wat kost een klep revisie op zn duurste

..kan je het topic iets verduidelijken svp ?? het is hier geen balie van een motrzaak namelijk ;) ..dus de vraag: wat voor een motor ? wat wil je allemaal gedaan hebben (zo weinig mogelijk of zo goed mogelijk ??)
 
ga naar jan smit powerparts,ik kocht bij minus de vries een xlv750r met kromme kleppen,hij heeft er geen nieuwe ingedouwd maar het ouwe spul recht getikt ofzo en weer opnieuw ingeslepen,voor weinig dus weer een kop die 99%goed was,en wat later de motor zo kunnen verkopen.
 
Kop eraf en erop, kleppen eruit en prijsopgave kost je vandaag 100 euro excl. matriaal bij los blok aanleveren. Ik heb geen röntgen ogen, dus wat het uiteindelijk kost kan ik pas zien als het zwikkie los is.
 
Wil je het zelf loshalen of wil je het laten doen??
Vanaf de 22e ben ik weer druk in me garage bezig en kan je dus langskomen in zoetermeer.
Kan ook pas een juiste prijs noemen als ik weet wat er defect is en vervangen zou moeten worden.
Klepdeksel pakking,koppakking,voetpakking,klepseals in ieder geval.
Verder de arbeid 2,5 uur en alles is open dan kan ik kijken wat het je zo ongeveer gaat kosten Dus het uit elkaar halen en een prijsopgave maken kost je bij mij 65 euro.

Hoor wel wat je wilt

P.s.het is toch de suzuki gsx?? Daar ben ik met deze prijs/tijd vanuit gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Wil je het zelf loshalen of wil je het laten doen??
Vanag de 22e ben ik weerdruk in me garage bezig en kan je dus langskomen in zoetermeer.
Kan ook pas een juiste prijs noemen als ik weet wat er defect is en vervangen zou moeten worden.
Klepdeksel pakking,koppakking,voetpakking,klepseals in ieder geval.
Verder de arbeid 2,5 uur en alles is open dan kan ik kijken wat het je zo ongeveer gaat kosten Dus het uit elkaar haeln en een prijsopgaven maken kost je bij mij 65 euro.

Hoor wel wat je wilt

P.s.het is toch de suzuki gsx?? Daar ben ik met deze prijs/tijd vanuit gegaan.

Jij bent nog duurder dan ik :)
 
heb net een bericht gekregen dat er 1 cilinder 90% lek is ;(

zal wel veel knaken gaan kosten voor mn suzuki gsxr 750w van 93

ik dacht het eerst evt zelf te kunnen maar het is toch weer net wat anders dan mn auto

gr revite
 
het kan ook spotgoedkoop,met de kop er nog op,kopdeksel eraf,nylontouw door bougiegat in de kamer proppen,zuiger weer omhoog,klep vrijmaken,accuboormachinekop op uiteinde klep klemmen,touwtje verwijderen,zuiger drie kwart omhoog mocht de klep vallen druk je hem weer terug!,olieplasje naar binnen gieten,klep laten zakken,hier en daar aantippen door bougiegat /uitlaatpoort/inlaatpoort met slijppasta,en draaien maar links en rechtsom met erg laag toerental anders slinger het pasta er gelijk af,en af en toe slijppasta erbij,na een kwartiertje ben je er goed mee klaar,kruipolie erin en boormachine eraf,elastiek om topje klepsteel valt ie niet naar beneden,kleppendeksel weer even erop, vervolgens 10 minuten de hoge drukspuit erop en zuiger paar keer op en neer,touwtje er weerin,zuiger omhoog,boormachine eraf,klepveren/spietjes erop en olie erbij,afmonteren,wat kan er nog fout gaan als het geen gescheurde of kromme klep betreft :P
ps:misschien is een dremel met flexible aandrijfslang met klemkopje handiger ipv. accuboormachien :)

ps:er zijn meerdere wegen die naar rome leiden blijkt maar weer :+
zo gaan ze in ontwikkelingslanden ook te werk bij gebrek aan onderdelen of het maanden moeten wachten op onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
kweet nie of je daar ruimte voor hebt bij zo'n motor!? Ook afhanelijk welke klep er lek is...


(Jij bent nog duurder dan ik )

Ik ga ervanuit dat de motor compleet aangeleverd wordt er weer rijdend de deur uit moet gaan. Dus kweet niet of 65 euro dan duur is(kappen verwijderen,klepdeksel vrijmaken uitlaaten eraf,carb's eraf, kop eraf...)
Hmmmm, eigenlijk best goedkoop denk ik nu... :) |(
 
kweet nie of je daar ruimte voor hebt bij zo'n motor!? Ook afhanelijk welke klep er lek is...


(Jij bent nog duurder dan ik )

Ik ga ervanuit dat de motor compleet aangeleverd wordt er weer rijdend de deur uit moet gaan. Dus kweet niet of 65 euro dan duur is(kappen verwijderen,klepdeksel vrijmaken uitlaaten eraf,carb's eraf, kop eraf...)
Hmmmm, eigenlijk best goedkoop denk ik nu... :) |(

Hmmm.+ alle kleppen eruit, klepgeleiders controleren, zittingen controleren en oorzaak achterhalen is dat voor mij niet te doen.
 
ik wil geen klepslijppasta tussen m'n zuiger/cilinderwand.

je kan ook de cillinder voor het slijpen vullen met een weinig vloeibare latex zodat de pasta niet tussen de zuiger en wand terecht komt en dit later met een haakje er uit trekken,of wat gesmolten margarine,nogmaals hoge drukspuit erop en binnen 3sec is de boel al clean,vergeet ook niet dat de olieschraapveer telkens de oliefilm wegschraapt en er nieuwe olie via de drijfstang aangevoerd word dus de evt. pasta dat daar terecht komt is daar maar tijdelijk,het oliefilter tenslotte vangt ook nog onreinheden in :}
trouwens die pasta maakt geen krassen,en vaak zijn door slecht inrijden de onderdelen slecht op elkaar ingesleten,voor de zuigerveren kan dit dus beslist geen kwaad mijn inziens,en het wat zachtere alluminium van de zuiger daar moet allejezus veel afslijten wil die gaan kantelen/rammelen :+
 
Laatst bewerkt:
Wat een weergaloze onzin lees ik hier toch, werkelijk niet te geloven wat er allemaal geadviseerd wordt om een koppakking van 25 euro "uit te sparen" :(

Kleppen slijpen terwijl ze nog in de kop zitten, touw erin, kleppenpasta in je blok, vloeibare latex in je blok.

Ik zou je blok volgieten met beton, ben je van alle bijgeluiden af en het is niet stommer dan de adviezen die ik tot nu toe heb gelezen.
 
Wat een weergaloze onzin lees ik hier toch, werkelijk niet te geloven wat er allemaal geadviseerd wordt om een koppakking van 25 euro "uit te sparen" :(

Kleppen slijpen terwijl ze nog in de kop zitten, touw erin, kleppenpasta in je blok, vloeibare latex in je blok.

Ik zou je blok volgieten met beton, ben je van alle bijgeluiden af en het is niet stommer dan de adviezen die ik tot nu toe heb gelezen.
L :+ L
 
het kan ook spotgoedkoop,met de kop er nog op,kopdeksel eraf,nylontouw door bougiegat in de kamer proppen,zuiger weer omhoog,klep vrijmaken,accuboormachinekop op uiteinde klep klemmen,touwtje verwijderen,zuiger drie kwart omhoog mocht de klep vallen druk je hem weer terug!,olieplasje naar binnen gieten,klep laten zakken,hier en daar aantippen door bougiegat /uitlaatpoort/inlaatpoort met slijppasta,en draaien maar links en rechtsom met erg laag toerental anders slinger het pasta er gelijk af,en af en toe slijppasta erbij,na een kwartiertje ben je er goed mee klaar,kruipolie erin en boormachine eraf,elastiek om topje klepsteel valt ie niet naar beneden,kleppendeksel weer even erop, vervolgens 10 minuten de hoge drukspuit erop en zuiger paar keer op en neer,touwtje er weerin,zuiger omhoog,boormachine eraf,klepveren/spietjes erop en olie erbij,afmonteren,wat kan er nog fout gaan als het geen gescheurde of kromme klep betreft :P
ps:misschien is een dremel met flexible aandrijfslang met klemkopje handiger ipv. accuboormachien :)

ps:er zijn meerdere wegen die naar rome leiden blijkt maar weer :+
zo gaan ze in ontwikkelingslanden ook te werk bij gebrek aan onderdelen of het maanden moeten wachten op onderdelen.

Ik moet ook toegeven dat ik dit een behoorlijk boerse oplossing vind.......
 
Ik moet ook toegeven dat ik dit een behoorlijk boerse oplossing vind.......


Hmmm motorblok verkrachting noem ik het..Maar in die ontwikkelingslanden werkt het omdat als er weer problemen zijn weer dezelfde methodiek toepassen net zolang tot die echt niet meer ronddraait...

Hogedrukspuit in ontwikkelingslanden...Karcher zeker? die gooien we hier allemaal over de schutting..lol lekken als de hel
 
Terug
Bovenaan Onderaan