wat maakt een streetfighter een streetfighter?

altijd zie je een "streetfighter" met een klein schermpje of een dubbele koplamp etc.,maar nooit met de orginele verlichting. Is het not done of hoe komt dat? Ik ben zelf bezig om een gsx 1400 fors aan te passen maar wil eigenlijk die lompe voorlamp gewoon laten zitten omdat ik het gewoon vind passen bij de dingen die ik wil veranderen.
Soms lijkt het wel dat je alleen maar een ander schermpje of dubbele koplamp moet monteren, een ander kleurtje en voilla je kunt je bike al streetfighter noemen...
ben ik nu de enige die er zo over denkt , of zijn er meer lot genoten?

greetz, Aal
 
ik ben er uit een streetfighter is een vmax,man wat vind ik de getunde vmaxxen mooi,ben helemaal verlieft geworden op deze motor ,stond op de vmax meting vandaag!
full
 
altijd zie je een "streetfighter" met een klein schermpje of een dubbele koplamp etc.,maar nooit met de orginele verlichting. Is het not done of hoe komt dat? Ik ben zelf bezig om een gsx 1400 fors aan te passen maar wil eigenlijk die lompe voorlamp gewoon laten zitten omdat ik het gewoon vind passen bij de dingen die ik wil veranderen.
Soms lijkt het wel dat je alleen maar een ander schermpje of dubbele koplamp moet monteren, een ander kleurtje en voilla je kunt je bike al streetfighter noemen...
ben ik nu de enige die er zo over denkt , of zijn er meer lot genoten?

greetz, Aal
je moet niks zoals jij zegt,is net wat je zelf mooi vind.
heb er zelf op mijn gixxer 2 ronde koplampen gehad,die vond ik toen weer te groot,toen 2 ovale blauwe die vond ik weer te klein,en van die grote schermen vind ik ook niet mooi :r totdat ik een klein schermpje met 4 lichies tegenkwam en die zit er nog steeds op.
dus wat ik er mee wil zeggen,je blijft altijd veranderen met een streetfighter,maarja dat is het leuke ervan,tenminste dat geld voor mij :)

en door een andere koplamp of schermpje te monteren is je motor nog verreweg van een streetfighter,dan moet er toch nog wat meer verbouwd worden ;)
 
ik vind het boksbeugel logo zo enorm flauw en een fighter.

wat het wel en wat het niet is laat ik me niet over uit maar ga van mn honda projectje een caferacer maken voorlopig en mischien later nog wel eens een streetfighter als ik in een gekke bui ben ;)
 
Is dit nu een Figher?

full


Neuh, ik denk 't niet....
Maar volgend jaar (als ik m'n 750es Fighter af heb) wordt 't er wél één! })

SoeF!
 
Laatst bewerkt:
altijd zie je een "streetfighter" met een klein schermpje of een dubbele koplamp etc.,maar nooit met de orginele verlichting. Is het not done of hoe komt dat? Ik ben zelf bezig om een gsx 1400 fors aan te passen maar wil eigenlijk die lompe voorlamp gewoon laten zitten omdat ik het gewoon vind passen bij de dingen die ik wil veranderen.
Soms lijkt het wel dat je alleen maar een ander schermpje of dubbele koplamp moet monteren, een ander kleurtje en voilla je kunt je bike al streetfighter noemen...
ben ik nu de enige die er zo over denkt , of zijn er meer lot genoten?

greetz, Aal


Ik vindt zo'n grote ronde koplamp ook wel mooi, of ie er nou orrigineel op hoort of niet. Zelfs zo'n rechthoekige koplamp kan af en toe wel bruut staan, als het maar een beetje bij de rest van de motor past. Maar ja, wat mooi is blijft toch een kwestie van smaak, zo vindt ik bijvoorbeeld 2 van die ronde koplampjes weer een stuk minder mooi terwijl sommigen niets anders willen..
Met een ander schermpje en wat lak ben je trouwens nog lang niet, hoewel het soms wel lijkt of een stickertje al genoeg is voor sommige mensen :+

Ik heb trouwens wel zo'n 'lelijk' stuurkuipje, homemade dus toch orrigineel gelukkig
 
Laatst bewerkt:
koplampen:
de originele verlichting op een standaard motor is meestal erg groot en zwaar. een streetfighter is minimalistisch dus wordt er vaak iets anders opgeschroefd. Komt ook het stuurgedrag ten goede als er niet een paar kilo koplamp aan bungelt.

boksbeugel-logo:
streetfighters zijn de tweewieler equivalent van een straatvechter, altijd op zoek naar een robbertje knokken op het asfalt en niks uit de weg gaand. logo is volgens mij dus wel op z'n plaats
 
ik heb op mijn gsxr een enkele ronde koplamp en superbike stuur maar ga me clip-ons er weer opzetten,vind ik lekkerder zitten. ik ga zaterdag kijken bij een complete 2001 fireblade achterkant.
 
EEn streetfighter?

Een ietwat op sportief rijden gerichte motor (vul zelf in wat dat inhoudt) die "gemeen" wordt omgebouwd om beter ingezet te kunnen worden op de weg.

Dus ook een die wezenlijke verbeteringen heeft gekregen:

Wat zijn dat? Dat maak je zelf uit:
-wil je bvb een betere acceleratie: als je dat dan bereikt, ben je ook al ergens.
-wil je een "scherper" stuurgedrag--->nodige aanpassingen aan het rijwielgedeelte (hoeven niet altijd drastich te zijn).

Om af te ronden, uiterlijk toch wat meer aanpassingen dan een kopkuipje op een gecrashte sport...jaren van een eigen fighter gedroomd, vanaf dat die eigenaardigheden begonnen op te duiken...dan komt een mens er eindelijk aan ....blijkt dat 7 op de 10 ongelukjes van een cross-stuurtje en een keukenlampset worden voorzien B|

Nu zeg ik niet dat bvb een bandit met een kopkuipje geen fighter kan zijn, dat kan mooi zijn, en daar valt ook nog én en ander aan te "verbeteren" 8-)
 
boksbeugel-logo:
streetfighters zijn de tweewieler equivalent van een straatvechter, altijd op zoek naar een robbertje knokken op het asfalt en niks uit de weg gaand. logo is volgens mij dus wel op z'n plaats

ik begrijp de redenatie erachter, mijn smaak is het niet en vind de link ietwat ver gezocht maar enfin. begrijpelijk anderzijds mn eigen koppige mening :)



mischien pruts ik op mn honda projectje ook wel wat wapens erin verwerkt. een 9 mm als gashandvat, de uitlaat in de vorm van een honkbalknuppel, stuur van ouwe motorfietskettingen, ipv sissybar een samurai zwaard achterop en een electrocuteerapparaat als ontsteking; heb ik ook een fighter ;)
 
ik vind een v-max daarom ook geen streetfighter,weet niet wat het wel moet zijn maar geen streetfighter.


v-max in mijn ogen ook meer stoplichtsprinter ofzo.

de racer met korte kont blijft toch gewoon aangepaste/omgebouwde racer?



mijn mening:

ik denk dat de naam streetfighter een beetje modegril is geworden met namen als "hét streetfighterkuipje" en andere specifieke "fighter assecoires". duur opgeklopte gebakken lucht waarbij de ene fighter uitblinkt t.o.v. de andere door duurdere assecoires. basis is veelal gelijk (4 cilinder in lijn raceblok) met standaard hoofdframe, blok standaard met wat opleukmeuk erop veelal blingbling en statusgevoelige onderdelen.

leuke sarcastische omschrijving maar in mijn ogen wel realiteit. vind veel fighters wel erg mooi dus uiteraard deels uit jaloezie geboren maar is wel een feit.

voor mij persoonlijk is een fighter pas een fighter als ook het blok aangepast is met véel meer vermogen dan standaard. denk meer richting eigenbouw brok vermogen moeilijk berijdbaar.

een aangepast frame (standaard met versteviging of eigenbouw/speciaal ontworpen), een opgevoerd blok (legio mogelijkheden als het maar gaat om prestatie boven looks), een grote tank en simpel zitje. overdone voor en achtervork met identieke remmerij en qua verlichting zo minimaal mogelijk.


om op de naam van de topic in te gaan wat een fighter een fighter maakt:

denk dat bij de naam streetfighter de meesten het volgende voor zich zien: GSX-R (oldskool) inc recent sportzitje met dubbele koplampjes en breed sbk stuur :)

zelf weet ik eerlijkgezegd niet wat een fighter een fighter maakt, ook niet goed wat nu precies een fighter is. vind het bij caferacer net zo ingewikkeld dus hou het maar op projectjes, aangepaste/omgebouwde motoren etc. ;)
 
v-max in mijn ogen ook meer stoplichtsprinter ofzo.

de racer met korte kont blijft toch gewoon aangepaste/omgebouwde racer?



mijn mening:

ik denk dat de naam streetfighter een beetje modegril is geworden met namen als "hét streetfighterkuipje" en andere specifieke "fighter assecoires". duur opgeklopte gebakken lucht waarbij de ene fighter uitblinkt t.o.v. de andere door duurdere assecoires. basis is veelal gelijk (4 cilinder in lijn raceblok) met standaard hoofdframe, blok standaard met wat opleukmeuk erop veelal blingbling en statusgevoelige onderdelen.

leuke sarcastische omschrijving maar in mijn ogen wel realiteit. vind veel fighters wel erg mooi dus uiteraard deels uit jaloezie geboren maar is wel een feit.

voor mij persoonlijk is een fighter pas een fighter als ook het blok aangepast is met véel meer vermogen dan standaard. denk meer richting eigenbouw brok vermogen moeilijk berijdbaar.

een aangepast frame (standaard met versteviging of eigenbouw/speciaal ontworpen), een opgevoerd blok (legio mogelijkheden als het maar gaat om prestatie boven looks), een grote tank en simpel zitje. overdone voor en achtervork met identieke remmerij en qua verlichting zo minimaal mogelijk.


om op de naam van de topic in te gaan wat een fighter een fighter maakt:

denk dat bij de naam streetfighter de meesten het volgende voor zich zien: GSX-R (oldskool) inc recent sportzitje met dubbele koplampjes en breed sbk stuur :)

zelf weet ik eerlijkgezegd niet wat een fighter een fighter maakt, ook niet goed wat nu precies een fighter is. vind het bij caferacer net zo ingewikkeld dus hou het maar op projectjes, aangepaste/omgebouwde motoren etc. ;)

hier sluit ik me wel bij aan :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan