wat kost een ketting met tandwielset gemiddeld...??

Sheldon

MF most wanted
13 apr 2004
40.895
57
Knokke
kreeg net een factuur in mijn mailbox waarin stond dat de kosten
van een ketting met tandwielen 230 euro is,
en dit is nog niet gemonteerd... :N
kan aan mij liggen, maar vind het toch wel prijzig.
Wat vinden jullie...???
O ja... het is een ketting/set voor de fireblade

bedankt alvast :}
 
Nou we toch bezig zijn, waar zijn die dingen (op z'n Oerhollands gezegd) het goedkoopst? De prijzen van dezelfde merken en typen kettingsets willen nog wel eens heel erg verschillen. De goedkoopste wat ik kon vinden is motorgoedkoop.nl. Iemand anders ook een goedkoop adres?
 
Voor je wat goedkoops gaat vinden let even ook op dat de ene kettig de andere niet is.
Ik kan je ook een ketting set leveren voor €.130,00 maar dan ben je niet blij.
Er zit veel verschil in treksterkte van kettingen en natuurlijk de tandwielen, maar 230 lijkt mij niet helemaal verkeerd, dan heb je zeker een goede waar je niet na elk ritje op de knietjes moet om je ketting te stellen.
 
Voor je wat goedkoops gaat vinden let even ook op dat de ene kettig de andere niet is.
Ik kan je ook een ketting set leveren voor €.130,00 maar dan ben je niet blij.
Er zit veel verschil in treksterkte van kettingen en natuurlijk de tandwielen, maar 230 lijkt mij niet helemaal verkeerd, dan heb je zeker een goede waar je niet na elk ritje op de knietjes moet om je ketting te stellen.

Hmz.. DID-kettingsets zijn op zich niet slecht en die kosten rond de 130 Euro. Die DID die ik er nu op heb zitten heeft het bijna 50K volgehouden :) Moet er wel bijzeggen dat die tot op de draad versleten is.
 
50K :o

Mag je blij zijn dat je ketting er niet af is gevlogen

Valt wel mee. Een maatje van mij heeft de originele kettingset van zijn CBR1000F er nog opzitten, na 90K is dat ding (serieus) nog niet versleten. De kunst zit het 'm in niet te hard optrekken in versnelling 1 en 2, vooral niet te vaak stellen en smeren, smeren en smeren. Toen ik het motorblok wisselde van mijn motor kwam ik er overigens achter dat het voorste tandwiel niet vast zat, die moer was foetsie... Met, wederom, dank aan de vorige eigenaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee maandjes geleden kettingset voor de r6 gekocht bij de motordealer. Was ook dik 200 euro. Heb voor de diversion 600 nu een setje bij motozoom gekocht en dat koste me iets van 120 ofzo. :W
Er zal best verschil in kwaliteit zitten maar voor bijna de dubbele prijs moet het wel een errrg groot verschil zijn.

Ik heb ze er overigens allebei zelf omgelegd. Bij de div zat de moer van het voortandwiel ook helemaal los. Er zat nog maar 1 draadje schroefdraad op. |( grrr.

De originele ketting van de r6 is 30.000 km meegegaan. Van de div weet ik het niet, die heb ik pas 10.000 km. Volgens mij mij is 30.000 een redelijk normale levensduur voor een ketting.
 
Daar zit nu de clou in een did kettingset is gewoon goed, maar welke ketting heb je en welke ketting moet je, en wat tandwielen betreft zit ook veel kwaliteit verschil in AFAM tandwielen zijn gewoonweg de beste, dan gaat ook je ketting langer mee, JT tandwielen zijn sinds kort ook van erg goede kwaliteit omdat ze nu net als AFAM c45 staal gebruiken en het productieproces erg is verbeterd.
Als een tandwiel of onrond is of heeft een slag dan slijt ook je ketting al is het een goede.
Paar die goedkope kettingen zijn of oude producten of gewoon lokkertjes.




Hmz.. DID-kettingsets zijn op zich niet slecht en die kosten rond de 130 Euro. Die DID die ik er nu op heb zitten heeft het bijna 50K volgehouden :) Moet er wel bijzeggen dat die tot op de draad versleten is.
 
Daar zit nu de clou in een did kettingset is gewoon goed, maar welke ketting heb je en welke ketting moet je, en wat tandwielen betreft zit ook veel kwaliteit verschil in AFAM tandwielen zijn gewoonweg de beste, dan gaat ook je ketting langer mee, JT tandwielen zijn sinds kort ook van erg goede kwaliteit omdat ze nu net als AFAM c45 staal gebruiken en het productieproces erg is verbeterd.
Als een tandwiel of onrond is of heeft een slag dan slijt ook je ketting al is het een goede.
Paar die goedkope kettingen zijn of oude producten of gewoon lokkertjes.

Dat bedoel ik: X-ring DID 50VM kettingset met JT's voor mijn fiets 133 Euro. Eerlijk gezegd heb ik nooit problemen gehad met JT's.
 
JT tandwielen plus DID 50 ZVM2 x-ring hyper versterkt rond de 180 euro --> JosSmit.nl

Oh Sheldon, je hebt dus wel erg veel betaald of het moet echt een uberketting zijn.
 
Laatst bewerkt:
Van JT hoef je ook geen last gehad te hebben maar ze zijn niet voor niets sterk verbeterd en ze gaan nu richting AFAM kwaliteit dus dat is alweer beter, maar er zijn nog zat oude spullen in de omloop.
 
Zelf monteren scheelt veel.

Ik werk vaak met DID (fijne kettingen)

Did op mijn fzr 1000, en nooit stellen, dus weinig rek, wat je met een goedkope meestal wel hebt, of het is een gesloten ketting zodat de brug eruit moet.

Ketting plus tandwielen kost rond de 200 euro, met speciaal gereedschap klinken.

Marlboroman
 
Laatst bewerkt:
op zich al moeilijk te vergelijken tussen verschillende types motorfiets, want naargelang bvb. constructie van het achtertandwiel lopen de prijzen, zelfs bij één en dezelfde leverancier nogal uiteen.

zo kost een kettingkit voor een blade meer dan die voor een rsv, en die van een duc 916 weer meer dan een cbr, allemaal bij dezlfde fabrikant, zelfs tewrijl de maten grotendeels hetzelfde zijn. en ja, een blade is één van de duurdere.

en sinds ik op circuit eens een ketting aan 230 km/u voelde breken en achterin m'n kuitbeen klappen, ben ik enkel nog meer overtuigd om voor kwaliteit te gaan. die paar euro's meer, of zelfs minder km's liggen me niet zo nauw als een halve kilogloeiend heet metaal in m'n kuit begraven, of in het carter van de motor.
 
op zich al moeilijk te vergelijken tussen verschillende types motorfiets, want naargelang bvb. constructie van het achtertandwiel lopen de prijzen, zelfs bij één en dezelfde leverancier nogal uiteen.

zo kost een kettingkit voor een blade meer dan die voor een rsv, en die van een duc 916 weer meer dan een cbr, allemaal bij dezlfde fabrikant, zelfs tewrijl de maten grotendeels hetzelfde zijn. en ja, een blade is één van de duurdere.

en sinds ik op circuit eens een ketting aan 230 km/u voelde breken en achterin m'n kuitbeen klappen, ben ik enkel nog meer overtuigd om voor kwaliteit te gaan. die paar euro's meer, of zelfs minder km's liggen me niet zo nauw als een halve kilogloeiend heet metaal in m'n kuit begraven, of in het carter van de motor.

Klopt helemaal, met zo een snelle motor, ga je voor goed materiaal.
Brekende kettng, dat wil je niet meemaken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan