Wat kost een motor jaarlijks ongeveer?

... waarom vergeet iedereen de variabele snelheidsbelasting?


Hoh ja, in principe kun je zonder.....is hetzelfde als valpartijen....
De kans bestaat natuurlijk altijd....maar er is bv altijd een kans dat hij de motor total loss rijdt na 500km en dat hij geen all-risk verzekering heeft....dan heeft hij ook geen kosten qua slijtage...dan rijdt hij helemaal niet meer ;)

Je moet er maar van uit gaan dat je niet geflitst wordt en je niet tegen de vlakte gaat O-)
 
Ik heb ca. 5 maanden op een gs gereden met een totaal afstand van 11.000 km.

Kostenplaatje uit m'n boekhouding.
Aanschafprijs incl. 25kw; 2400 euro - verkoopprijs incl. 25 kw ca. 2000 euro. dus 400 euro afschrijving over 5 maanden; wordt 960 euro per jaar.

Voor het gemak reken ik mijn 11.000 km even als jouw jaartotaal.
11.000 km is verder ongeveer;
2 L olie a 7,95 p.l= 15,90
1 voorband= 100,-
1 achterband= 120,-
1 kleine beurt= 100,-
1 grote beurt= 200,-
kapotte benzinekraan incl. zoektocht= 150,-
benzine; 1 op 22 gemiddeld (11.000/20*1,12) 560,-
kettingspray 15,-
verzekering Wa+, rechtsbijstand en opzittende 175,-
wegenbelasting 56,-

Totaal= 2451,90 euro

Reken hierbij ook nog afschrijving aan je pak e.d. en eventueel extra onderhoud; als je 3000 euro per jaar kwijt bent, zit je denk ik op het gemiddelde.

ikzelf zit gemiddeld op zo'n 4500 euro per jaar, maar ik rij ongeveer 25.000 km per jaar.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 12 februari 2004 18:55 schreef TeDeuM het volgende:
Als ik als Belg lees dat jullie een verbruik hebben van 16:1 dan moet ik ook altijd effe rekenen :P

Da´s zeker een belgenmop, of niet dan...






1:16 misschien :X
 
Als ik zo inschat is 1500 euri of iets meer wel redelijk dan...

Ach die afschrijving van pak en motor reken ik niet echt mee. Ben nog student nu (met paar centjes over) en het gaat mij erom dat ik de periode tot ik baan heb beetje kan overbruggen. lol

Dus ik wil ongeveer een planning maken van wat ik kan verwachten. Studie duurt (hopelijk) ook niet al te lang meer...
 
Totaal= 2451,90 euro

Reken hierbij ook nog afschrijving aan je pak e.d. en eventueel extra onderhoud; als je 3000 euro per jaar kwijt bent, zit je denk ik op het gemiddelde.

ikzelf zit gemiddeld op zo'n 4500 euro per jaar, maar ik rij ongeveer 25.000 km per jaar.
Ben ik blij da'k brik rij. ;)

- Maximaal 300euro afschrijving over alle jaren dakkem bezit uitgesmeerd. ->30euro per jaar
- 60euro per jaar verzekering
- geen belasing
- benzineverbruik 1 liter op 22 kilometer en omdat ie regelmatig niet rijdt max 5000km/jaar -> ong250euro
- overig onderhoud varieert tussen 100 en 800 euro per jaar (voorband kost 70 euro ofzo en gaat 30duizend km mee :P ) -> gemiddeld 450euro

Totaal: zo'n 780e per jaar (wat ik nog geld zat vind, 16ct per gereden kilometer B| )

(ow en over de afschrijving van 't pak... Ik doe al haast 10 jaar met het pak welke ik als student van m'n ma kado kreeg. :o :X )
 
Hoi Wino
Onderaan de ladder, koop een fiets van een € 1000,- zoek een saaie betrouwbare motor uit, waar gewoon niet mee te raggen is. Ketting en tandwielen zijn rond de € 100,- te krijgen, en banden beginnen bij € 50,- , goedkope verz. WA met niks voor 30 euries p/j en belasting weet ik zo niet maar ik schat ook €50,- p/j.
Er is keuze zat in de 500cc klasse, toer ,enduro,chopper en sportfiets.Er zijn nog verschillende handelaren die voor dat geld een betrouwbare motor verkopen, en dan kun je voor een paar centen lekker toeren.
GR Hans

8-)
PS bijna vergeten,zoek vrienden die wat verstand van "brommers" hebben
 
1000 euro? Ik heb nog geen *betrouwbare* fietsen gezien voor dat bedrag eerlijk gezegd. Voor 2000 wil het misschien wel lukken...

Naja, ik kijk wel even rond... :)
 
is moeilijk te zeggen. kep nu in 2 maanden zoveel betaald dat het normaal in een jaar kan B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan