wat kost een suzuki of ander merk trommelrem?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.088
8.234
Assen
Hoi mensen, ik krijg de voorrem van de enfield niet naar behoren, ondaanks div. remvoeringen etc. ik heb het idee dat de trommel te zacht is.
Helaas worden condor-a350's amper in de prak gereden, daar zit een hele fijne trommel op..
WIk heb eens iemand gesproken die had een suzuki-trommelrem in zijn triumph gezet.
Wat kost zo iets ongeveer en weet iemand misschien nog een alternatief?
 
Voor de voorrem van mn caferacer heb ik in de USA v/e Yamaha een voorwiel gekocht.
full

Aan de verkoper gevraagd of hij de flex in de spaken wou zetten. Alleen de naaf en de remankerplaat laten opsturen.
Tegenwoordig is het transport uit de USA de nekkenbreker. Ik denk dat Ebay Dld ook en goede mogelijkheid is.
Wat het kost is moeilijk te zeggen. Kun je een kompleet goed wiel kopen, dan is 100 Euro netjes. Maar vaak ben je meer kwijt. Nwe remkabel/snelheidmeterkabel, remvoeringen enz. Kortom...zoeken!
Kan natuurlijk ook van bijv Suzuki. Als de voering goed is en je stelt ze goed af remt zo"n rem heel behoorlijk.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Het mooiste zou zijn als ik de as over kon zetten ivm de montage in de vorkpoten, en dezelfde maat trommel zodat ik de enfield ankerplaat met dubbel-oplopende schoenen met ferodo-groen weer kan gebruiken..

Mijn broer heeft wel verstand van jaren '70 japanners, ik zal hem eens vragen of hij wat weet...
 
Wat jij zoekt is de 4LS rem van een gt750. Dat is een goedkoper alternatief voor de Grimeca en Fontana trommels. Ik schat dat je voor een losse Suzuki naaf vanaf 250 euro moet denken.

De Enfield heeft toch een halve naaf? Kan je dan geen tweede halve naaf er tegenaan zetten?
Anders zou ik voor een voorwiel met een schijfje uit een Japans sjoppertje gaan. Lekker simpel en werkt heel behoorlijk.
 
~
Wat jij zoekt is de 4LS rem van een gt750. Dat is een goedkoper alternatief voor de Grimeca en Fontana trommels. Ik schat dat je voor een losse Suzuki naaf vanaf 250 euro moet denken.

De Enfield heeft toch een halve naaf? Kaquote]

Nee, alleen de eerste jaren'70,
 
Wat jij zoekt is de 4LS rem van een gt750. Dat is een goedkoper alternatief voor de Grimeca en Fontana trommels. Ik schat dat je voor een losse Suzuki naaf vanaf 250 euro moet denken.

De Enfield heeft toch een halve naaf? Kan je dan geen tweede halve naaf er tegenaan zetten?
Anders zou ik voor een voorwiel met een schijfje uit een Japans sjoppertje gaan. Lekker simpel en werkt heel behoorlijk.

reken maar tegen de 1000 euro voor een 4ls gt750 naaf....
 
Het mooiste zou zijn als ik de as over kon zetten ivm de montage in de vorkpoten, en dezelfde maat trommel zodat ik de enfield ankerplaat met dubbel-oplopende schoenen met ferodo-groen weer kan gebruiken..

Mijn broer heeft wel verstand van jaren '70 japanners, ik zal hem eens vragen of hij wat weet...

zitten toch schijven op z'n kawa's :?
 
wow, ik wist niet dat een grimeca 4ls 'slechts' 450 was...
maar ik zou inderdaad opteren voor een t500wiel
 
voor dat geld heb je een hele nette andere motorfiets..
moet ook anders kunnen dan dat yuppenspul..
meer motorfietsen moeten normaal geremd hebben.
 
oude honda wielen, cb77, 250 en 350 twin etc hadden vroeger ook 2ls naaf vooraan zitten. die zullen ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten als een t500 wiel
 
reken maar tegen de 1000 euro voor een 4ls gt750 naaf....

In dat geval wil ik er wel 3 aan je verkopen :}
Effe zonder gekheid, ik heb al een paar maanden niet meer gekeken but the last time I checked gingen ze voor max 250 euro weg, zelfs veel goedkoper als je geluk hebt.
 
In dat geval wil ik er wel 3 aan je verkopen :}
Effe zonder gekheid, ik heb al een paar maanden niet meer gekeken but the last time I checked gingen ze voor max 250 euro weg, zelfs veel goedkoper als je geluk hebt.


Waar ergens Mathh ????


Als ik het zo lees zoekt Sammie een redelijk remmetje voor weinig.

Deze op marktplaats misschien, http://link.marktplaats.nl/455783618 ( niet de mijne hoor :N )

200mm 2 oplopende schoentjes
 
een te zachte trommel? zou me verbazen.
de ankerplaat is erg slap , en deze verbuigt bij het remmen,
dat gaat ten koste van je remvermogen. ( als je hard kniijpt zie je hem verbuigen. )

als je naar een andere rem wil uitzien, kijk eens naar een guzzi falcone voorrem , dat is dezelfde als de condor , alleen dan in 2ls uitvoering.
ik zag afgelopen week dat barbara escher nog zo'n ding gebruikt had liggen. geen idee wat ze daar voor vragen.
rainer bollgruen heeft nog een losse naaf liggen.

als je niet opziet tegen een serieuze verbouwing , de ankerplaat van een ( leyland) mini kun je aanpassen voor gebruik in een enfield.
dan heb je een hydraulish bediende trommelrem , dat is goedkoper als een 4ls rem kopen. en rem ook nog een véél beter.
 
Laatst bewerkt:
een soes 350cc remmetje heb je voor zo'n 75,- 100,-

Heb ik nog wel liggen
Gebruikte naaf + ankerplaat
van een T350 Suzuki
Vind 75--100 euri wel veel geld voor een gebruikt naafje
Kocht een nieuwe voor 100 euri........

Op MP zie je genoeg T350/250 voorwielen te koop staan.

Erik
 
een te zachte trommel? zou me verbazen.
de ankerplaat is erg slap , en deze verbuigt bij het remmen,
dat gaat ten koste van je remvermogen. ( als je hard kniijpt zie je hem verbuigen. )

als je naar een andere rem wil uitzien, kijk eens naar een guzzi falcone voorrem , dat is dezelfde als de condor , alleen dan in 2ls uitvoering.
ik zag afgelopen week dat barbara escher nog zo'n ding gebruikt had liggen. geen idee wat ze daar voor vragen.
rainer bollgruen heeft nog een losse naaf liggen.

als je niet opziet tegen een serieuze verbouwing , de ankerplaat van een ( leyland) mini kun je aanpassen voor gebruik in een enfield.
dan heb je een hydraulish bediende trommelrem , dat is goedkoper als een 4ls rem kopen. en rem ook nog een véél beter.

die ankerplaat verbuigt echt niet, daar is hij veel te dik voor. wat je vertelt over dat mini spul vind ik erg interessant..
En geloof me, die trommel is erg zacht en eigenlijk-denk ik- al versleten..
 
Ik krijg hier al veel info en aanbiedingen! remt zo'n 250 of 350 japanner goed?(ook met passagier?)
het moelijkste,waar ik tegenop zie is, denk ik, het uitwisselen van de assen i.v.m. de montage in de vorkpoten(vast niet zelfde maat lagers) en borging van de ankerplaat..

Helaas wordt er weinig veel gereden op enfieldjes, laat staan met passagier, waardoor er kennelijk erg weinig ervaring is met een dergelijke ombouw..
 
die ankerplaat verbuigt echt niet, daar is hij veel te dik voor. wat je vertelt over dat mini spul vind ik erg interessant..
En geloof me, die trommel is erg zacht en eigenlijk-denk ik- al versleten..


ik heb even de meetklok er op gezet, bij mijn 500 enfield en de 350 buigt de ankerplaat 1,5 mm als ik maximaal de rem in knijp.
ik heb naaldlagers in de remsleutels , dus waarschijnlijk kan ik iets meer kracht zetten als jij bij jouw rem.
wie weet heeft een indier bij jou de ankerplaat twee keer zo dik gegoten , dat weet je bij indiers nooit, maar ik ben tot nu toe nog maar één model ankerplaat tegen gekomen.

Helaas wordt er weinig veel gereden op enfieldjes, laat staan met passagier, waardoor er kennelijk erg weinig ervaring is met een dergelijke ombouw..

5 jaar woon-werk vervoer met mijn 500 , een jaar of 2 met de 350.
beide uit begin 90er jaren.
tegenwoordig gebruik ik afwisselend een 350 enfield en de guzzi falcone voor woon-werk verkeer.
als je meer als een ton op de teller van je enfield hebt mag je pas komen vertellen dat er weinig mee gereden wordt.
:W
de enfield ombouwset naar schijfremmen is heel populair.


Ik krijg hier al veel info en aanbiedingen! remt zo'n 250 of 350 japanner goed?(ook met passagier?)

waarom denk je dat tegenwoordig zelfs vrachtauto's schijfremmen hebben?
op een zware fiets is een trommelrem op zijn best een slecht compromis.
als je er lang genoeg aan prutst krijg je misschien het remvermogen voldoende , maar als je ooit hard geremd hebt na een regenbui weet je dat dat ook nadelen heeft.
daarnaast is een trommel een droevig onderhoudintensief ding.
 
Laatst bewerkt:
ik heb even de meetklok er op gezet, bij mijn 500 enfield en de 350 buigt de ankerplaat 1,5 mm als ik maximaal de rem in knijp.
ik heb naaldlagers in de remsleutels , dus waarschijnlijk kan ik iets meer kracht zetten als jij bij jouw rem.
wie weet heeft een indier bij jou de ankerplaat twee keer zo dik gegoten , dat weet je bij indiers nooit, maar ik ben tot nu toe nog maar één model ankerplaat tegen gekomen.
Ze zijn net als veel andere onderdelen wisselnd in kwaliteiten gewicht. 1.5mm zou ik niet met het blote oog gezien kunnen hebben, wellicht heb je gelijk.5 jaar woon-werk vervoer met mijn 500 , een jaar of 2 met de 350.
beide uit begin 90er jaren.
tegenwoordig gebruik ik afwisselend een 350 enfield en de guzzi falcone voor woon-werk verkeer.
als je meer als een ton op de teller van je enfield hebt mag je pas komen vertellen dat er weinig mee gereden wordt.
Jij bent, net als ik een grote uitzondering..
Zo'n falcone lijkt me trouwens ook een erg leuk ding!
:W
de enfield ombouwset naar schijfremmen is heel populair.waarom denk je dat tegenwoordig zelfs vrachtauto's schijfremmen hebben?
op een zware fiets is een trommelrem op zijn best een slecht compromis.
als je er lang genoeg aan prutst krijg je misschien het remvermogen voldoende , maar als je ooit hard geremd hebt na een regenbui weet je dat dat ook nadelen heeft.
daarnaast is een trommel een droevig onderhoudintensief ding.

Ik moet eerlij zeggen dat ik aan de jawa schijfrem meer geprust heb dan aan een gemiddelde trommelrem(die van de bullet uitgezondert..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan