Wat mag je verwachten van gebruikte banden?

jaw

MF'er
3 apr 2004
236
0
Delft
Ik heb mijn R6('99) nu anderhalve maand en heb er zo'n 1500 km mee gereden. Nu kreeg ik eergister naast de geweldige WD40 tip(thnx EarlyUC!) voor mijn laarzen en velgen ook de opmerking mee dat mijn banden bijna op zijn.

Nu moet ik zeggen dat ik er zelf niet echt op gelet heb toen ik mijn R6 ging ophalen, maar de verkoper keek nog enigszins bezorgd naar de achterband. Nu na anderhalve maand en 1500 km blijkt dat de band op is. Ik vind dat toch wel erg snel.

Wat mag ik verwachten van banden op een 2dehands fiets bij een goede dealer? Heb ik recht op zeiken of moet ik gewoon betalen?!

Iemand nog een tip voor een nieuwe set?
 
Nu kreeg ik eergister naast de geweldige WD40 tip(thnx EarlyUC!) voor mijn laarzen en velgen ook de opmerking mee dat mijn banden bijna op zijn.

werkt goed he :P
psstt...pssttt...pssttt.. en weg zijn de kraakjes uit je oxtar laarzen :)
 
Wat mag ik verwachten van banden op een 2dehands fiets bij een goede dealer? Heb ik recht op zeiken of moet ik gewoon betalen?!

Had je zelf op moeten letten bij de aankoop.
Verder zijn er veel topics die over banden gaan. Blader die maar eens door :)
 
Met banden is het zo dat je bij aankoop zelf kunt zien hoe het er mee gesteld is dus ik denk dat ze voor je eigen rekening komen :(

Heb geen ervaring met verschillende banden,heb zelf bridgestone BT 010 voor & achter en ben er tevreden mee, terwijl me maat ze bridgeSTRONT noemt???


See for you self!! :]
 
werkt goed he :P
psstt...pssttt...pssttt.. en weg zijn de kraakjes uit je oxtar laarzen :)

Hey verrek, kan ik ook meteen op mijn schoenen uitproberen dan! *D
Goeiemorgen zeg, dat spul is dan echt voor 1001 doelen geschikt! :} @ de makers ervan!
 
Van banden mag je verwachten dat ze slijten en vervangen moeten worden.
Verder zijn gebruikte banden al begonnen aan het slijt process.
Ja, bij aankoop moet je er zelf op letten.

Tuurlijk zou een goede garage je niet laten vertrekken op slechte banden.
Maar dat ze niet goed waren bij aankoop, kan ik niet concluderen als jij niet zegt hoe ze eraan toe waren.

1500 km zegt niks.. hoe rijdt jij ermee?
Er zijn mensen die nieuwe banden versleten krijgen in een kilometrage van waar ik nog de uitsteekseltjes aan mijn banden heb hangen.

Als ze op zijn, zijn ze op.
Als jij het wil proberen bij de dealer te "zeiken" dan doe je dat toch gewoon.
Nee heb je, ja kan je krijgen.... de hardste schreeuwers hebben de halve wereld.
Maar bedenk ook dat het misschien je relatie met deze dealer niet ten goede komt.
Wat heb je ervoor over??? it is all up to you. Daar kunnen wij niet over oordelen.

Cheers!
 
Tsjaaa...... misschien had ik zelf beter moeten kijken, heb niet goed in het midden naar het profiel gekeken. Volgende keer bij aanschaf maar iemand meenemen die er wel enigszins nuchter naar kan kijken.

Maar aangezien ik niet echt gek doe met die fiets voel ik me op dit moment toch een beetje genaaid.


enne...... WD40: WONDERMIDDEL! :}
 
Ik heb voor 3 maanden terug ook mijn motor opgehaald, en vandaag na 3000 KM ook een nieuwe achterband gemonteerd.

Sorry, maar je weet dat het een 2e hands motor is, en dat motorrijden zowiezo een dure hobby is.
Niet zeuren, en gewoon nieuw rubber plaatsen :)
 
Ik heb iets soort gelijks aan de hand gekregen. Bij aanschaf wel nieuwe banden erop laten zetten, anders ging de koop van mijn kant niet door! Maar vergeten naar de ketting te kijken. Deze stond al op zijn eind, kon hem niet meer spannen, en heeft me dus nieuwe tandwielen en ketting gekost.

Tip van mij, kijk ook even naar je ketting. Verder veel plezier en zet er maar snel nieuwe banden op.
 
tsja zelf opletten he.....hangt ook van de dealer af en wat er bij eventuele rijklaarkosten zit. Bij de laatst gekochte motor was de achterband bij ons ook niet zo goed, zonder pardon nieuwe gekregen, zat bij rijklaarkosten gewoon in zeiden ze....gingen we de bike ophalen....hadden ze ook maar een nieuwe voorband er opgedaan... :) hangt ook denk ik af van de dealer....zelf heb ik ook neit zo bijster veel verstand van techniek, maar banden kun je gewoon makkelijk zien.
 
Kan niet! Ik zou terug gaan en de heleboel bij elkaar zeiken. 1500km belachelijk.

en wat zei die UglyUc verder....geef die ouwe banden maar aan mij, dan gooi ik ze wel weg :X
8-) nee we hoopte dat ie ze ff fijn zou oproken. Misschien bij fietser voor de deur op de MFFM zaterdag jaw????
 
Ik heb mijn R6('99) nu anderhalve maand en heb er zo'n 1500 km mee gereden. Nu kreeg ik eergister naast de geweldige WD40 tip(thnx EarlyUC!) voor mijn laarzen en velgen ook de opmerking mee dat mijn banden bijna op zijn.



Iemand nog een tip voor een nieuwe set?

Ja voor met een mooie prijs en een goed advies ga naar Alband in rotterdam en vraag naar Ben noem mijn naam maar en mijn fiets (rood witte thundercat) dan weet ie weer wie ik ben. Zaterdags zijn ze geloof ik niet open maar dat weet ik niet zeker.
 
8-) nee we hoopte dat ie ze ff fijn zou oproken. Misschien bij fietser voor de deur op de MFFM zaterdag jaw????

Ehhhh....... daar ga ik vandaag heel erg over denken :X


Ja voor met een mooie prijs en een goed advies ga naar Alband in rotterdam en vraag naar Ben noem mijn naam maar en mijn fiets (rood witte thundercat) dan weet ie weer wie ik ben. Zaterdags zijn ze geloof ik niet open maar dat weet ik niet zeker.

Alweer bedankt :}
Zal morgen ook eens kijken wat Ohjajoh eronder heeft, aangezien hij dezelfde fiets heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan