoek vooral de kleine spuiters op, zorg dat je de baas te pakken krijgt en breng het gesprek op ouwe-jongens-krentebrood. Vanuit die positie kun je vaak best wat pingelen. Bijvoorbeeld zonder factuur, doen ze soms best hoor en dat scheelt zomaar 19% (de btw).

Eindelijk wat concrete informatie. Bedankt voor de bijdrage.
 
owjah 1 tip, als je er geen haast mee hebt, zeg dat dan ook tegen die spuiter, zodat ze het als een "stop" klusje kunnen doen.

Kan allicht iets in de prijs schelen
 
Ik werk bij een bedrijfswagen spuiterij, en daar ligt dus al maanden een copmlete race kuipenset van een R1, en een tank van een of ander antiek ding, waarvan de eigenaar dus ook zei van "doe het maar in de uurtjes dat er even niks te doen is"

Kan dus erg lang duren op die manier -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan