Wat kost het afstellen icm dynojet en K&N ???

Loop er ook over te denken om m'n CB Seven-Fifty er af te laten stellen
Zit nog een beetje tegen de prijs aan te hikken ,Hoor wel van meerdere mensen dat het veel uitmaakt. Kun je er trouwens op wachten ?
Ik kon er zelf bij lopen, lichtelijk assisteren en er met de neus bovenop staan. Alles bij elkaar, inclusief een lunchpauze, was ik iets van 3 a 4 uur daaro.
 
bij madracing moet je ook alles zelf doen hoor, is een zelfsleutel gebeuren ;)

(wel zo fijn als je zelf geen gereedschap/technische kennis hebt om het thuis te doen)


en as je iets niet weet, helpen ze je graag.

geeft een veel beter gevoel als je zelf ken zegge van kitje heb ik er zelf ingezet en met hulp afgesteld.

leer je zekers je motor kenne ;)


madracing heeft een hoop a-technische mensen een stuk vertrouwder gemaakt met hun motorfiets :} :}
 
zijn van 13:00 tot 21:00 open, dus niet 's ochtends bellen ;)


Nou heb net gebeld *D

Afstellen kost max. 250 euro (daar mocht ik wel van uitgaan)
Filter+kit kost incl. afstellen en montage ongeveer 280 a 300 euro.

Dus in totaal toch een dikke 500 eurootjes :r
 
koste me een euro of 300 voor een thundercat, filter a 70, dynojet kit voor 120 en vervolgens 4-5 runs op de dyno met een hoop gesleutel tussendoor.

afstelling stond daarna top, 98 achterwiel pk's voor een catje uit 96 is niet mis, kijk maar ff op www.madracing.nl is nog bij je in de buurt ook.


Wanneer heb jij dit opgevraagd dan? Ik krijg een heel andere prijsopgave :?
 
Heb 4 weken terug een dynojet kit in de cbr 400 rr van mijn vriendin geplaatst en die koste dynokit 120, en K&N filter 85 -10% dat is de korting die ik bij safe krijg. En nadat ik hem ingebouwd had naar dynojet rotterdam gereden en hem ff op de bank gezet a 40 euri. Bleek dat ie in het ondergebied te rijk stond dus gasnaald standje terug en in het bovengebied te arm dus een grotere hoofdsproeier. Ben ongeveer 3 uurtjes bezig geweest met inbouwen en afstellen. Dat heeft het ons gekost maar vraagje heb jij nog carbs??? Want ik zie dat jij ook cbr 600 rijd en die rijd ik ook en daar zit ook een kitje in dus kan je wel helpen hoor! Mail me anders maar!
 
zo het nou een beetje zinvol zijn om een ouwe gsxr750r uit 89 zon setje te geven? Gaat ie dan echt zuiniger lopen, en merk je ook nog zon verschil bij een oude fiets? Hij gaat al hard genoeg voor mij :P alleen de dip bij 7000 rpm is een beetje vervelend.

Die van mij loopt nu 1:10 dus het zou zuiniger moeten kunnen zou je zo denken..
 
Laatst bewerkt:
zo het nou een beetje zinvol zijn om een ouwe gsxr750r uit 89 zon setje te geven? Gaat ie dan echt zuiniger lopen, en merk je ook nog zon verschil bij een oude fiets? Hij gaat al hard genoeg voor mij :P alleen de dip bij 7000 rpm is een beetje vervelend.
Die van mij loopt nu 1:10 dus het zou zuiniger moeten kunnen zou je zo denken..

Pizzaman, je zult er verbaasd van staan hoe je fiets ervan opknapt. Even los van de vraag of-ie standaard wel helemaal lekker stond afgesteld, ooit, is het nu hoogstwaarschijnlijk zo dat de naalden/naaldsproers e.d. versleten zijn, waardoor die in ieder geval onderin en in het middengebied te rijk is komen te staan!
 
Nou heb net gebeld *D

Afstellen kost max. 250 euro (daar mocht ik wel van uitgaan)
Filter+kit kost incl. afstellen en montage ongeveer 280 a 300 euro.

Dus in totaal toch een dikke 500 eurootjes :r

zo wordt het erg duur ja... :X staat toch afstellen en montage 280-300... als je daar dan nog eens 250 voor (weer?) afstellen bij telt kom je wel hoog uit ja :?

spul kost ongeveer 200 euro (120-kit 70-filter)
inbouwen doe je zelf, is geen grote ingreep, filter is een eitje.
en die kit, dat gaat naar aanleiding van testruns... elke run is 30 euro en daarna ben je weer 30-60min kwijt aan je carbs eruit halen en andere sproeiers e.d. erin draaien... dus per run en na sleep 45 euro, (in 3-4 runs ben je toch wel klaar met een carburatie fiets als er niks vreemds aan de hand is) dus ik denk dat je het niet goed hebt begrepen... ;)

 
Laatst bewerkt:
Bij mij op de rekening: 150 euri voor testen en montage. Ze gebruiken bij Fredriks (Tovami) eenheidsprijzen voor 2 en 4 cilinders. Althans, dat legde ie me uit. Verder doet ie erg weinig met sproeiers zei ie, je kunt het beste gewoon met de luchttoevoer werken (grotere luchtaanvoer voor de mijne). Alleen een set nieuwe naalden speciaal door hun voor de Fazer 1000 ontwikkeld en andere (progressieve) veren in de carbs. Alles bij elkaar kwam ik dus incl naalden/veren, filter en afstellen en monteren op 353 euri uit. Filter kostte 83 euri. En de set dus 120.
Oh ja, de carbs gaan niet los, want dan ben je helemaal veel kwijt aan montagetijd en kosten. En heb wel gemerkt, goed gereedschap is het halve werk.
 
Pizzaman, je zult er verbaasd van staan hoe je fiets ervan opknapt. Even los van de vraag of-ie standaard wel helemaal lekker stond afgesteld, ooit, is het nu hoogstwaarschijnlijk zo dat de naalden/naaldsproers e.d. versleten zijn, waardoor die in ieder geval onderin en in het middengebied te rijk is komen te staan!
Ik heb geen 500 euro te besteden dus wat zou ik tenminste kunnen doen om hem wat lekkerder te laten lopen? Ik heb hier helaas bijna geen gereedschap en geen sleutelplek dus vrij ingewikkelde dingen moet ik laten doen.
 
zo wordt het erg duur ja... :X staat toch afstellen en montage 280-300... als je daar dan nog eens 250 voor (weer?) afstellen bij telt kom je wel hoog uit ja :?

spul kost ongeveer 200 euro (120-kit 70-filter)
inbouwen doe je zelf, is geen grote ingreep, filter is een eitje.
en die kit, dat gaat naar aanleiding van testruns... elke run is 30 euro en daarna ben je weer 30-60min kwijt aan je carbs eruit halen en andere sproeiers e.d. erin draaien... dus per run en na sleep 45 euro, (in 3-4 runs ben je toch wel klaar met een carburatie fiets als er niks vreemds aan de hand is) dus ik denk dat je het niet goed hebt begrepen... ;)


Ik heb het misschien verkeerd opgeschreven ff nog een keer doen :P

Kitje kost 120
Filter kost 63
Montage kost 100
Afstellen kost 250

Totale plaatje is dus: 533.

Zo bedoelde ik t *D
 
Ik heb geen 500 euro te besteden dus wat zou ik tenminste kunnen doen om hem wat lekkerder te laten lopen? Ik heb hier helaas bijna geen gereedschap en geen sleutelplek dus vrij ingewikkelde dingen moet ik laten doen.
Ik zou eens bij een goede zaak een testrun maken van pak 'm beet ergens tussen de 20 en 40 euro. Als het vakmensen zijn dan geven ze je ook advies. misschien helpt een ander luchtfilter (K&N, BMC, enzovoort) al enorm, waardoor ie zowel zuiniger als sterker wordt. en een luchtfilter ie niet zo moeilijk om te vervangen.
 
Ik zou eens bij een goede zaak een testrun maken van pak 'm beet ergens tussen de 20 en 40 euro. Als het vakmensen zijn dan geven ze je ook advies. misschien helpt een ander luchtfilter (K&N, BMC, enzovoort) al enorm, waardoor ie zowel zuiniger als sterker wordt. en een luchtfilter ie niet zo moeilijk om te vervangen.

Ik ga er eens even flink over nadenken :)
 
Ik heb het misschien verkeerd opgeschreven ff nog een keer doen :P

Kitje kost 120
Filter kost 63
Montage kost 100
Afstellen kost 250

Totale plaatje is dus: 533.

Zo bedoelde ik t *D


vaag, was bij mij niet zo duur... tja das een hoooop geld '(
 
Heb voor aanstaande dinsdagmiddag(03-05) een afspraak staan bij http://www.powercommander.nl (www.powercommander.nl)
te tiel
Kosten voor een Dynokit incl monteren en afstellen op een bank
250 all-inn (3 a 4 uuur werk totaal)
 
Hoorde van Dré dat IzZa niet zelf wou sleutelen, maar jullie het wou laten doen, en ja das niet de opzet van een doe-het-zelf zaak en dus duur :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan