Ik rij nu sinds 2.5 maand BMW r1100s, maar daar weet ik de kosten van reparatie e.d. nog niet van, dus die laat ik even weg.
Hiervoor had ik een cbr600f, heb ik in 2.5 jaar 50.000 km mee weg gedraaid.
Verbruik 1:15
Banden doe ik ongeveer 14000km mee
Enige reparatie die ik gehad heb is een benzine kraan a 100,- ofzo
Onderhoud doe ik zelf, en beurtje geef ik na 7 a 10 duizend km.
Ketting tandwielen heb ik 1 x moeten vervangen.
Afschrijving kan ik niets over zeggen, heb hem toendertijd voor 1900,- gekocht, en heb hem nu als sneeuw/pekel fiets staan, zodat mn BMW niet naar buiten hoeft als de kans van vallen mij te groot is, als ik met die CBR val is het niet zo'n probleem, want voor mijn gevoel heeft die zijn geld toch allang opgeleverd.
Ik denk dat als je goedkoop wil rijden een cbr600f met lage km stand een heel verstandige keuze is.
Maar als je bij de auto zo goedkoop mogelijk uit wil zijn moet je ook een aygo kopen, en die heeft ook niet iedereen.
Geld is voor mij zeker niet de doorslaggevende factor als ik een motor koop (anders had ik nu waarschijnlijk ook geen BMW gereden) , al hou ik het uiteraard wel licht in mn achterhoofd.(hierdoor is bv bij mij de Honda vfr800 vtec afgevallen, door het jaarlijkse kleppenstellen)
Hiervoor had ik een cbr600f, heb ik in 2.5 jaar 50.000 km mee weg gedraaid.
Verbruik 1:15
Banden doe ik ongeveer 14000km mee
Enige reparatie die ik gehad heb is een benzine kraan a 100,- ofzo
Onderhoud doe ik zelf, en beurtje geef ik na 7 a 10 duizend km.
Ketting tandwielen heb ik 1 x moeten vervangen.
Afschrijving kan ik niets over zeggen, heb hem toendertijd voor 1900,- gekocht, en heb hem nu als sneeuw/pekel fiets staan, zodat mn BMW niet naar buiten hoeft als de kans van vallen mij te groot is, als ik met die CBR val is het niet zo'n probleem, want voor mijn gevoel heeft die zijn geld toch allang opgeleverd.
Ik denk dat als je goedkoop wil rijden een cbr600f met lage km stand een heel verstandige keuze is.
Maar als je bij de auto zo goedkoop mogelijk uit wil zijn moet je ook een aygo kopen, en die heeft ook niet iedereen.
Geld is voor mij zeker niet de doorslaggevende factor als ik een motor koop (anders had ik nu waarschijnlijk ook geen BMW gereden) , al hou ik het uiteraard wel licht in mn achterhoofd.(hierdoor is bv bij mij de Honda vfr800 vtec afgevallen, door het jaarlijkse kleppenstellen)