Wat mag een Kawasaki KLX 650 kosten?

AJ-tjuh

Die hard MF'er
18 jul 2005
432
0
Aalsmeer
Ik ben op zoek naar een motor om een supermotard van te gaan bouwen...Nu ben ik een KLX uit 1993 tegengekomen hier bij een plaatselijke dealer.... Nu mijn vraag wat is een goeie prijs?? Prijs staat op 2400 euro maar ik denk dat dit wel behoorlijk aan de hoge kant is....staat van de motor is redelijk...km-stand weet ik zo gauw niet...

Wie kan helpen....?

:}
 
Nou niet super, :N de motor staat r ook al een tijdje.....en dat is wel te zien aan de roestplekjes.. Ik dacht zelf meer rond de 1500 te gaan bieden alleen is dit wel reeel? Hij staat uiteraard op kenteken...!


 
Het is trouwens een KLX650C wat is het verschil tussen deze en bijvoorbeeld een KLX650R?? :+ Of ben ik nu domme dingen aan het vragen!?
 
een klxc is met een electrice starter erop en ene r alleen een kick starter
maar heeft ie supermotard velgen of staat ie op noppen
kijk staat ie op sm wielen dan valt de prijs ene kant mee want die velgen kosten tegen woordig ene gods vermogen
 
Nee, hij staat nog op noppen....Inderdaad met SM-velgen zou het in de buurt komen :Y

Scheelt een elektrische starter veel qua gewicht dat jij weet?
 
Als die motor een beetje een winkeldochter is zou ik gewoon proberen voor die 1500 euro, best kans dat je m zo meekrijgt (verwacht dan geen garantie of servicebeurt..)
 
koop dan meteen een goede kant en klaare :) O-)
ktm13ku.jpg

4500 euro ;) alles erop en eraan
 
KLX 650 is een leuke, goede motor :Y

Genoeg koppel en hoge fun factor, bovendien ook nog is betrouwbaar.

Ga alleen wel voor een R want die is behalve dat hij een kick start heeft ook nog is 20 kilo lichter!

Ik heb van de zomer die van mij compleet nieuw opgebouwd, mijn topic zwerft hier nog wel ergens rond 8-)

Qua prijs zit de fiets wel wat hoog als hij goed is is hij het wel waard.
 
Haha @ Zealot...GSXR'retje 750 SRAD???

Ja die 20 kilo's zijn idd snel verdiend zonder startmotor...Ik ga zaterdag even proefrijden maar qua uiterlijk is deze motor het echt niet waard naar mijn idee..Dan moet ie wel heel goed :] Verder nog tips om op te letten, dure reparaties/verborgen bijna gebreken?
 
Haha @ Zealot...GSXR'retje 750 SRAD???

Ja die 20 kilo's zijn idd snel verdiend zonder startmotor...Ik ga zaterdag even proefrijden maar qua uiterlijk is deze motor het echt niet waard naar mijn idee..Dan moet ie wel heel goed :] Verder nog tips om op te letten, dure reparaties/verborgen bijna gebreken?

kom maar op met die fotos van die gsxr :P
de KTM is 118kg MET startermotor en accu :P
 
dat is zo te zien een C dus helaas wat zwaarderr als de R
wel met electrische PRRRR (scheelt je een hoop getrap) ;)

leuke motor maar nog helemaal in enduro trim.

dwz:
-SM velgen (exel) +- 1000 euro
-vering aanpassen +- 200 - 1000 euro
-remmerij 4-zuiger + 320 = +- 1000 euro
- en dan nog mooi maken.... + - 250 euro(andere koplamp, bla bla)
evt een anddere carb (300 euro)
en een radiale rempomp stalen remleidingen (300 euro
kom je op 2450 + een dikke 3000 euro om hem goed om te bouwen tot SM = dikke 5500 euro

je kan het natuurlijk net zo gek maken als je zelf wilt (als je gedult hebt en je onderdelen goedkoop bij elkaar sprokkelt MP , ebay ) maar dan ben je weer een jaar verder.

conclusie: als je echt een goede sm wilt, spaar nog ff door een koop meteen een goede!!!

dit is mijn mening teminste! ;)
 
Is een hoop geld heb 2 maanden geleden de mijne verkocht helemaal in sm trim voor 2300 euries dus kijk uit dat je je niet laat tillen!!!!
 
Ik kocht mijn KLX650R uit 1993 dit jaar op noppen voor 1550 euro gekocht als ik het goed heb.

En een C is aanzienlijk meer dan 20 kilo zwaarder, heeft duovoetsteunen, andere carb afstelling (minder fel), dashboard, iets bredere achterbrug, lagere voorpoten, ander plastic.
Als je een SM wilt bouwen, neem dat de R. ;)

Qua trappen zijn het wel zo' en beetje de gemakkelijkste motoren om te starten. 8-)
 
Ik kocht mijn KLX650R uit 1993 dit jaar op noppen voor 1550 euro gekocht als ik het goed heb.

En een C is aanzienlijk meer dan 20 kilo zwaarder, heeft duovoetsteunen, andere carb afstelling (minder fel), dashboard, iets bredere achterbrug, lagere voorpoten, ander plastic.
Als je een SM wilt bouwen, neem dat de R. ;)

Qua trappen zijn het wel zo' en beetje de gemakkelijkste motoren om te starten. 8-)

Dit is post die mij raakt..... ;) Kdenk ook niet dat het nog positief wordt in het voordeel van de KLX650C....Misschien ga ik nog wel ff proefrijden maar denk niet dat het m wordt, hoewel weet het nu toch wel zeker...!

Bedankt allen!!
:Y
 
Dit is post die mij raakt..... ;) Kdenk ook niet dat het nog positief wordt in het voordeel van de KLX650C....Misschien ga ik nog wel ff proefrijden maar denk niet dat het m wordt, hoewel weet het nu toch wel zeker...!

Bedankt allen!!
:Y

Wat Beater zegt, begin er niet aan om een C om te bouwen. Zoek verder voor een R :Y

Of koop die van mij :+ O-)
 
waarom een r een c is betrouwbaarder en met een beetje aanpassing
sproeier,en naald van een r en het luchtfilterkapje er af en natuurlijk het open pijpje.
zit er genoeg vermogen in .alleen als je met een platte accu staat
tja dan wordt het duwen
full
fototje klx c 1993.
 
Terug
Bovenaan Onderaan