Wat kost een schuur?

Ik ben op zoek naar een huis. Daarbij is en een garage of schuur voor de motor uiteraard vrij essentieel. Tot nu toe heb ik dan ook enkel naar huizen met garage of schuur gekeken, maar dat zijn er niet bepaald 13 in een dozijn in de buurten waar ik zoek. Vandaag liep ik echter een huis tegen het lijf met goed toegankelijke tuin, maar zonder schuur.

Van bouwen heb ik geen verstand, dus vandaar mijn - veel te algemene - vraag een motor schuur bouwen; wat kost dat?

Ik zoek geen kant en klare offerte, maar beetje bandbreedte ter informatie. Een houten schuur versie bouwpakket zie ik op het net staan voor 2000,- tot 5000,-. Een mooie stenen schuur laten bouwen van zeg 4*5 meter, hebben we het dan over E 5000,-, over E 10.000,- of......? Wat zijn grofweg de opties, en waar moet ik aan denken?
Zag bij de Hornbach in Duitsland laatst dezelfde houten schuurtjes als in Nederland te koop staan voor bijna 1000 euro goedkoper, misschien een optie om dat te overwegen.
 
Woon samen met mijn vriendin in een huurhuis. Omdat wij niet van plan zijn hier heel lang te wonen (lees: een jaar of 3) hebben we een metalen schuurtje gekocht en zelf in elkaar gezet. Genoeg ruimte voor 2 keer een Street Triple (en nog meer!) en kostte maar 500 euro.

Als het eenmaal in elkaar zit is het stevig zat en de motoren staan droog, achter slot en verankerd. Dikke prima als tijdelijke oplossing. Sterker nog, zelfs als langdurige oplossing..!
 
Ik ben op zoek naar een huis. Daarbij is en een garage of schuur voor de motor uiteraard vrij essentieel. Tot nu toe heb ik dan ook enkel naar huizen met garage of schuur gekeken, maar dat zijn er niet bepaald 13 in een dozijn in de buurten waar ik zoek. Vandaag liep ik echter een huis tegen het lijf met goed toegankelijke tuin, maar zonder schuur.

Van bouwen heb ik geen verstand, dus vandaar mijn - veel te algemene - vraag een motor schuur bouwen; wat kost dat?

Ik zoek geen kant en klare offerte, maar beetje bandbreedte ter informatie. Een houten schuur versie bouwpakket zie ik op het net staan voor 2000,- tot 5000,-. Een mooie stenen schuur laten bouwen van zeg 4*5 meter, hebben we het dan over E 5000,-, over E 10.000,- of......? Wat zijn grofweg de opties, en waar moet ik aan denken?
Ik had bij mijn vorige huis een flinke achtertuin maar een kleine schuur. Oude schuur afgebroken, de betonplaat van 2 x 2 naar 4 x 4 m2 laten vergroten, houten schuur erop laten plaatsen, garage(segment) deur erin zodat ik niet in de steeg moeilijk hoefde te doen met het inrijden. Totale kosten inclusief leges € 7.000,00.
Het voordeel van hout is dat niet hoeft te heien en het isoleert van nature. En als je iets wilt ophangen ram je gewoon een spijker in de muur.
 
Hijskraan.

Alleen, een zee-container condenseert als de neten, druppels aan het plafond ......
En buiten het feit dat een zeecontainer veel groter (en vooral afzichtelijk) is in je tuin.. Denk je dat die hijskraan voor niets komt?

De nieuwe bewoners willen dat ding uit de tuin hebben.. Hijskraan nog een keer laten komen. Geloof me, ik heb het als serieuze optie overwogen ;)
 
En buiten het feit dat een zeecontainer veel groter (en vooral afzichtelijk) is in je tuin.. Denk je dat die hijskraan voor niets komt?

De nieuwe bewoners willen dat ding uit de tuin hebben.. Hijskraan nog een keer laten komen. Geloof me, ik heb het als serieuze optie overwogen ;)

Goh er wordt zelfs serieus gereageerd op de zeecontainer. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een 'soort van kassie' neergezet.

Kasdek, maar met wanden van koelcel platen.

006-13_zps86b5a922.jpg


005-23_zpsf434cbfa.jpg


En natuurlijk een put waar een heftafel in kan :+

Kosten voor het dek en de platen waren ongeveer 4000euro. (restpartij platen)

Beetje beton exclusief, en er komt ook nog vloerverwarming in :+

Totaal zal het iets van 6000euro zijn, misschien iets meer.
Maar ik wou ook een kasdek op maat, als ik een standaard maat had genomen had het ook wel 1000euro goedkoper gekund.

Toegegeven dat een kassie niet helemaal ideaal is, maar ik ben nou eenmaal een westlander dus er moest gewoon een kassie komen *D
Maar er is voldoende rekening gehouden met koeling en verwarmen, 2 ramen kunnen er open, en er zit een flinke deur in van 1.20m, echt bang voor de warmte ben ik niet, meestal praat je maar over een maandje in het jaar dat het 'warm' is, maar ik wil toch voornamelijk in de winter prutsen, en in de zomer gewoon bier drinken :+

In de winter kan het glas aan de binnenkant bedekt worden met noppenfolie, dat scheelt behoorlijk voor het isoleren. Bovendien met een vloerverwarming hou je het toch wel warm.
Stookkosten zullen iets hoger zijn als een normale schuur, maar dat boeite me niet, het hoeft er heus geen 20graden te zijn. 14graden is bijvoorbeeld warm zat als je lekker bezig bent :)

Ruimte is zo'n 6 bij 3, kasdek zelf is nog iets langer omdat hij buiten ook nog doorloopt, soort luifel idee waar een mooie druif in komt :)
Lekker westland aanzicht, prachtig 8-) *D

edit : Oja, hoogte van de nok zit op 3.30m, lekker hoog dus, is ook beter voor de warmte.
Officieel mag je niet hoger als 3m bouwen zonder vergunning, maar fuck vergunningen. Dat bepaal ik allemaal lekker zelf wel :( :+
 
Laatst bewerkt:
Als de ondergrond het aankan zou ik een strokenfundering storten, trasraam erop metselen met daarop een houtskelet. Hout haal je niet bij de gamma praxis of hornbach maar bij een grote houthandel zodat het scheelt in de portemonnee en je daadwerkelijk hout hebt van enige kwaliteit, dus niet die troep van de bouwmarkt wat overblijft bij het sorteren. Niet besparen op de afwerking en zelfs vurenhout blijft dan vele jaren goed. Betonvloertje storten eventueel in combinatie met polystyreen voor de isolatie. Ook beton haal je niet bij de bouwmarkt, teveel moeite en te duur, belletje naar de betoncentrale en wat regelen met restbeton.
Zit je net als een groot deel van NL op slappe veenrommel dan zou ik een aannemer eens een offerte laten maken voor het aanleggen van een fundering waarna je de rest zelf doet.
Zelf iets moois maken voor weinig geld kan prima maar begin bij stap 1: Ga niet naar een bouwmarkt.
 
Laatst bewerkt:
zat nog wel eens te mijmeren om zo'n container als instant-kelder te gebruiken...

gat spitten, in takelen.. zand d'r over.. instant kwee.. ehh, knutsel-hok
 
:} Wat een berg goede info. Dank allen!

Het huis wat ik op het oog had bleek jammer genoeg net een dag eerder verkocht. Scherp geprijsde, courante woningen verkopen nog steeds binnen no-time zo blijkt. Balen. Maar met al deze info onder de arm ga ik vanaf nu zeker ook andere huizen zonder schuur serieuzer bekijken.
 
Oude zeecontainer ... 8FT of 10 Ft rond de 1000 euro.
Zal dan wel nog rondom afgetimmerd moeten worden en eventueel raam erin en normale deur.
En waarschijnlijk een hijskraan huren. ;)


Spuit 11 :Z
 
Laatst bewerkt:
Je kan in een zeecontainer wonen, zou niet weten waarom m'n motor er dan niet in zou kunnen staan.
Ze worden hier ook vrij veel gebruikt, maarja..
Woon natuurlijk niet in de stad met zeur buren en een commissie die alles maar lelijk vinden
( of het zelfs maar zal jeuken wat je op je eigen grond doet )
 
Terug
Bovenaan Onderaan