Wat mag ik rijden bij 35kw (A2)

John101

Rookie
7 apr 2015
4
0
Beste allemaal,

Ik ben vrij nieuw met het motorrijden en heb momenteel nog rijles.

Graag zou ik als ik mijn a2 rijbewijs heb behaald een chopper/cruiser kopen, wat specifieker een honda shadow 750 ACE of Phantom.

Nu is mijn vraag aan jullie, is dit mogelijk (qua vermogen) en hebben jullie nog eventuele suggesties of ideeen?


Groet,
John
 
Zolang de motor origineel niet meer dan 70kw is mag je hem terugvoeren.

Het ligt per motor er aan welke 2e type goedkeuring er voor dat model is.

- Geen type goedkeuring (je moet hem laten keuren.. is heel duur)
- 35kw type goedkeuring
- 25kw type goedkeuring (origineel moet hij wel minder dan 70kw zijn)
 
Dank voor je reactie Chris!
Als mensen verder nog tips hebben voor het kiezen van een motor en waar je op moet letten hoor ik ze graag!
 
Die Shadow 750 ACE heeft volgens mij een 25kW-typegoedkeuring, dus als je die op 25kW kan vinden, mag je die meen ik zo rijden (wel geknepen).
 
Zolang de motor origineel niet meer dan 70kw is mag je hem terugvoeren.

Het ligt per motor er aan welke 2e type goedkeuring er voor dat model is.

- Geen type goedkeuring (je moet hem laten keuren.. is heel duur)
- 35kw type goedkeuring
- 25kw type goedkeuring (origineel moet hij wel minder dan 70kw zijn)

Zijn er al motoren met 35kw typegoedkeuring of bedoel je motoren die standaard 35kw zijn?


Je hebt natuurlijk ook de mogelijkheid om een motor zonder typegoedkeuring uit Duitsland te importeren.
Als ze in Duitsland met TUV naar 35kw gekeurd zijn word dit bij importeren gewoon als vermogen op het kenteken gezet, stuk goedkoper dan herkeuren in Nederland.
 
Een Z800e is niet standaard 35kW, maar kan via aanpassingen wel 35kW op kenteken en dat hoeft in principe niet via IKS, dus je kan dat een soort van typegoedkeuring noemen. Daarna kan hij weer naar 70kW en als je wilt, daarna weer naar 35kW zonder heel veel papierwerk (mocht je 'm verkopen aan een A2'er).