Wat mag je verwachten bij een afleverbeurt?

Ook slijtage onderdelen hebben bij normaal gebruik een bepaalde levensduur en zeker veringen mogen niet na een paar jaar spontaan afbreken...

Weet ik. Maar dat interesseert deze dealer niet zo veel. Gewoon 128 euro voor een nieuwe dokken en 100 euro werk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
slimme klant vraagt (via mail) wat ze aan inruil voor een soortgelijke motor zouden bieden. Dan weet je ongeveer wat de marge is.
Ik kwam een keer op de Paasshow van een dealer kijken en daar stond precies mijn oto. Kleur, uitvoering, alles gelijk, alleen had de mijne veel minder kilometers. Toen ik de oto zo stond te bekijken, kwam er een verkoper aangelopen. Ik vroeg: "is dat niet veel geld voor een auto van dit bouwjaar?"

Nee hoor meneer, ze zijn zeer gewild en daar gaan ze gewoon voor weg, echt, probleemloos.

Mooi, dat komt goed uit, want ik wil een nieuwe kopen en er precies zo eentje inruilen ;)
 
Fooi geef ik alleen als ik ergens strand en met een probleem zit die ikzelf niet kan verhelpen.
En dat ik gelijk goed geholpen word door een monteur.
 
Fooi? Het is aan de baas om zijn personeel tevreden te houden, niet aan mij :? What's next, moet ik ook even koffie voor ze zetten en een bammetje smeren?
 
Yep, ik doe 'wat' in de werkplaats pot.....stukje waardering voor het werk buiten hun salaris......
Nobel van je en ben je een mazzelaar dat je een goede band met de toko kan opbouwen.

Ik bevind me in een minder bevoorrechte positie, bijna alle motorzaken in de omgeving zijn over de kop gegaan. De voornaamste reden is de inhaligheid van de importeur en de enkele dealer waarmee ze in zee gaan.

Mijn keus is beperkt, voor een nwe motor naar een Motoport pooier, die mij alleen als klant wil hebben als mijn aanschaf interessant is om zijn target te behalen, wat hem weer een leuke bonus oplevert.
 
Nobel van je en ben je een mazzelaar dat je een goede band met de toko kan opbouwen.

Ik bevind me in een minder bevoorrechte positie, bijna alle motorzaken in de omgeving zijn over de kop gegaan. De voornaamste reden is de inhaligheid van de importeur en de enkele dealer waarmee ze in zee gaan.

Mijn keus is beperkt, voor een nwe motor naar een Motoport pooier, die mij alleen als klant wil hebben als mijn aanschaf interessant is om zijn target te behalen, wat hem weer een leuke bonus oplevert.
_O- inderdaad, soms is een link naar het criminele circuit op z'n plaats: dealers, pushers, pooiers. :+
 
Fooi? Het is aan de baas om zijn personeel tevreden te houden, niet aan mij :? What's next, moet ik ook even koffie voor ze zetten en een bammetje smeren?
Tja, ik ben klant en mag ze op mijn manier tevreden houden, tevens ik kan een keer 'zo' binnenkomen zonder dat daar iets tegenover staat...en dat is mij ook wat waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan