Wat mag het kosten?

ikkezelf

Rookie
10 nov 2009
5
0
Hallo, ik ben nieuw hier en sta versteld van het actief forum, hulde!

Maar nu mijn vraag, ik weet via-via in een magazijn 2 Matchless motoren te staan, ik weet dat ze er even stil staan (meer dan 4 jaar) en er een dikke laag stof op zit. verder weet ik er geen enkele achtergrond van, ook niet of ze het doen, wat er mis mee is, serienummers of wat al niet meer.. Enige wat ik heb zijn in de haast een paar foto's met de telefoon gemaakt.
Het zijn twee verschillende motoren, de ene een "Super 600cc Clubman" en de ander een voorheen leger voertuig, nog in de groene kleur.
Nu heb ik wel interesse in die motoren, maar waar zou ik moeten letten en heeft iemand een idee van wat zoiets mag kosten?? :?
Ik weet wel: Wat de gek er voor geeft, maar wat zijn ongeveer de marktprijzen van zo'n fiets?? Voordat ik een eventueel bod doe of ga vragen wat ze kosten wil ik graag een idee hebben wat het eventueel waard kan zijn...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:
Das een lastige!!!
De legermatchless is een 350 cc 1-cil. in tamme uitvoering. Die komt nog wel redelijk vaak voor en van alle eenpitters zijn veel onderdelen uitwisselbaar en nog te krijgen. Is technisch ook niet erg ingewikkeld.

Die andere is een 600 twin. En die komt veel minder voor.
Technisch punt, wat je overigens niet kunt zien:
Die twins hebben een sludge-kanaal i/d krukas, waar het vuil in opgevangen wordt. Die moet eens in de zoveel tijd schoongemaakt worden. Vaak gebeurde dat niet en zittie vol. Ga je dan rijden met moderne olie erin, lost het vuil op loopt je motor vrolijk naar de fillistijnen. Die dingen hebben nl geen oliefiter.

Voor wat de prijzen betreft: tja orienteer je eens via bijv de motorwinkel. (ff googlen)
Er is ook nog een AJS/Matchless club. Die kunnen je ook wel verder helpen. Ikzelf, en das erg persoonlijk dus, zou voor de twin een duizend Euro uitgeven onder het motto: het kan vriezen of dooien. :+

Succes ermee enne...
Als je ze koopt, veel plaatjes, daar zijn we hier gek op! :Y

Gijs :W
 
Laatst bewerkt:
Probeer in ieder geval te achterhalen of ze een geldig kenteken hebben!
 
Nou ALS ik ze koop zijn ze niet voor in woonkamer!, zonde.. Zo'n fiets is om op te rijden!

Maar goed, dit is een begin, ik heb ook al even op internet gezocht en maar weinig te koop gevonden en die te koop stonden waren geheel gerestaureerd, niet echt een vergelijk..
Nog meer mensen met een idee over een prijsje voor deze motoren??
En meer info waar ik op kan/moet letten? Alle nuttige info is welkom..

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Nou heb ik er geen verstand van, maar ik vind het wel erg leuke motoren. Ik zeg kopen en er mooi topic van maken!

En je hebt gelijk, rijden met die dingen. Of dat met motoren ook zo is weet ik niet, maar een antieke bromfiets zonder kenteken, papieren en framenummer had ik zó een kenteken op. (Dat was een Franse Solex uit 1968 :) )

Groeten, Karl
 
Hallo, ik ben nieuw hier en sta versteld van het actief forum, hulde!

Maar nu mijn vraag, ik weet via-via in een magazijn 2 Matchless motoren te staan, ik weet dat ze er even stil staan (meer dan 4 jaar) en er een dikke laag stof op zit. verder weet ik er geen enkele achtergrond van, ook niet of ze het doen, wat er mis mee is, serienummers of wat al niet meer.. Enige wat ik heb zijn in de haast een paar foto's met de telefoon gemaakt.
Het zijn twee verschillende motoren, de ene een "Super 600cc Clubman" en de ander een voorheen leger voertuig, nog in de groene kleur.
Nu heb ik wel interesse in die motoren, maar waar zou ik moeten letten en heeft iemand een idee van wat zoiets mag kosten?? :?
Ik weet wel: Wat de gek er voor geeft, maar wat zijn ongeveer de marktprijzen van zo'n fiets?? Voordat ik een eventueel bod doe of ga vragen wat ze kosten wil ik graag een idee hebben wat het eventueel waard kan zijn...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


mocht je nou ervan afzien ; ik heb er ook wel oren naar...
 
Ja, tuurlijk ALS het een koop word "krijg" jij de 650cc voor 500euro.. (hahaha)

Maar als de koop voor mij niets wordt laat ik het even weten voor een ander. Het kan nog wel even duren want de eigenaar is even niet in het land..

Meer mensen nog met serieuze adviezen over een prijs of waar op te letten??

Greetz.
 
Ik denk, dat het feit, dat er weinig gereageert word, komt omdat er natuurlijk erg weinig info is. :N
Met wat er te zien is op de foto's lijkt het erop, dat de twin kompleet is. Waar je nog op zou kunnen letten is of de uitlaten nog netjes zijn. Hoe ziet het achtertandwiel eruit?
En is de motor los? :?
Voor zoeken naar info misschien handig te weten; de 350 stamt waarschijnlijk uit eind veertiger jaren, de twin is van minimaal 1956 of 1957. Heeft nl de jampot achterschokkers en de kenmerkende stadslichtlampjes aan de koplamp. Tevens heeft ie een grote accukast. De electrische installatie is ook een zorgenkindje. Lucas had niet voor niks de bijnaam: Prince of Darkness.
Zit zelf redelijk vol, anders zou ik het wel weten. De 600 gerestaureerd en rijbaar, heb je iets wat niet veel voorkomt hier!
Maarre..heb je zelf nou al kontakt gehad met de AJS/Matchlessclub? Die kunnen echt wel wat meer vertellen over deze motoren.

:W
 
Laatst bewerkt:
Ja, tuurlijk ALS het een koop word "krijg" jij de 650cc voor 500euro.. (hahaha)

Maar als de koop voor mij niets wordt laat ik het even weten voor een ander. Het kan nog wel even duren want de eigenaar is even niet in het land..

Meer mensen nog met serieuze adviezen over een prijs of waar op te letten??

Greetz.

ikkes is eerder..wil een van beiden wel hebben..lijkt me leuk...

Wat betreft op letten ; kijk wat de verkrijgbaarheid is van schaarse onderdelen...Het zal niet de eerste keer zijn dat een project strandt op een niet verkrijgbaar linkeruitlaatmoernippelbevestigingsrubbertje :+
 
Bedankt weer voor de reacties!
Heb al contact met de club gehad, hadden wel nuttige adviezen over prijs e.d. en lid worden van de cub voor meer info.. Maar hoe meer mensen info weten over die fietsen hoe beter beslagen ik te ijs kom, vandaar... ;)

Greetz.
 
Helaas koop ging niet door, hij wou ze bij nader inzien toch echt niet kwijt... :(
Heb de foto's verwijdert.
Jongens bedankt voor jullie reacties!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan